Pagina 2 van 3
Geplaatst: di okt 05, 2004 21:58
door kiwi
stuur even een foto naar
ian_vancle@hotmail.com van die ktm 250 exc racing
wat is je richtprijs?
is dat een enduro? zijn er papieren bij
mvg ian
Re: de KTM rijder mengt zich in de discusie
Geplaatst: wo okt 06, 2004 09:34
door Helen
xander schreef:Maar ik heb wel bewondering voor eenieder die dag na dag het hard parcours reed, en op die manier op 9 dagen 3 000 km op de teller zette.
U bent een verstandig mens. Transtunesie is natuurlijk minder technisch dan het Belgische gehobbel, maar alle dagen een paar honderd km allroad rijden is toch ook niet voor watjes of beginners.
xander schreef:Maar wanneer je het ding hier gaat gebruiken op technische passages heb je meer last dan plezier van het vermogen. Zeker wanneer de achterband zijn beste tijd heeft gehad.
Hé, was je erbij??? De achterband was inderdaad ver heen...
xander schreef:Wat voor velen,en ook voor mij een handicap blijft is de zithoogte van zo'n KTM.
Als kortpotig wezen kan ik dit alleen maar beamen.
Geplaatst: wo okt 06, 2004 09:40
door Helen
Rudy schreef:Maar wat heb je er aan als je er niet mee om kan gaan? (zij geeft het teminste toe
)
Vond je die 250 2-t van huskie niet wat in riemst?
Als vrouw mag ik schaamteloos toegeven dat ik bij momenten nog wat aanklungel he
(Toch ook even eraan herinneren dat in de Belgische modder menig Ollander een tandje moest bijsteken om me te volgen
)
En inderdaad, op de Huskie van Huskie werd ik ook wel high. Nu je het zegt, ik heb wel iets met dat merk!
Geplaatst: wo okt 06, 2004 10:06
door Helen
huskie schreef:Een lichte 4 takt is op technische plekken kwa motor karakter het enige verschil waarom je een 4 takt zou moeten kopen.
Zo is dat. Ik vrees voor mezelf dat ik niet snel de nodige techniek en reactiesnelheid ga verwerven om op een tweetakt een moeilijke kant op te geraken. Dan hoop ik dat de techniek van de motor me een handje helpt...
huskie schreef:Mijn advies is: ga voor een Yamaha 250 4 takt.
Mm. Ik heb een half uurtje met zo'n Yam gereden (twee jaar oud), maar die trok echt niet, en voelde erg zwaar aan.
huskie schreef:Ben je niet zo afhankelijk van een adresje zoals het geval is bij een husaberg of husqvarna.
Er zijn toch wel wat Husqvarna-dealers in België hoor.
Voordeel is ook dat een kameraad van de club net dezelfde heeft (die waar ik op gereden heb) en dan kan ik makkelijk tegen hem zeggen "breng voor mij maar hetzelfde mee". Of regelmatig eens wisselen, en als de andere motor dan beter rijdt, kan ik vragen waarom.
huskie schreef:Ik wilde dat ik mee kon doen
Ik leef met je mee
Geplaatst: wo okt 06, 2004 10:59
door huskie
Is die huskie 4 takt lichter dan een yamaha 4 takt? Of ligt het meer aan het gevoel?
Die WR van yamaha heeft, denk ik, ook een wat tammere uitlaattiming. Op technische passage wel lekker.
Ik denk dat die Huskie wat competitiever is.
Afijn, ik denk dat ik ook die huskie wel zou weten te waarderen, hoor.
Volgend jaar maar weer eens van fiets ruilen. Dan ben ik diegene die niet terug wil ruilen
Geplaatst: wo okt 06, 2004 13:08
door kiwi
Helen schreef:
Mm. Ik heb een half uurtje met zo'n Yam gereden (twee jaar oud), maar die trok echt niet, en voelde erg zwaar aan.
is dit zo want ik ben erg geinteresseerd om een wr 250f of yzf 250 te kopen?
(zou 3250 euro te duur zijn voor een van 2001(wr 250f) met nieuwe tandwielen en ketting, nieuwe voorband en nog enkele dingen dacht ik.)
Geplaatst: wo okt 06, 2004 15:06
door Helen
kiwi schreef:Helen schreef:
Mm. Ik heb een half uurtje met zo'n Yam gereden (twee jaar oud), maar die trok echt niet, en voelde erg zwaar aan.
is dit zo want ik ben erg geinteresseerd om een wr 250f of yzf 250 te kopen?
(zou 3250 euro te duur zijn voor een van 2001(wr 250f) met nieuwe tandwielen en ketting, nieuwe voorband en nog enkele dingen dacht ik.)
