Pagina 2 van 2
Geplaatst: di okt 26, 2004 23:29
door Dr_Bean
huskie schreef:Das logisch hè
(bron:cruijff)
Vaak als ik de vetspuit erop zet, komt het er ook maar aan een kant uit en dat is al balen, want dan zit er nog oud vet aan die andere kant.
XR heeft al jaren smeernippeltjes op de link. De meeste linkpunten bestaan uit 2 naaldlagertjes, dus smeernippel er tussenin (voorkomt probleem dat je smeergat DOOR het lager moet maken...)
Aan de buitenkanten zit dan een afdichtingkje, wat van buitenaf afdicht -> vet kan er wel uit, water er niet al te goed in.
Regelmatig smeren en alles blijft jaren goed!
Helaas is Honda daarbij het lagerpunt onder en bovenaan de schokbreker vergeten, dus die gaan altijd nog stuk
groet
Geplaatst: wo okt 27, 2004 13:20
door huskie
Zelfs bij mijn smeernippels die middenin zitten(de goede plek dus) komt het vet er vaak aan een kant uit. Weg van de minste weer(smeer)stand.
Nu was ik vandaag bij de lagerboer, en die bood diverse koperen bussen aan, zelfs met flenzen erop ed. Dus ik zal eens meten en zien of ze wat hebben liggen.
Geplaatst: wo okt 27, 2004 17:34
door Dr_Bean
huskie schreef:Zelfs bij mijn smeernippels die middenin zitten(de goede plek dus) komt het vet er vaak aan een kant uit. Weg van de minste weer(smeer)stand.
hebben liggen.
- Regelmatig doorpompen -> oude vet droogt niet in, daardoor gelijke weerstand
- Gewoon wat stevig doorpompen met de vetspuit, dan komt het er vanzelf ook aan de andere kant uit (geeft wel een smeerboel
)
- als het echt ongeleijkmatig is: Dan is aan een van beide kanten de afdichting stuk....
groet