Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr jan 14, 2005 10:39
door Gast
Dr_Bean schreef:
hornet911 schreef:Dit wordt verbrand (+-1500°). :wink:
met een beetje geluk komen de IC's rechtstreeks je uitlaat uit :P
Eerlijk gezegd, hij heeft niet gezegd dat dit verbrand wordt, maar dat het zand onmiddellijk uit de motor verdwijnt.

@husky: Wil jij weten hoeveel zand jouw enduromotor binnenhapt?

@Dr. Bean: Waarom vraag je of het een YAMAHA is? hebben deze een reputatie omtrend het niet goed afsluiten van luchtfilterdozen ofzo??

LAMMENS heeft me trouwens NOG NOOIT verkeerde technische zaken wijsgemaakt en hij kent de "ziektes" van zijn crossmodellen vanbuiten! (al zal hij ze nooit zomaar aan mijn neus hangen, tenzij er een prob. is met de moto)

Is natuurlijk wel het makkelijkst om te geloven, zo een positief scenario.

Bedankt allemaal voor de uitleg!

Geplaatst: vr jan 14, 2005 12:02
door Dr_Bean
hornet911 schreef:@Dr. Bean: Waarom vraag je of het een YAMAHA is? hebben deze een reputatie omtrend het niet goed afsluiten van luchtfilterdozen ofzo??
luchtfilter zelf..
toen ik voor het eerst zag hoe het luchtfilter in een XT600 zat moest ik hard lachen... duidelijk niet gemaakt voor enige vorm van offroad. te weinig oppervlak, en slechte afdichting langs de rand.
Ik neem aan dat de constructie bij een TT wat beter is, maar veel vertrouwen heb ik er niet in nee.

bij mijn XR is nog nooit zand door het filter gekomen, ook niet in de woestijn! (natuurlijk gaat er altijd wel een heel fijn stof doorheen... maar dat blijft niet in je carb hangen!).

Geplaatst: vr jan 14, 2005 12:23
door STTEVE
Dr_Bean schreef:
hornet911 schreef:@Dr. Bean: Waarom vraag je of het een YAMAHA is? hebben deze een reputatie omtrend het niet goed afsluiten van luchtfilterdozen ofzo??
luchtfilter zelf..
toen ik voor het eerst zag hoe het luchtfilter in een XT600 zat moest ik hard lachen... duidelijk niet gemaakt voor enige vorm van offroad. te weinig oppervlak, en slechte afdichting langs de rand.
Ik neem aan dat de constructie bij een TT wat beter is, maar veel vertrouwen heb ik er niet in nee.

bij mijn XR is nog nooit zand door het filter gekomen, ook niet in de woestijn! (natuurlijk gaat er altijd wel een heel fijn stof doorheen... maar dat blijft niet in je carb hangen!).
Het filter van een XT600 uit 1993, dat ik laatst mog bewonderen, is idd niet veel.
Een TT-R heeft een prima luchtfilter, maar het is snel vuil. De filters van de TT modellen daarvoor en van een XR zijn beter

Geplaatst: vr jan 14, 2005 14:06
door Gast
Idd. sTTeve, die filters dichten volgens mij oojk wel goed af, maar onderaan snel vuil en een klotewerk om ze te GOED te reinigen en in te smeren!

Die tweetaktfilters zijn volgens mij nog het beste! (vastschroeven)

Geplaatst: vr jan 14, 2005 14:50
door STTEVE
hornet911 schreef:Idd. sTTeve, die filters dichten volgens mij oojk wel goed af, maar onderaan snel vuil en een klotewerk om ze te GOED te reinigen en in te smeren!

Die tweetaktfilters zijn volgens mij nog het beste! (vastschroeven)
Ik rij met een DNA luchtfilter, net zo iets als K&N.

Afbeelding

reinigen/invetten zijn een fluitje van een cent (even in de ontvetter en dan onder de kraan, laten drogen -niet meer perslucht- en dan met een filterolie uit een spuitbus inolieen. werkt prima alleen is een filter 2 keer zo duur als een origineel filter (en die zijn al 45 euro)..

Geplaatst: ma jan 17, 2005 12:20
door Kees
De vervuilde klep is zoals alle inlaatkleppen er normaal gesproken uitzien na verloop van tijd.
Dit komt door gering olie verbruik langs de geleider en door de toevoegingen in de benzine die neerslaan op de warme klep en daar aan vastkoeken.
Dat je linker kanaal en klep schoon zijn is logisch deze zijn namelijk gezandstraald !
Door het binnen gezogen zand zijn deze mooi schoon.

Geplaatst: ma jan 17, 2005 20:38
door huskie
Aaaaaah een nieuwe kijk op de materie dankzij Kees.
Ik ga nog maar eens naar de piccies kijken.

Geplaatst: di jan 18, 2005 18:17
door JWJanssen
Dit is toch een XT600 met zo'n rare master/slave dubbele carburateur. Dan is die verkleuring in het inlaatkanaal heel normaal. Omdat de gasschuif in de slave carburateur niet open gaat bij normaal rijden krijgt dat inlaatkanaal geen brandstof en het andere kanaal wel, vandaar de ongelijke verkleuring.

Geplaatst: di jan 18, 2005 20:20
door Gast
JWJanssen schreef:Dit is toch een XT600 met zo'n rare master/slave dubbele carburateur. Dan is die verkleuring in het inlaatkanaal heel normaal. Omdat de gasschuif in de slave carburateur niet open gaat bij normaal rijden krijgt dat inlaatkanaal geen brandstof en het andere kanaal wel, vandaar de ongelijke verkleuring.
Is een TTR, maar ik heb een gelijkaardige uitleg van mijn dealer gekregen....

Geplaatst: wo jan 19, 2005 10:20
door STTEVE
JWJanssen schreef:.... rare master/slave dubbele carburateur. ...
Ideaal voor SM eigenlijk

Geplaatst: wo jan 19, 2005 18:55
door Bluto
Iemand toevallig nog een setje SM wielen liggen voor een TTR?(Of losse naven)
Wel lekker om zo naar mijn werk te knallen,spaar ik mijn noppen ook weer.

Geplaatst: wo jan 19, 2005 21:29
door Gast
Ja, ik! De TTR wordt misschien in 2005 verkocht .....

Geplaatst: vr jan 21, 2005 20:26
door Bluto
you got mail :shock: