Met welke enduro motor rij jij nu mee rond? poging 2
Moderator: ghulst
Helahela, een DR 350 geen echte enduro fiets? Tuurlijk is dat een hele echte endurofiets. Alleen een beetje ouder dan al dat glimmende spul waar de meesten mee rijden
Montesa Cota 315R
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
- Locatie: kesteren
ach ja laten we het zwaard maar neer leggen , vind meneer h.b misschien ook wel wat.
mijn huski heeft me gelukkig in handel niet in de steek gelaten
das toch een knipoog waart niet
mijn huski heeft me gelukkig in handel niet in de steek gelaten
das toch een knipoog waart niet
JeeWee,
Ik rijd de opvolger van de 350: een DRZ400S waarbij er wat onderdelen verwijderd zijn en lichtjes opgevoerd.
De vering is aangepast met een progressieve voorveer en vóór en achter andere ventielen.
Daarnaast een grote 17L IMS tank, die lichter is dan het orgineel én de radioatoren beschermt bij crashes. Daarnaast een 41mm Edelbrock carb met gasschuif.
De stuurinrichting is woestijnproef gemaakt middels een fatbar van Tag en een stuurdemper van RTTmotorsports. Verder alle milieuonzin er af gesloopt en een 14-tands tandwieltje vóór.
De DRZ400 zit tussen een XR400 en een KTM450 in. De Nederlands kampioen Enduro van 2003, Jürgen Overveld, won op een DRZ400E en dat zegt toch wel iets! Nee, niet zwaar gemodificeerd; uitsluitend de vering aangepast voor €350 Euri en verder helemaal niets veranderd aan de fiets
http://www.enduro.nl/rijdersportretten/ ... jurgen.htm
Noppy
Ik rijd de opvolger van de 350: een DRZ400S waarbij er wat onderdelen verwijderd zijn en lichtjes opgevoerd.
De vering is aangepast met een progressieve voorveer en vóór en achter andere ventielen.
Daarnaast een grote 17L IMS tank, die lichter is dan het orgineel én de radioatoren beschermt bij crashes. Daarnaast een 41mm Edelbrock carb met gasschuif.
De stuurinrichting is woestijnproef gemaakt middels een fatbar van Tag en een stuurdemper van RTTmotorsports. Verder alle milieuonzin er af gesloopt en een 14-tands tandwieltje vóór.
De DRZ400 zit tussen een XR400 en een KTM450 in. De Nederlands kampioen Enduro van 2003, Jürgen Overveld, won op een DRZ400E en dat zegt toch wel iets! Nee, niet zwaar gemodificeerd; uitsluitend de vering aangepast voor €350 Euri en verder helemaal niets veranderd aan de fiets
http://www.enduro.nl/rijdersportretten/ ... jurgen.htm
Noppy
Ha Noppy,
Ja zo'n DRZ400 vind ik ook prachtig, maar ik ga eerst nog maar eens een poosje door op de DR350.
Zolang de motor nog meer kan als ik heeft het niet zo veel zin om op zwaarder (in de zin van meer power) over te stappen.
Maar ik was laatst bij Overveld in Halle en heb hem uitgebreid bekeken.
PRACHTIG!
Afijn ik ga op zoektocht om een kunstoftank te vinden voor de DR350, valt niet mee, ik zat er bij Ebay al een paar keer naast.
(wat een prijzen )
Groeten
Ja zo'n DRZ400 vind ik ook prachtig, maar ik ga eerst nog maar eens een poosje door op de DR350.
Zolang de motor nog meer kan als ik heeft het niet zo veel zin om op zwaarder (in de zin van meer power) over te stappen.
Maar ik was laatst bij Overveld in Halle en heb hem uitgebreid bekeken.
PRACHTIG!
Afijn ik ga op zoektocht om een kunstoftank te vinden voor de DR350, valt niet mee, ik zat er bij Ebay al een paar keer naast.
(wat een prijzen )
Groeten
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Begonnen met een KLX 250 '97,nadien opgefokt tot een 300CC.
Dan een KTM exc 400 2001 en nu een KTM exc 450 2004.
Dan een KTM exc 400 2001 en nu een KTM exc 450 2004.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ik rij een 90er XR600, jaarlijks 12000km straat en zo'n 2000km offroad, en daar isie bijzonder geschikt voor,lange veerweg en voldoende vermogen voor mijn tempo.Belangrijk is vooral dat het niet te duur is en ik heb in 3 jaar alleen nog maar olie en ketting/tandwielenkosten gehad.
Ik denk dat de meesten hun motor niet tot maximaal kunnen belasten(forum leden daargelaten natuurlijk)Ik heb eens gezien wat een prof. zesdaagse rijden uit een 10 jaar oude standaard XR haalde en daarbij stond menig nieuwe fiets gewoon stil. Kortom welke "fiets " is vooral een zaak van emotie en goede marketing van het merk, en EURIES.
Gr Hans
Ik rij met een Honda cre 250
waarom?? 1. starter dus ik moet mij niet moemaken om telkens te kicken ( als vouw niet evident)
2. gemakkelijke en lichte moto
3. goeie korting gekregen
waarom?? 1. starter dus ik moet mij niet moemaken om telkens te kicken ( als vouw niet evident)
2. gemakkelijke en lichte moto
3. goeie korting gekregen
Ik rijd sinds vorige week op een ktm 380 exc . Veel meer vermogen onder in als een 250. Ook zit er nog een doma bocht onder.
Met deze motor kun je ook de dikke viertakten bij houden en hij weegt minder dus in de bosjes kun je makelijker sturen.
Wel krijg je hem heel gauw op het achterwiel moet je gewoon even aan wennen.
Met deze motor kun je ook de dikke viertakten bij houden en hij weegt minder dus in de bosjes kun je makelijker sturen.
Wel krijg je hem heel gauw op het achterwiel moet je gewoon even aan wennen.
gasje bij schreef:Ik rijd sinds vorige week op een ktm 380 exc . Veel meer vermogen onder in als een 250. Ook zit er nog een doma bocht onder.
Met deze motor kun je ook de dikke viertakten bij houden
Kan met die (250) van mij ook hoor, heb ik zelf ondervonden nog harder zelfs
JB
Nee Huskie , cre'ke rijdt op een CRF250X ( 4 takt dus ) met electrische starter.huskie schreef:cre'eke, die cre, is dat een 2takt met electrische starter?
Ik ben haar ooit tegen gekomen bij een rit in Borgloon.
Mooi machientje
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
mijn machientje is wel degelijk een CRE 250X en ja het is een viertakt met starter, meer moet ik toch niet hebben al begnnende endurist
greetz stefke
greetz stefke