Pagina 2 van 2

Geplaatst: za sep 24, 2005 11:37
door Estivie
gassen schreef:Lijkt wel of je iets los in het blok hebt liggen (tand oid) wat tussen de ketting en het tandwiel heeft gezeten.
Zijn er niet meer beschadigd?
Kun je iets aan het tandwiel zien of aan 't krukas tandwiel?
Ik denk niet dat er iets los in het blok ligt. Het blok is nog maar net helemaal uit elkaar geweest voor een volledige revisie, dus ik denk dat ze daarbij dan toch iets gevonden zouden moeten hebben.

Aan de tandwielen is ook niks speciaals te zien (behalve de normale gebruikssporen).

Naast de 5 tanwielen op rij van de foto, zijn er nog 2 heel lichtjes beschadigd.

Er was ook wel een ruime speling op de nokkenas & de kop heeft door het zand (zie vorige verhalen) ook te weinig olie gehad. Misschien is de nokkas daardoor even vastgelopen met dit tot gevolg?

Het blok is altijd blijven draaien, maar heeft ook wel het kleppendekseltje naar boven geduwd (bij zo'n tik in het blok)...

Nokkenas is trouwens standaard en kan niet geregeld worden...

Alsvast bedankt voor jullie input! :lol:

(waarschijnlijk komen we nooit te weten wat er juist mis is gegaan, maar soit..)

Geplaatst: za sep 24, 2005 20:47
door Sjokske
Estivie schreef:De ketting heeft maar een 300 km in het blok gezeten, dus ik vraag me af hoe dit gebeurd kan zijn...?
Hoe zien de geleiders (schoenen) die de nokkenaskettingspanning op peil houden in de ruimte tussen nokkenastandwielen en vliegwiel (naast de cilinder) er uit ?
Zijn die toevallig niet doorgesleten :arrow: staal op staal :?:

Geplaatst: za sep 24, 2005 21:29
door Klx300R
je zegt dat je deksel omhoog gekomen is,;wel dan is de ketting op het tandwiel gaan lopen en moet je het niet verder zoeken als bij de kettingspanner, je kan de standaard uitlaatnokkenas 1tand vroeger leggen,geeft wat pk's meer. (bij kawa toch)
greetz

Geplaatst: zo sep 25, 2005 02:09
door Estivie
Klx300R schreef:je zegt dat je deksel omhoog gekomen is,;wel dan is de ketting op het tandwiel gaan lopen en moet je het niet verder zoeken als bij de kettingspanner, je kan de standaard uitlaatnokkenas 1tand vroeger leggen,geeft wat pk's meer. (bij kawa toch)
greetz
mmm... Da's niet de reden denk ik, want dan zou je een (zware) aftekening moeten zien in het kleppendeksel, en da's niet het geval.

Daarnaast heeft mijn DR maar 1 nokkenas...

Geplaatst: zo sep 25, 2005 14:46
door Klx300R
ow sorry,heb dan nog nooit een suzuki opengedaan. Kan je aleen maar men ervaring delen van andere motoren wat de mogelijk heid zou kunnen zijn.
greetz

Geplaatst: zo sep 25, 2005 15:38
door Estivie
Klx300R schreef:ow sorry,heb dan nog nooit een suzuki opengedaan. Kan je aleen maar men ervaring delen van andere motoren wat de mogelijk heid zou kunnen zijn.
greetz
Geen probleem hoor... bedankt dat je meedenkt naar de mogelijke oorzaak! :)