aanhanger-verlichting

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Zeeuwse Klei

Noppy schreef:Gast,

Het voeren van een mistachterlicht is duizend maal gevaarlijker dan het voeren van mistkoplampen, indien het maar geen lichtorgel wordt. Bij een Mercedes hadden ze toch vroeger ook attentielampen? Betreffende het verblinden, die mistkoplampen staan op de straat gericht en schijnen maar vier meter ver of zo.

Noppy
Niet eens Nop, van mij mogen ze alle mistlampen voorop auto's kapot slaan. Er word bijna altijd onnodig mee gereden omdat men het mooi vind staan (veel jeugd in ouwe Clio's, Astra's Golfjes enz.)
Ze verblinden als de pest. Klotedingen. Wanneer mag je ze gebruiken? Als je helemaal alleen op de weg zit, ongeveer 5 minuten per jaar in Nederland... Moet het ook nog eens potmistig zijn.

Mistachterlicht is niet zo een punt, schroef de lamp er aan één kant uit, veel veiliger doordat je ze niet zo makkelijk verwart met remlicht.
gassen

Dat wordt dus een makkie.
Mistachterlicht doorlussen naar 2 op het contact.
Zal er binnenkort maar een keer mee beginnen
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Gast

Hallo Allemaal.

Ik zou me niet te druk maken!!!!!!!!!
hier een stukje van het RDW.

Aanhangwagens met maximum massa van > 750 kg

Voor aanhangwagens met een toegestane maximummassa van meer dan 750 kg geldt dat zij één of twee mistachterlichten moeten hebben, als op het kentekenbewijs van de aanhangwagen een datum eerste toelating is vermeld van na 31 december 1997. Als de aanhangwagen eerder is toegelaten, is een mistachterlicht niet verplicht.

dus!!!!!
als je dus een aanhangwagen hebt met een MAX massa van 750
en hij is van voor 1997 is er NIETS aan de hand :lol:
speedphreax

Dat is vreemd... ergens anders lees ik:

Aanhangwagens met een toegestane maximum massa van niet meer dan 750 kg moeten vanaf 1 juli 2006 zijn voorzien van één of twee mistachterlichten. Deze verplichting geldt ongeacht het bouwjaar van de aanhangwagen.

Zie
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... wagens.htm
cornepol
Contacteer:

Ja, en ik weet niet welke papieren jij bij jou karretje hebt, maar ik heb nix bij mijn eigenbouwsel waarmee ik kan bewijzen dat-ie van voor 1997 is...volgens mij heb je dan sowieso niets om op terug te vallen...
Gast

Hallo Speedphreax

nee, dat is niet ERGENS ANDERS, daar heb ik het ook van!!
jij hebt gelijk, maar lees onderaan verder!!!!!!!
daar staat het toch duidelijk???!!
en daar weer onder staat :

Eisen aan mistachterlichten

Voor beide categorieën aanhangwagens geldt dat het mistachterlicht van de aanhangwagen eventueel via een aparte schakelaar mag zijn geschakeld.
Als er slechts één mistachterlicht is aangebracht, dan moet deze zich aan de linkerzijde bevinden.
De controle op het inschakelen van het mistachterlicht op de aanhangwagen hoeft niet via een lampje zichtbaar te zijn in het trekkende voertuig.
Het mistachterlicht op het trekkende voertuig hoeft niet automatisch te worden uitgeschakeld als de mistachterlichten op de aanhangwagen zijn ingeschakeld.

dus mag het bijvoorbeelt werken op een baterij!!!!!

groet'n Marco.
speedphreax

melkboer marco schreef:nee, dat is niet ERGENS ANDERS, daar heb ik het ook van!!

groet'n Marco.
Je hebt gelijk... ik ben scheel
Gast

dat wil ik niet zeggen!!!!!!!!!

maar ik kan er niets anders van maken :lol:

doe er je voordeel mee!!!

groet'n Marco
BIG88

mistlampen voor op de auto zijn bedoeld om onder de dikke mistwolk door te schijnen,daarom zijn ze ook altijd zo laag geplaatst
als ze goed staan afgesteld verblinden ze dus niet
de koplamp afstelling word gecontroleerd bij de apk,zouden ze bij de mistlampen ook moeten doen
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie