pruus-pech NOPPEN-PECH
Moderator: ghulst
Ik denk dat Eric nog in het Ziekenhuis ligt sjokske.
Of was het een dagopname ?
We horen vast nog wel hoe het is gegaan.
Of was het een dagopname ?
We horen vast nog wel hoe het is gegaan.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/3347/rekluseclutchcoverredcustom4dz.jpg)
http://www.rekluse.com/
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/8333/rekluseclutchcustom0od.jpg)
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/3347/rekluseclutchcoverredcustom4dz.jpg)
-
- Contacteer:
Meestal kun je met dat soort dingen wel snel weg, al is dat wel redelijk afhankelijk van de tijd vd operatie etc
BETERSCHAP in ieder geval![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
BETERSCHAP in ieder geval
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Joh, de mannen ! Ik ben terug achter mijn pc gesjokt. De operatie is goed verlopen op maandagavond. Daarom was ik pas gisteren in de namiddag terug thuis. Veel pijn heb ik niet, ook niet vlak na de operatie, je krijgt dan natuurlijk pijnstillers toegediend, maar ook na het weglaten hiervan moet ik zeggen dat het draaglijk is. De knie zelf is niet pijnlijk, maar de quadriceps(4-voudige dijspier) voelt heel verkrampt aan. Langs die spier gaan ze met "de camera" naar de bovenkant van je knie toe en ik voel dat ze daar goed in "gekeuterd" hebben. Er is wel wat zwelling, maar niets buitenmaats. Ik heb wel mooie foto's van de binnenkant van mijn knie voor en na de ingreep. Volgend week woensdag terug op kontrole en dan wordt mijn brace aangemeten. Daarna begint de eigenlijke revalidatie. Ik ga proberen om de Erzberg toch nog te halen, maar het zal nipt worden. De meeste revalidaties duren tussen 3 en 6 maanden. Dus als alles vlot blijft verlopen zit er nog een kansje in, volgens de chirurg is het alvast een heel goed teken dat ik weinig of geen pijn in het gewricht zelf heb.
Het doet me wel plezier moet ik zeggen dat mijn mede-noppenforummers met me meeleven. Alvast bedankt voor de reakties. Ik heb ook al gelezen over de noppenforummeeting 2005. Als het opnieuw hier (in Riemst) zou doorgaan, zal het wel na de maand mei moeten gebeuren, maar eerst zien wat de anderen daarover beslissen. En nu maar werken naar die dag toe dat die knie weer over het zadel gegooid kan worden.
Het doet me wel plezier moet ik zeggen dat mijn mede-noppenforummers met me meeleven. Alvast bedankt voor de reakties. Ik heb ook al gelezen over de noppenforummeeting 2005. Als het opnieuw hier (in Riemst) zou doorgaan, zal het wel na de maand mei moeten gebeuren, maar eerst zien wat de anderen daarover beslissen. En nu maar werken naar die dag toe dat die knie weer over het zadel gegooid kan worden.
Hoi Erik,
Fijn dat de operatie goed is meegevallen. En ik hoop dat je snel weer de oude bent.
Moest je toch klaargestoomd geraken voor de erzberg dan trakteer ik er daar een.. of twee![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Fijn dat de operatie goed is meegevallen. En ik hoop dat je snel weer de oude bent.
Moest je toch klaargestoomd geraken voor de erzberg dan trakteer ik er daar een.. of twee
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
erik, voospoedige revalidatie toegewenst. (mij staat een teenoperatie te wachten, iets minder serieus dus
)
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
Mooi Erik, dat het goed aanvoelt.
Namiddag op controle geweest bij de chirurg. Alles werd goed bevonden, maar hij drukte me op het hart om niets te forceren omdat de nieuwe kruisband (= een pees uit de quadriceps) nog tijd nodig heeft om in te groeien. Verder werd mijn brace aangemeten. Eerst werd gedacht aan de CTI², maar volgens de dokter is een bepaald model van DONJOY op dit moment verder geävanceerd dan de CTI², als ik mij niet vergis heette dat ding ARMOR LI of zoiets. Afijn, morgen kan ik de brace gaan afhalen in Genk, kniecup meegerekend. Maandag doet de huisdokter de draadjes uit de knie en vanaf de derde week na de operatie zou het mogelijk zijn om (stilletjes) beginnen fietsen. Dus heb ik nog uitgebreid de tijd om het noppenforum na te lezen.
