Fox-kid, hij is nog leuker dan dat, hij staat bij m'n schoonmoeder in de keuken
Ze heeft een grote keuken, dus... lekker warm en wat je zegt van alle gemakken voorzien.
Maar..... om je de waarheid te vertellen, nee... dit is buiten voor de deur.
Omdat ik nu toch aan het tikken ben, nog even het beloofde testrit verslag, van afgelopen weekend in het havengebied.
De motor heeft zoals al vermeld geen extra trillingen en loopt stationair duidelijk beter rond. Zo'n 125 2taktje heeft altijd wat moeite met mooi rondlopen bij stationair toerental dus dit is zeker verbeterd.
Dan het wegrijden vanuit stilstand. In het zand gebeurdt het vaak dat ik hem dan liet afslaan als ik stapvoets wilde wegrijden. Ja ik weet ook wel dat met gas erop en slippende koppeling dit never nooit niet voorkomt maar ik ben niet zo'n slipfreak. Oke dat was dus een plus. Dan de accelaratie. Deze is bijna hetzelfde als zonder extra gewicht. Ik meen iets minder agressie bij het halfgas waar te nemen, maar hij komt nog net zo makkelijk omhoog als voordien. Misschien is door het extra gewicht zelfs de accelaratie verbeterd, omdat het achterwiel meer tijd krijgt om grip te zoeken. Het even laten uitbreken van het achterwiel is wel minder geworden, op harde grond dan. In het zand merk je hier niets van.
Dan het aanremmen voor een bocht. Hier bemerk ik duidelijk dat hij meer is verandert. Het extra gewicht zorgt dat de toeren langzamer teruglopen als voordien. Ben er nog niet helemaal over eens of dit lekker dan wel vervelend is. Heb het gevoel dat ik eerder de koppeling moet gebruiken, maar moet nog wat rijden om dit goed te beoordelen. Het lijkt erop dat hij minder snel afremt, wat op zich verklaarbaar is. Omdat een 125cc niet zo gigantisch veel compressie heeft(klein zuigertje)speelt het extra gewicht hier een grote rol.
Conclusie: bij het wegrijden minder last van afslaan, als hij wil afslaan krijg je meer tijd om de koppeling te gebruiken. Accelaratie bijna hetzelfde, en bij gas dicht voor een bocht loopt hij meer door, wat dus wennen is. In het hele technische werk, heb ik nog niet gereden dus kan het daar nog niet goed beoordelen. Ben tot nu toe blij met deze verandering en ben van mening dat merendeel van de motoren met te lichte vliegwielen rondrijden.