Tja, da's enkel mijn persoonlijke indruk. De eigenaar van die WR250 is er 100% gelukkig mee, geraakt er overal mee op en door, terwijl alle anderen blijven steken, heeft meer dan 25 jaar enduro-ervaring...
In offroad-tijdschriften staan zeker tests over de 250 4-takt enduro's, da's betrouwbaarder dan mijn eerste indruk. (Ik heb me wel al laten vertellen dat de Huskie er steeds als beste uitkomt)
Geplaatst: wo okt 06, 2004 18:25
door kiwi
huskie vind je niet zo vaak en niet iedere dealer heeft husqvarna.
er zijn er meerdere met yamaha
Geplaatst: zo okt 10, 2004 13:53
door Bart M
Ik zou voor de Huskie gaan, Helen!
Heb zelf een half jaartje geleden een TE450 gekocht, maar enkel omdat ik een beetje schrik heb om met een 250 de woestijn in te trekken (snelheid en betrouwbaarheid op lange pistes), anders was het zeker een TE250 geworden. Op technische stukken is het idd opboksen tegen het vermogen van zo'n 450 voor voorzichtige rijders als ikzelf...
Het euvel van de dealers is inmiddels verleden tijd: er komen jaarlijks dealers bij (laatst nog een in Heist od Berg dacht ik), en je hebt toch ook Joramo in Liezele-Puurs? Goeie Yamaha dealers vinden is tegenwoordig ook niet simpel hoor!
Ik heb de indruk dat de meeste Husky-dealers en ook de invoerder hier in Vlaanderen nog echt begaan zijn met hun klanten ipv je als een lastpost te aanzien als je stukken hebt.
ivm de vergelijking Husky-Yamaha: heb eens m'n standaard TE450 gemeten met een volledig originele Yam WR450 op de baan. Ze gingen net even hard, de Husky trekt wel iets sneller op, da's alles.
See you !
Bart
Geplaatst: zo okt 10, 2004 17:07
door Helen
Bart M schreef:Ik zou voor de Huskie gaan, Helen!
Nog iets: Husqvarna geeft 1 jaar garantie! raar maar waar!
Geplaatst: zo okt 10, 2004 19:25
door Bart M
Ik zou het moeten nagaan,maar ik las ergens iets over 2jaar zelf
Maar vermoedelijk doen de andere merken dat ook, niet?
Geplaatst: zo okt 10, 2004 20:19
door huskie
een jaar garantie
Ook op versnellingsbak en krukas etc, en niet alleen op de wiellagers.
Dat is uniek
als het zo is(gaarne dit goed verifieren
) dan chapeau Husqvarna.
Welk merk volgt
Geplaatst: ma okt 11, 2004 07:06
door Sjokske
Helen schreef:Bart M schreef:Ik zou voor de Huskie gaan, Helen!
Nog iets: Husqvarna geeft 1 jaar garantie! raar maar waar!
Vertelden ze onlangs op de Huskie-testdag in Veldhoven ook, maar dan wel onder voorwaarde dat
alle onderhoud bij een Huskie-dealer geschiedt (en daar hangt ook vast weer een prijskaartje aan).
Geplaatst: ma okt 11, 2004 10:08
door Rudy
Sjokske schreef:Helen schreef:Bart M schreef:Ik zou voor de Huskie gaan, Helen!
Nog iets: Husqvarna geeft 1 jaar garantie! raar maar waar!
Vertelden ze onlangs op de Huskie-testdag in Veldhoven ook, maar dan wel onder voorwaarde dat
alle onderhoud bij een Huskie-dealer geschiedt (en daar hangt ook vast weer een prijskaartje aan).
Als luchtfilters vervangen ook onderhoud staat gaat het idd een duur grapje worden
Geplaatst: ma okt 11, 2004 11:39
door huskie
Dat verandert de zaak natuurlijk alweer.
Schoonspuiten is ook onderhoud
Jaaaaa zo kan ik het ook. Dan is een versnellingsbakje of bigend gauw weer terug verdient, of klink ik nu cinisch
Geplaatst: ma okt 11, 2004 11:41
door Sjokske
Geplaatst: ma okt 11, 2004 12:27
door JoeBaR
een 250 viertakt en een 525 viertakt van KTM (geldt ook voor de andere merken ) verschillen maar weinig van elkaar qua gewicht , dus waarom is de ene te zwaar ?.. ik zou voor de grootste cylinder inhoud gaan , je hoeft niet altijd het volle vermogen te benutten toch?.. maar t is vaak wel handig als je fiets wat extra PK`s aan boord heeft
Geplaatst: ma okt 11, 2004 14:28
door huskie
Ik denk dat het de angst is, die die 525 en 450 inboezemen etc. Ik denk toch dat je harder aan het gas moet draaien van een 250 4takt om echt hard vooruit te gaan. En bij een 450/525 zit je toch meteen op je achterspatbord
als je per ongeluk het gas open draait.
