Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma okt 25, 2004 16:57
door Freek
De auto wordt ook opnieuw gewogen met inbouw. Dit heeft dus ook invloed op je houderschapbelasting.
Voor mijn Ford Transit Westfalia camper betaal ik ong. € 400,-- per jaar.
De inbouw moet er vast inzitten (niet handig als je een motor wilt vervoeren) en als er niet eerder een camperkenteken voor deze auto is afgegeven moet je een stahoogte hebben van min. 1,70 m. (eisen 2002 of 2003)
Geplaatst: di okt 26, 2004 09:19
door JWJanssen
In plaats van dat ik nu twee motorfietsen in de bus zet met een caravan erachter, wordt dan nu het caravan interieur overgezet in de bus en de motorfietsen gaan dan op/in een open (heb ik al) of gesloten (moet ik dan kopen) aanhanger.
Met camperombouw past er nog 1 motorfiets in de bus.
Geplaatst: wo nov 17, 2004 21:45
door huskie
Is het laatste nieuws nu dat huidige particulieren eigenaren van grijs kentekens ook na de invoering van herziening grijs kentekens het huidige (grijze)tarief blijven betalen?
Geplaatst: wo nov 17, 2004 22:26
door JoeBaR
Grijze bob schreef:Als je nu een grijs kenteken auto hebt mogen ze je niet ineens een hoger tarief voorschotelen.
Het geldt slechts voor mensen die na de beslissing een nieuwe grijs kenteken auto kopen.
Kortom, heb je nu een fijne grijs kenteken auto wees er dan zuinig op of anders haal er snel nog 1.
is dit echt waar?.. helaas heb ik me niet echt met deze kwestie bezig gehouden , nu lijkt het al te laat .. ik vrees dat ik flink zal moeten betalen voor mijn 3 ton zware mercedes 508 , is het aanteraden hem als kampeerwagen op kenteken te zetten?.. ik heb me laten informeren en ik weet inmiddels wat de eisen zijn voor een kampeerwagen , o.a een vaste slaap plaats , een gasstel met gasfles , een vaste water voorziening en schoon en vuilwater tank aan boord.. dit is natuurlijk vrij gemakkelijk ingebouwd (en ik is niet zo veel eisend wat dit betreft ) , maar ik moet wel weten of het nut heeft ! wie weet er hier meer over?
Geplaatst: do nov 18, 2004 00:01
door N!co
Morgen valt er een definitieve beslissing. Het lijkt er op dat particulieren in juli 2005 in 1 keer de volle met gaan betalen. Dus ook iedereen die nu al een grijskenteken-auto bezit. Geen overgangs regeling!!!
Maar morgen weten we meer.
Trouwens Joe, 3 ton op diesel is iets van 2500 euro per jaar
Geplaatst: do nov 18, 2004 11:01
door JWJanssen
Ombouwen naar camper heeft een aantal voor en nadelen:
- Je moet BPM gaan betalen. BPM over het donor voertuig minus de aftrek van de jaarkorting (zie belastingdienst). Je hoeft, gelukkig, geen BPM te betalen over de ombouwkosten.
- Je betaald wegenbelasting voor een geel tenteken voertuig. Je kan de camper regeling aanvragen en dan hoef je maar een kwartaal per jaar te betalen. Die camper regeling moet je wel zelf aanvragen!
- In veel gemeentes is er een politieverordening die stelt dat camper en caravans niet langer dan 7 dagen geparkeerd mogen staan op een reguliere parkeerplaats.
- Er moet stahoogte (1.70m) over een bepaalde lengte in de camper zijn.
Nog meer inrichtingseisen zijn te vinden op internet.
Geplaatst: do nov 18, 2004 18:00
door N!co
Bijna live te volgen:
http://f24.parsimony.net/forum55600/
Om 18:00 gaan ze stemmen, er is nog een kleine kans op een overgangsregeling...
Geplaatst: do nov 18, 2004 19:17
door Freek
Geplaatst: do nov 18, 2004 19:54
door jeroen1
Misschien ver gezocht maat is er via Brussel(EU) niets te doen? De BPM mag niet volgens EU regels ook al niet, dacht ik. En aangezien de overheid hier een monopolie positie heeft, kunnen ze alles wel verzinnen en wij kunnen weer betalen!!
Geplaatst: do nov 18, 2004 20:41
door huskie
Er is een motie verworpen betreffende grijskenteken bla bla bla, maar ik weet niet of dat positief danwel negatief is? Wie weet er meer?
Geplaatst: do nov 18, 2004 20:49
door huskie
Geplaatst: do nov 18, 2004 21:05
door JoeBaR
ook daar gaan ze aan rommelen om je de volle mep te laten betalen voor een voertuig van 25 jaar oud..
Geplaatst: vr nov 19, 2004 00:27
door JBassie
Als ik dit allemaal zo lees, denk ik dat ik het nog maar even bij mijn eigen combinatie houdt.
Volvo 740 met een heel klein zelfbouw aanhangwagentje...... ja dat witte blikje achter de auto.
JB
Geplaatst: vr nov 19, 2004 18:03
door JoeBaR
ik denk dat die volvo niet weinig kost aan verzekering en wegen belasting !! ..
mijn Mercedes 508d ga ik volgend jaar schorsen .. ik heb een duitse mercedes 611d op het oog uit 92, die ik ga opbouwen op het bijna wegenbelasting vrije chassis van mijn 508 , deze zijn van beide modellen gelijk , met andere woorden .. een verse bus , die wegenbelasting vrij is
...
en ook niet onbelangrijk .. dit is gewoon legaal
Geplaatst: vr nov 19, 2004 18:04
door JoeBaR
Geplaatst: vr nov 19, 2004 18:14
door Gast
Zeg, Joe "te veel aan de" Bar .... wel met 10 vingers typren, maar niet allemaal tegelijk op enter drukken ...
Geplaatst: vr nov 19, 2004 18:18
door JoeBaR
Anonymous schreef:Zeg, Joe "te veel aan de" Bar .... wel met 10 vingers typren, maar niet allemaal tegelijk op enter drukken ...
typren ?? ... goeie trouwens *gast* ... wel dapper om je niet in te loggen