betrouwbaarheid

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

JoeBaR

als je betrouwbaarheid wilt moet je met een Yamaha xt 500 gaan rijden , weinig onderhoud ,simpele techniek , zuinig met benzine , 20 jaar geleden reden ze er zelfs mee van parijs naar dakar , een xt is wel een stukkie zwaarder en heeft minder PKs aan boord , en is daarmee even onvergelijkbaar aan KTM ,HUSA en HUSKiE als jou DRZ400 ... :shock:
4 strokes only !!
Freek
Site Admin
Contacteer:

Erik V schreef:En anders moeten we eens afspreken om te kijken wat jouw motor en mijn motor allemaal kan en niet kan. Hier bij ons kan ik je wel een helling voorschotelen waar je met een DR 400 in geen 10 jaar bovenkomt en waar al verschillende KTM's , Husky's, en noem maar op al lang het pad geëffend hebben.
Volgens mij wordt het tijd voor een duel....... :twisted: :wink:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
JBassie
Contacteer:

Freek schreef:
Erik V schreef:En anders moeten we eens afspreken om te kijken wat jouw motor en mijn motor allemaal kan en niet kan. Hier bij ons kan ik je wel een helling voorschotelen waar je met een DR 400 in geen 10 jaar bovenkomt en waar al verschillende KTM's , Husky's, en noem maar op al lang het pad geëffend hebben.
Volgens mij wordt het tijd voor een duel....... :twisted: :wink:
Nou wanneer is de volgend forum bijeenkomst :P ook al zijn het maar een paar forumers die komen. Ik ben van de partij :wink:

Daar kunnen we dueleren..

JB :D
JoeBaR

jaaaaahhh een noppenforum cross ergens in het midden van het land mischien?.. :idea: :idea: :idea: :idea: :)

dan ben ik ook van de partij :lol:
4 strokes only !!
JBassie
Contacteer:

JoeBaR schreef:jaaaaahhh een noppenforum cross ergens in het midden van het land mischien?.. :idea: :idea: :idea: :idea: :)

ja komop laat je horen wie wil nog meer. :idea: :D

(al kan ik me voorstellen dat de meeste crossdagen voor de enduro rijders al vol zitten met wedstrijden rijden dus :cry: dus dat veel rijders niet kunnen :?: )

JB is enthousiast
adje

Dan ben ik er ook.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Redski
Contacteer:

In ons autobedrijf merk ik steeds weer dat de aanschaf van een Volvo vaak een sterk emotionele beslissing is. Uiterlijk, uitvoering etc. is sterk bepalend voor de vonk die een model overbrengt.
Laten we nu wel wezen, dit geldt toch ook voor een motor. Als je een bepaald model mooi vindt en er een goed gevoel bij hebt maakt die laatste 5 pk echt niet uit (tenzij je Stefan Everts heet), . Dit leidt tot oeverloos gez... :wink: , gediscussieer over welke fiets het beste is. Vraag na een rit iemand hoe diens fiets het deed en hij zal zeggen perfect. :!: .
Japanners maken de beste motoren punt. Dat doen ze ook met auto's(zie de TUV statistieken). Maar zolang ze geen motoren maken vanuit een Europese endurogedachte heb je : of een omgebouwde, te dure , crosser zonder standaard of licht, of een bankstel als een Suzuki DRZ400 of Honda XR650. :!:
Laatst gewijzigd door Redski op zo nov 07, 2004 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
huskie

Schmetz#56 schreef:
De een rijd liever op een directere motor met een steile balhoofdhoek en koopt een KTM, de ander rijd liever op een motor die wat stabieler is en koopt een Honda. Koop je nu een KTM maar hou je helemaal niet van directe motoren (waar ook nog eens aan gesleuteld moet worden) dan ben je niet te spreken over KTM. Datzelfde geld als je een Honda koopt terwijl je graag op een directe motor rijd, en bovendien graag wat meer zou sleutelen. Zo heeft iedere motor z'n voors en tegens, en er zal altijd iets zijn dat je niet helemaal bevald aan de motor.
Ik dacht dat de mening altijd was, dat je een KTM de bocht niet doorkrijgt en een Japanner wel.