Ik heb 20 jaar terug in mijn linkerknie ook zo'n neppees gekregen. Als je t goed bijhoudt met trainen enzo, kan je dus nog ..... minstens 20 jaar vooruit! Voor ik weer mocht werken kostte het 4 maanden, maar toen was ik kok (de hele dag staan enzo) en een stuk jonger. Nadien nooit geen last meer van gehad!!Erik V schreef:Namiddag op controle geweest bij de chirurg. Alles werd goed bevonden, maar hij drukte me op het hart om niets te forceren omdat de nieuwe kruisband (= een pees uit de quadriceps) nog tijd nodig heeft om in te groeien. Verder werd mijn brace aangemeten. Eerst werd gedacht aan de CTI², maar volgens de dokter is een bepaald model van DONJOY op dit moment verder geävanceerd dan de CTI², als ik mij niet vergis heette dat ding ARMOR LI of zoiets. Afijn, morgen kan ik de brace gaan afhalen in Genk, kniecup meegerekend. Maandag doet de huisdokter de draadjes uit de knie en vanaf de derde week na de operatie zou het mogelijk zijn om (stilletjes) beginnen fietsen. Dus heb ik nog uitgebreid de tijd om het noppenforum na te lezen.
De rechterknie die ik vorig jaar om zeep hielp was minder ernstig beschadigd, maar omdat ik niet zo trouw mijn trainingen volg heb ik er nu nog wel eens last van. Mijn verzekering wilde geen Hi-Tec brace vergoeden, en een 900 euro heb ik niet zo maar liggen dus nu rij ik een stuk langzamer en voorzichtiger met een bandage, en blijven mijn voeten in de bochten altijd op de stepjes...
Suc6!!!
Wat heeft dat duveltje nou toch te betekenen???huskie schreef:En wie weet hoe het met de starter van dit topicje gaat![]()
Dat was toch Pruusmeen ik te weten
Hoi allemaal. Was wel druk met werk en nu is mijn dochtertje ook nog geopereerd en zodoende een tijd niet hier geweest.
Tof dat het bij Eric schijnbaar volgens plan verloopt en ik hoop dat hij naar de Erzberg kan want ik zou graag lezen over zijn belefenissen ( en die van anderen natuurlijk ook ) bij deze vermaarde rit!
Persoonlijk trefft u mij enigzins in mineur, want mijn oude botten groeien toch minder hard naar elkaar toe dan ik had gehoopt. De hele zaak is nou 8 weken oud maar helaas voel ik nog steeds de breuk verschuiven en dan met name s' avonds en in het weekend als ik even rust heb. Overdag zit ik natuurlijk op m'n knien of op de ladder iemand's badkamer te verspijkeren en dan zet de hele zooi uit als de tieten van Pamela Anderson maar als ik dan de poot effe hooghoud dan slinkt alles weer tot Femke Halsema en heb ik natuurlijk flink speling in het gips.
Loopgips misschien over 4 weken...
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Hoi Pruus,
Ik ben blij dat we toch nog wat van je te lezen krijgen want ik dacht al dat er iets anders gebeurd was
Zonde dat het zo langzaam beter gaat want nu ga je volgens mij alle pret in het zand moeten missen.
Veel beterschap ( ook van de rest van de "taludrijders" )
Ik ben blij dat we toch nog wat van je te lezen krijgen want ik dacht al dat er iets anders gebeurd was
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Zonde dat het zo langzaam beter gaat want nu ga je volgens mij alle pret in het zand moeten missen.
Veel beterschap ( ook van de rest van de "taludrijders" )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/8333/rekluseclutchcustom0od.jpg)
Dat duveltje gebruik ik wellicht weer verkeerd, maar was bedoelt om de ellende aan te geven waar je je in bevindt. En niemand die ook maar eventjes informeert. Beetje twisted gebeuren dus. Jij start het topic en iedereen heeft het over Erik
Nou mag ik Erik ook heeeel erg, maar daarom jouw te vergeten, neeeeee echt niet(nou moet ik zo'n slijm slijm icoontje zoeken
)
Maar zo te horen gaat hij niet echt lekker. Revalideren is voor jouw dus nog ver weg. Spijtig
Wellicht dat we elkaar dus in de nazomer bij de eerste herfst enduro tegenkomen. Tot die tijd zal ik geen enduro's rijden, ik wacht op jou.
