10 april Bertrix

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Helen

Redski schreef:Ik ben tenminste altijd verbaast over het gunstige verbruik bij de Belgische ritten
:lol: Nu snap ik waarom Nederlanders zo graag in België komen rijden :lol:
(ik weet het, het is flauw, maar iemand moet het doen hé :wink: )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
henk-v
Contacteer:

inderdaad door de hogere moeilijkheidsgraad is de snelheid lager en het verbruik gunstiger , het maisplakken racen komt in belgie niet voor en het is erg zwaar voor mens en motor
Over het algemeen wordt er in belgie met lichtere motoren gereden omdat het technischer is en het grote vermogen niet gebruikt wordt
Bovendien zijn de rondes in belgie langer maar als het weer gunstig is dan is het goed te doen
ps wij hebben een afzegger dus 1 inschrijving over liefhebbers?
TTT

Verbruik: ongeveer 8l op een rondje.

Nou nou, dat was genieten in Bertrix :)

Mooie rit, wel errug glad. En het gemiddelde tempo van de rijders lag voor mijn kunde en ervaring wat hoog. Sommige kwamen voorbij stuiven alsof ze wel grip hadden 8) Ik vond het moeilijk maar te doen. Andere vonden het een makkelijke rit :shock:

De hele rit lekker gereden alleen de laatste 20km van het 2de rondje was ik zo leeg dat ik de 4 keer ben omgevallen.

Thuis nog even zo'n 15 kg klei van de motor gespoten, je had de straat hiervoor moeten zien :twisted:

Kortom weer een goed bestede zondag.
Ik denk volgend jaar weer :wink:
smurf.
xander

Het zal ook wel kloppen dat zij die snel gaan meer grip hebben, gewoon omdat de modder door de snelheid uit de banden vliegt. All you need is een serieuze dosis lef. En uiteraard betekent snel rijden hard vallen.
Zelf ben, ik twee keer onderuit gegaan, en zal de plastiekboer weer goeie zaken doen.

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Helen

xander schreef:Het zal ook wel kloppen dat zij die snel gaan meer grip hebben, gewoon omdat de modder door de snelheid uit de banden vliegt. All you need is een serieuze dosis lef. En uiteraard betekent snel rijden hard vallen.
Zelf ben, ik twee keer onderuit gegaan, en zal de plastiekboer weer goeie zaken doen.

Xander
Tja, je zal nóg harder moeten rijden om niet te vallen! :lol:
Minder plastiek is minder gewicht. Goed bekeken van je!

Helen
Helen

TTT schreef:Mooie rit, wel errug glad. En het gemiddelde tempo van de rijders lag voor mijn kunde en ervaring wat hoog. Sommige kwamen voorbij stuiven alsof ze wel grip hadden 8) Ik vond het moeilijk maar te doen. Andere vonden het een makkelijke rit :shock:

De hele rit lekker gereden alleen de laatste 20km van het 2de rondje was ik zo leeg dat ik de 4 keer ben omgevallen.
Proficiat dat je twee rondjes gereden hebt! Mijn pijp was uit na één ronde. Het was inderdaad glad, maar toch niet echt moeilijk. Een beetje bezonnen rijden en dan ging het wel.
Ik vond het tempo van de andere rijders wel meevallen. Ik ben het gewoon van altijd de traagste van het pak te zijn, en nu heb ik toch redelijk wat volk voorbij gestoken. Die ene Waal zal het zich zeker nog herinneren, gezien we samen in de bosjes beland zijn. :lol: Stom idee van hem ook om net uit te wijken toen ik hem voorbij ging. :?
Dat inhalen heb ik dus nog niet helemaal onder de knie. Goeie raad dus als je niet met mij in de bosjes wil belanden: rap genoeg rijden :lol: :lol:

Helen
TTT

wat moet je doen om wel met jou in de bosjes te belanden ? :wink:

Ik deed iets van 2uur en een kwartier over een rondje.
Niet de langzaamste (ja, ook ik heb motorrijders ingehaald :D ) maar ook zeker niet de snelste (ben zelf ook vaak ingehaald :( )

Dat van gas open een gaaaaan, dat klopt wel. Bij vlagen ga ik ook lekker hard. Alleen houdt ik dat geen 200 km uur vol.

Meer trainen denk ik.
smurf.
Helen

TTT schreef:wat moet je doen om wel met jou in de bosjes te belanden ? :wink:
Doen zoals de Waal... :roll:
Niet zonder risico's weliswaar, voor mens en machine. :twisted:
Redski
Contacteer:

Bertrix was de verre trip wel weer waard :!: Helaas had mijn maatje al na 40 km een lekke voorband dus alleen verder. Het ging zo lekker dat ik meteen door ben gegaan voor een tweede rondje. 2e ronde lekker tempo gereden. Het is dan echt zo dat je meer grip hebt zodra je meer gas geeft. Je banden "lossen" dan beter. Beter gezegd dan gedaan. De eerste ronde eerst de kat uit de boom gekeken. 2e ronde vlot binnen de 2 uur. Qua verbruik kon ik beide keren ruim op 1 tank rondkomen, pas na het crossbaantje op reserve :!: Daarna moe maar zeer voldaan :lol: nog 5 uur naar huis.
Ik ben trouwens benieuwd hoeveel deelnemers er waren. Ik kreeg sticker nr;18 maar zag ook nr's 900.
Tot in St.Hubert. De Grand Raid is ons volgende uitje.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
xander

Zeg Redski,

Moest jij je maat dan niet helpen met die lekke band?
Bij ons gaat dat anders hoor,
samen uit, samen thuis.

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Gast

Het was inderdaad de rit er naar toe wel waard (420 KM)
om half 15:30 uur vertrokken uit zwolle waren rond 20:00 uur ter plekke na even eten in een restaurant en een pintje in de kroeg, zijn we maar eens gaan slapen.
's morgens rond zeven uur hoorden we de eerste motoren al rond ons busje rijden.
na ons te hebben ingeschreven en een ontbijtje (inclusief, toch weer goed van die belgen)vertrokken wij rond 9:30 uur voor ons eerste en laatste rondje, was een hele mooie afwisselende rit (wel erg glibberig).
we hebben erg genoten, na een paar pintjes genuttigt te hebben weer richting zwolle waren rond 20:30 uur weer thuis.
absoluut de moeite waard.

BETRIX BEDANKT.

Johnny
Redski
Contacteer:

Zeg Xander,

Mijn maat was een half uur binnen door de hulpdienst toen ik binnenkwam na de eerste ronde. Had zich al omgekleed en wilde niet meer rijden. Te glad en glibberig.

Btw we gaan al meer dan 16 jaar samen uit en samen thuis.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Helen

xander schreef:Zeg Redski,

Moest jij je maat dan niet helpen met die lekke band?
Bij ons gaat dat anders hoor,
samen uit, samen thuis.

Xander
Inderdaad. Onze maatjes hebben goed geholpen bij het plakken van ons beider platte banden hé.

Helen
Plaats reactie