Maar even over dat gesleutel. Ik vind het allemaal wel meevallen.
Wat verstaan jullie onder sleutelen?
Schoonmaken? Lucht filter verversen? Ketting afstellen? Olie verversen?
Ik vind dat we duidelijk moeten maken wat sleutelen is. Anders ontstaat een verkeerd beeld. Denkt de ene dat schoonmaken sleutelen is, terwijl de ander een zuiger vervangen onder het dagelijks onderhoud schaart. :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Freek
Site Admin
Contacteer:

JoeBaR schreef:jaaaaahhh een noppenforum cross ergens in het midden van het land mischien?.. :idea: :idea: :idea: :idea: :)

Ik d8 meer aan die hillclimb van Erik-V :twisted:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
erwindob

Ik heb vorige week proefgereden op een DRZ 400 E, en vandaag op een Husky.
Vrijdag ga ik em ophalen, m'n nieuwe HUSKY modelletje 2004 :lol: :lol:
huskie

Erwin, wat nou huskie, het type willen we weten :?: 125cc 2takt waarschijnlijk :wink: En een fotootje natuurlijk. Heb je de XR ingeruild?
Bij kapot gaan noemen ze sleutelen? Oeff dan sleutel ik dus heel weinig tot niet, terwijl ik dus wel veel sleutel vind ik zelf :lol:
Vinden anderen dat ook:je sleutelt pas als er iets kapot is?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JoeBaR

Noppy schreef:Ja, Ja, Ja, Ja,

Op de crossbaan; helemaal met je eens, want dan hoef je maar een half uurtje.

Bij enduro; niet met je eens, want dan moet je wel 4 uur lang al die paardekrachten, wieldrifts en wheelies zien te mennen, en dan gaat het spul onderweg ook nog eens stuk omdat het niet al te degelijk is of uit elaart valt :wink:

In de woestijn; ben je kansloos met je oranje gebakje; tenzij jouw team, voorzien van vrachtwagen, elke nacht je blok wisselt 8)

DRZ Rules! (Heb ik niet van me zelf)

Noppy

1 niet alleen op de cross baan , want mijn EXC is een enduro fiets...
2 een half uur crossen kan in principe EVENVEEL energie kosten als een enduro rit..
3 het is met een KTM HUSA , HuSK helemaal niet nodig om constant wheelies en wieldrifts te corrigeren ... deze fietsjes rijden gemakkelijk genoeg en zijn vanwege hun lage gewicht en hoge vermogen zeer goed te besturen .. de PK`s is ook geen probleem , je HOEFT natuurlijk niet het gashandle helemaal open te trekken als je de kracht niet aan kan :P
4 de KTM lc4 types zijn even betrouwbaar als de japanse slagschepen (DR, XR etc.. )..
4 strokes only !!
TTT

Afgelopen Transpana:

1 Yamaha kapot (plug uit carter)
1 kapotte Honda (van Appie W)
DRZ 400 die niet fijn stationair wilde lopen. (volgends de berijder)

En de KTM's? Een lekke waterpomp o-ring of zo.
Aangezien meer dan 50% op KTM reed zou er wat meer stukken moeten zijn.

Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn :roll:

(zelf reed ik deze rit op een BMW R80. Ging prima. alleen maar iedere avond 1/3 litertje olie erin en het luchtfilter uitkloppen. En wat ongerief al weigerende elektra, vuil in de sproeier, en natuurlijk het looige ding (185kg) weer rechtop zetten als het weer eens misging)
en wat meer kunnen gaan trainen op het circuit om al die PK's ook te kunnen benutten.
mijn 525 heeft ook veel meer vermogen dan ik 90% van de tijd aankan. Maar als ik hier door het mulle zand ga, of weer eens een versnellingkje te hoog in de bocht zit ploft ie me er toch lekker doorheen, pure compensatie voor mijn gebrek aan kunde :lol:
smurf.
ivan #12

Hey erwin,

die husky is een uitstekende keuze geweest!!!

P.S.: ik zie zo een cross onder elkaar wel zitten!!!
TTT

Geen id zeker?
inderdaad 8)
smurf.
Barink

Ik ben het dus met Noppy eens. Suzuki is betroewbaar spul. Geldt eigenlijk voor alle japanners. En marketing doet er wel degelijk toe!