Houdt moed wij denken aan je![#Beer :drinking:](./images/smilies/new_all_coholic.gif)
![Glimlach/Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar zo te horen gaat hij niet echt lekker. Revalideren is voor jouw dus nog ver weg. Spijtig
![Huilen of verdrietig/Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Wellicht dat we elkaar dus in de nazomer bij de eerste herfst enduro tegenkomen. Tot die tijd zal ik geen enduro's rijden, ik wacht op jou.
Houdt moed wij denken aan je
![#Beer :drinking:](./images/smilies/new_all_coholic.gif)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Pruus ik zou overdag dat been toch ook eens wat meer rust gunnen, dan zou de genezing wel eens heel wat sneller kunnen verlopenpruus schreef: Overdag zit ik natuurlijk op m'n knien of op de ladder iemand's badkamer te verspijkeren ...
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pruus ik zou overdag dat been toch ook eens wat meer rust gunnen, dan zou de genezing wel eens heel wat sneller kunnen verlopen
[/quote]
Ben bang voor Tromboze, Joop!
Nee, is natuurlijk pure economische noodzaak dat ik ga werken. Heb klijn handwerksbedrijf.
Maar erger me wel om mezelf want op het moment dat ze aanhand van de fotos zagen dat het een ingewikkelde zaak was had ik beter moeten informeren. Dan was ik vermoedelijk in een ander ziekenhuis belandt waar betere techniek voor dit soort zaken staat en zou ik nu alweer op het been kunnen staan. Helaas heb ik nu pas van een oude kennis hierover gehoort en blijft het dus nutteloos napraten.
Zal deze week nog eens fotos laten maken en ga daarmee dan alsnog naar Maastricht.
Is gewoon zaak om bij zoiets gelijk je koppie erbij te houden en zoveel mogelijk vragen stellen, ook bij iets simpels als een botbreuk!
Ben bang voor Tromboze, Joop!
Nee, is natuurlijk pure economische noodzaak dat ik ga werken. Heb klijn handwerksbedrijf.
Maar erger me wel om mezelf want op het moment dat ze aanhand van de fotos zagen dat het een ingewikkelde zaak was had ik beter moeten informeren. Dan was ik vermoedelijk in een ander ziekenhuis belandt waar betere techniek voor dit soort zaken staat en zou ik nu alweer op het been kunnen staan. Helaas heb ik nu pas van een oude kennis hierover gehoort en blijft het dus nutteloos napraten.
Zal deze week nog eens fotos laten maken en ga daarmee dan alsnog naar Maastricht.
Is gewoon zaak om bij zoiets gelijk je koppie erbij te houden en zoveel mogelijk vragen stellen, ook bij iets simpels als een botbreuk!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Mag ik kiezen Pruus ?pruus schreef:en dan zet de hele zooi uit als de tieten van Pamela Anderson maar als ik dan de poot effe hooghoud dan slinkt alles weer tot Femke Halsema
Dat Halsema-mens is Groen-Links (geef mij maar Niet Groen- Rechts, die Groenen zijn niet helemaal geweldig voor onze fijne sport).
Dus doe maar Pamela (is wel blond maar ja)
Beterschap en tot in de pruimentijd op jouw favoriete betonnen trappies
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Namiddag weer op kontrole geweest en goed nieuws gekregen : ik mag beginnen fietsen(hometrainer), maar mag nog geen kracht zetten ; alles moet op soeplesse gebeuren. Wandelen is geen probleem meer (iedere dag een tochtje van +/-6km gedaan tijdens de laatste week), nu moet die nieuwe pees alleen nog krachtiger en soepeler worden. Het begint er goed uit te zien voor mijn Erzberg-plannen, begin mei hoop ik terug op de motor te zitten. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Erik, ik zou toch een paar maand langer wachten met rijden, dan heb je toch wat meer kans dat de knie het langer vol houdtErik V schreef:Namiddag weer op kontrole geweest en goed nieuws gekregen : ik mag beginnen fietsen(hometrainer), maar mag nog geen kracht zetten ; alles moet op soeplesse gebeuren. Wandelen is geen probleem meer (iedere dag een tochtje van +/-6km gedaan tijdens de laatste week), nu moet die nieuwe pees alleen nog krachtiger en soepeler worden. Het begint er goed uit te zien voor mijn Erzberg-plannen, begin mei hoop ik terug op de motor te zitten.
