Motor rijden is toch gevaarlijk?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Rudy
Contacteer:

Rick van Buuren schreef:
rudy schreef:mm je ben 13 moet makkelijk kunnen. Ik reed op mijn 13 al op yz 125 van mijn broer, probleem was alleen dat ik vrij klein was (en nog steeds ben) dat ik echt voor geen meter bij de grond kon. Broer moest me dus helpen met stoppen (op stoppen dussen gaten in ofzo) als ik eenmaal reed ging het best goed
Tja, als je klein bent, heb je overal problemen mee, en als je groot bent ook. Eigenlijk moet je gewoon gemiddeld zijn (qua lengte).
En als iemand je moet helpen bij het remmen, lijkt me niet echt handig.

M'zzl.
remmen lukte wel,maar ik kon niet met mijn voeten bij de grond

freek heeft trouwens natuurlijk zelf ook een motor :lol:
Freek
Site Admin
Contacteer:

Rick van Buuren schreef:He Freek,

Rij je zelf ook motor :?: :?: :?: :?: :?:

M'zzl.
Jazeker :!:

Maar door problemen met m'n heupen en polsen, ben ik vorig jaar gestopt met crossen en off-roadritten :cry: . Daarom heb ik toen m'n Husaberg verkocht, en een KTM-Adventure weer gekocht. Deze gebruik ik op de weg en op niet al te slechte zandwegen.
De laatste tijd, vooral het laatste.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gast

Hoi Rick,

Hoe gevaarlijk het is dat zit voornamelijk in je eigen (rechterhand) de controle van t'gas... Verder, tuurlijk val je wel eens, de ene keer harder dan de andere keer maar 99 keer van de 100 keer is er niets aan de hand...

Mijn blessures in 2 jaar tijd, een zwaar gekneusde knie en enkel en een paar beste schaafwonden op m'n elleboog... (daarom is goede beschermende kleding en laarzen ook zo belangerijk!:oops: ) En uiteraard wat spierpijn links of rechts...
Freek
Site Admin
Contacteer:

nog niet gezien in de blessurelijsten: een deuk in je imago :wink: :oops:

maar even serieus;

Off-road rijden kan je ook beschermen.

Hoe vaak maakt een gemiddelde verkeersdeelnemer een gevaarlijke situatie mee ? 1x per dag ? 1x per week ? en hoe vaak geeft dat een paniek reaktie i.p.v. een snelle, goede reaktie?

Een off-road rijder maakt konstant gevaarlijke onverwachte situaties mee en is er in getraind hier snel en goed op te reageren.

Dit getrainde reaktie vermogen kan je in het dagelijkse leven beschermen.

Zo heb ik het tenminste altijd aan m'n moeder uitgelegd :wink:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Sandman

Ik rij al 19 jaar , van me 4e.
Ben er al vaak HARD afgegaan, ook al es pijn gehad, maar dat viel nog wel mee (misschien dat ik ooit es iets heb gebroken gehad, maar dat zou ik niet weten, vermoed van niet.

Heb ooit eens een dikke tak ONDER de klep van mijn helm gehad... niet leuk, maar had geen pijn, wel een littekentje tussen mijn wenkbrauwen... na 15 jaar nog altijd jah :) ...

Afin ik heb een klein theorietje dat wel es wil helpen, ni wetenschappelijk bewezen maar, ik probeer mn lichaam zo min mogelijk te spannen bij het neerkomen... lijk een dronkeman te laat is met zn reactie en dus ontspannen is,, ne patattenzak dus :)
Ad Ketelaars
Contacteer:

Je begint al mee te tellen Sandman. Je moet echter nog heel wat bomen onder je klep krijgen, wil je een strekkende meter litteken halen zoals ik.
Ik vergat nog even te zeggen dat offroadrijden ook zeer genezend werkt. Een flinke koppijn is na een uurtje rijden wel weg, een onwillige rugspier is na enkele uurtjes weer soepel en pijnloos. Met koorts heb ik het ook wel eens geprobeerd maar dat wil nog niet goed lukken. Maar ja, de offroadwetenschap staat voor niets, dus er is nog hoop...... :angel:
huskie

Het mooie van valpartijen is dat ze nooit echt goed uitkomen, maar toch horen bij onze hobby.
Zoals die dag dat m'n vriendin was uitgerekend van de tweede en ik nog even een uurtje mocht relaxen. Natuurlijk viel ik in dat uurtje. Afijn smiddags kom ik thuis met m'n rechterbeen in het gips :lol:
Gelukkig kwam de kleine twee weken later :D

ps:ik had niks gebroken alleen iets inscheurde pees aanhechting.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sandman

Nu in het vervolg hoop ik toch dat de tak afglijdt op de helm ;)
KC

Freek schreef:
Off-road rijden kan je ook beschermen.
--
Zo heb ik het tenminste altijd aan m'n moeder uitgelegd :wink:
Mee eens!
Toen ik in een bocht, met gang, met de VFR een bak split tegenkwam, was ik Seppenwoolde toch wel dankbaar voor de mentale redding.
Voor die tijd had ik hem echt niet overeind gehouden!

Kees
vastlopen is voor computers
Plaats reactie