Inderdaad ligt het ook nog aan het rechterhandje. Als ik op half vermogen ga rijden, haal ik misschien ook 120 km met 7 liter, maar ik geef mijn 426 liever de sporen! Ik heb dat ding niet om zuinig te rijden!
JBassie
Contacteer:

Barink schreef:Ik ben het dus met Noppy eens. Suzuki is betrouwbaar spul. Geldt eigenlijk voor alle japanners. En marketing doet er wel degelijk toe!

Inderdaad ligt het ook nog aan het rechterhandje. Als ik op half vermogen ga rijden, haal ik misschien ook 120 km met 7 liter, maar ik geef mijn 426 liever de sporen! Ik heb dat ding niet om zuinig te rijden!
Zuinig is anders als je het over mijn Honda hebt. Jemig wat lust die ervan :shock: maar ja moet ook eigelijk niet zeuren :roll:

JB
Erik V

Barink schreef:Ik ben het dus met Noppy eens. Suzuki is betroewbaar spul. Geldt eigenlijk voor alle japanners. En marketing doet er wel degelijk toe!

Niks te half vermogen jongen, kijk maar eens bij de foto's van de noppenforummeeting 2004, dan weet je dadelijk hoever je met halfgas komt.
Gast

Logisch, al die "wedstrijdmotoren" zijn afgestemd op één ding; hardgaan!!! Daarvoor moeten ze minder wegen, hogere toeren draaien, ...... logisch dat ze wat meer (olie) verbruiken, wat meer onderhoud moeten hebben, ......

Moest ik moeten kiezen: onmiddellijk de DRZ, maar ik ben dan ook een zondagsrijder die met 48 PK meer dan genoeg heeft .... (daarom heb ik nu een RM gekocht :oops:
huskie

48pk aan de krukas, 38 pk achterwiel :wink:
Maar ik ben het met iedereen eens hoor, koop gewoon waar je vertrouwen in hebt, dan wordt het vanzelf betrouwbaar :lol:
Want is het niet betrouwbaar, dan maak je hem gewoon betrouwbaar. Heb ik met mijn huskie ook gedaan. Nu is ie heeeeel betrouwbaar.
Nee Jofa jij hoeft nu niet te reageren :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

http://www.enduro.nl/2003uitslagen/2003index.htm Zie Nationalen E

Hoe kan je nou hard gaan op een motor die helemaal niet hard kan gaan en wat een softenduro is?

Zet die man op een KTM en dan wint hij ook?

Zet nummer twee op een Suzuki en dan wordt hij weer nummer 2?

Kijk maar eens goed naar deze uitslagenlijst. Alle motoren in deze lijst zijn betrouwbaar, dus daar komen we allemaal goed vanaf, gelukkig :lol:

Maar Jürgen Overveld had dan toch nooit kunnen winnen op een softenduro? Het wil er bij mij niet in dat hij 40% beter is dan de dichtsbijzijnde KTMmer en dat hij daarmee nipt de overwinning naar zich toe heeft weten te trekken!

Of zou het kunnen dat jullie ernaast zitten :?:

Sorry dat ik zou aanhoud hoor, maar ik wil gewoon snappen of PK's beter scoren dan koppel of betrouwbaarheid.

Noppy
:toost:
Erik V

Noppy, ik weet niet als ik de enige ben die er zo over denkt, maar ik vind dat je in herhaling valt :sleeping:
Noppy

Dan nu ff wat nieuwe informatie:

De Suzuki die mee was met de Transpaña was inderdaad een S met een CV carburateur. Die was wel op de rollenbank geweest, maar bij Hollandsch peil, en waarschijnlijk was het warm in España en al wat hoger in de bergen dus liep hij eigenlijk te rijk.

Noppy
Kaitey

Klaar......afsluiten dit onderwerp.....iedereen heeft gelijk..... :twisted:
WR400F
Noppy

De poll is geplaatst. We discussieren verder (indien jullie het nog leuk vinden), maar dan op een ander nivo; iedereen heeft gelijk :lol: :roll: :lol: :roll: :lol: :roll:
Plaats reactie