![Idee/Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
[/quote]
Erik, ik zou toch een paar maand langer wachten met rijden, dan heb je toch wat meer kans dat de knie het langer vol houdt
, zelfs bij een bikkel en topsporter als Smets duurde het meer dan 6 mnd voor dat hij weer op de motor zat
[/quote]
Kleine correctie : Smets werd geöpereerd op 17/08/2004 en reed de eerste keer op de motor op 24/11/2004, dus 3 maanden na de operatie, en dan had hij vooral last gehad van het virus dat nog in zijn lijf zat. Een topsporter ben ik idd niet, maar ik ben wel fysiek in orde. Ik moet ook niet een bepaalde snelheid weer aankweken op de motor, zoals Smets. Mij gaat het meer om terug "feeling" te krijgen en dat zie ik op dit moment wel zitten.
Erik, ik zou toch een paar maand langer wachten met rijden, dan heb je toch wat meer kans dat de knie het langer vol houdt
![Idee/Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Kleine correctie : Smets werd geöpereerd op 17/08/2004 en reed de eerste keer op de motor op 24/11/2004, dus 3 maanden na de operatie, en dan had hij vooral last gehad van het virus dat nog in zijn lijf zat. Een topsporter ben ik idd niet, maar ik ben wel fysiek in orde. Ik moet ook niet een bepaalde snelheid weer aankweken op de motor, zoals Smets. Mij gaat het meer om terug "feeling" te krijgen en dat zie ik op dit moment wel zitten.
erik v rule!!!!! de wil is allesbepalend
intapen en veel succes
![Heel kwaadaardig/Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Schijnt goed te gaan, Erik. Blij voor je! Doelen hebben is belangrijk, al moet je ze soms bijstellen. En een beetje pushen is zeker ook niet verkeerd, als je tenminste niet te ver gaat.
Zelf heb ik vandaag gehoord dat ze bij mij in eerste instantie toch wat steken hebben laten vallen. Moeten binnenkort nog eens opereren en dan word er een stuk bot uit de heup in de breuk boven de enkel ingezet en doormiddel van een voorgevormde plaat gefixeerd. Hierna zal de poot hopelijk binnen 6 weken zover herstellen dat ik erop kan staan.
Toevallig dat ik over 6 weken ook de eerste endurance-race op Zolder heb staan. Dus wordt heel spannend! Massaal duimen graag...
Zelf heb ik vandaag gehoord dat ze bij mij in eerste instantie toch wat steken hebben laten vallen. Moeten binnenkort nog eens opereren en dan word er een stuk bot uit de heup in de breuk boven de enkel ingezet en doormiddel van een voorgevormde plaat gefixeerd. Hierna zal de poot hopelijk binnen 6 weken zover herstellen dat ik erop kan staan.
Toevallig dat ik over 6 weken ook de eerste endurance-race op Zolder heb staan. Dus wordt heel spannend! Massaal duimen graag...
Tweede operatie is inmiddels achter de rug. Weer wat tegenslag in de vorm van een infectie maar daar wordt je hard van. Laatste uitspraak is drie maanden niet belasten maar zal proberen dit doormiddel van hormoonbehandeling in te korten. Krijg wel een brace van ortophedie 2000 waarmee ik gewoon moet kunnen lopen zonder krukken.
Eric, alles kits?
Eric, alles kits?
Met mij wel Hans, ik lig 2 weken voor op het positiefste schema, ben zelfs met de fiets al serieus aan het trainen. Het ergste voor mij gaat zijn om nog de hele maand april van de motor af te blijven. Hopelijk begint het tij nu ook voor jou te keren, kunnen we eindelijk nog eens afspreken. Ik blijf het hier nog wel een tijdje volgen op het forum.pruus schreef:Tweede operatie is inmiddels achter de rug. Weer wat tegenslag in de vorm van een infectie maar daar wordt je hard van. Laatste uitspraak is drie maanden niet belasten maar zal proberen dit doormiddel van hormoonbehandeling in te korten. Krijg wel een brace van ortophedie 2000 waarmee ik gewoon moet kunnen lopen zonder krukken.
Eric, alles kits?