Ik zou ook nog steeds aan zo'n lichte husaberg denken, alleen schijnen die toch echt wel wat betrouwbaarheids problemen te hebben. Of niet, Joebar
Geplaatst: ma okt 11, 2004 14:34
door Sjokske
huskie schreef:Ik zou ook nog steeds aan zo'n lichte husaberg denken, alleen schijnen die toch echt wel wat betrouwbaarheids problemen te hebben. Of niet, Joebar
Betrouwbaarheid valt tegenwoordig wel mee geloof ik, alleen moet je ongeveer een jaar of drie wennen aan het mechanische geluid
Er zijn tegenwoordig koffiemolens die minder bijgeluid maken.
Geplaatst: ma okt 11, 2004 14:44
door huskie
Dat geluid ken ik. Bij Ad K. z'n rdbkrit kwam er ook een langs. Je hoorde hem van verre aankomen
Wel mooi zo'n geluid, maar het is niet voor de onzekere mens onder ons. Er zit wat veel tolerantie op die nokkenasketting of zo.
Husky 250 4T
Geplaatst: za okt 16, 2004 13:00
door Ivan #12
Hey Helen,
Iedereen die hier commentaar heeft over eender welke husky heeft er nooit zelf 1 gehad!
En sleutelen doe je niet aan een husky! Dat bewijst het jaar garantie dat gegeven wordt op ELKE husky! GEEN ENKEL ander merk durft (kan) dit aan!
En als je naar een endurorit gaat zijn de enige oude moto's die je ziet husky's, ze zijn onverwoestbaar!
Ik heb zondag een inter bij ons in de VBM zien rijden op een nieuwe suzuki RMZ 250 4T, en de week ervoor reed hij op een husky 250 4T, Hij was sprakeloos over de husky en niet te spreken over de suzuki! Daarbij komt nog dat de husky een enduromoto was waar de lichten afgehaald waren en nummerbord op gezet en de suzuki een echte crossmoto was! Als dit niet hét beste bewijs is ...
Niet twijfelen, ga gewoon voor de husky!!!
Iedereen die er op rijdt is er zeer enthousiast over, en ik vind het spijtig dat er hier zoveel mensen oordelen over iets waar ze helemaal geen weet van hebben!!!
greatings,
Ivan #12 (die sinds gisteren een nieuwe TC450 heeft!!! )
Geplaatst: za okt 16, 2004 17:54
door xander
En Helen,
is de kogel al dor de kerk?
Volgens mij zijn er vandaag geen slechte motoren meer. M.a.w. laat je persoonlijke voorkeur beslissen.
Alleen als je een Yam, of een KTM rijdt is de kans groot dat iemand je kan helpen wanneer je b.v.b. een gebroken koppeling of remhendeltje hebt, bij de Huskie zal jij waarschijnlijk de enige zijn op dergelijk montuur.
Voor de rest denk ik dat de Huskie geen slechte keuze zou zijn.
Xander
Geplaatst: za okt 16, 2004 23:25
door Joop
xander schreef:En Helen,
is de kogel al dor de kerk?
Alleen als je een Yam, of een KTM rijdt is de kans groot dat iemand je kan helpen wanneer je b.v.b. een gebroken koppeling of remhendeltje hebt, bij de Huskie zal jij waarschijnlijk de enige zijn op dergelijk montuur.
Voor de rest denk ik dat de Huskie geen slechte keuze zou zijn.
Xander
Helen, als ik je ergens met pech zie zal ik je helpen, een dame help je gewoon altijd
Geplaatst: zo okt 17, 2004 13:55
door huskie
Ivan, bedankt voor je genuanceerde commentaar. Wel gaarne de voorwaarde voor dat jaar garantie erbij vertellen. Is wel zo eerlijk hè.
Geplaatst: zo okt 17, 2004 17:55
door Helen
xander schreef:En Helen,
is de kogel al dor de kerk?
Vandaag op een zandparkoertje nog een rondje KTM 200 en drie rondjes Honda 250 gereden. Die KTM is véél te wiebelig en te licht vanvoor, veel te hevig. En die Honda, tja, op dat zandparkoers heeft ie natuurlijk geen eerlijke kans gekregen he (daar zijn alle moto's moeilijk). Bedoeling was om later op de dag nog een halfuurtje met de Honda te rijden, maar helaas was toen mijn pijp uit, na een paar mislukte pogingen op een helling in het bos (en bijhorend gesleur om mijn brommer weer naar beneden te krijgen voor de volgende poging).
xander schreef:Alleen als je een Yam, of een KTM rijdt is de kans groot dat iemand je kan helpen wanneer je b.v.b. een gebroken koppeling of remhendeltje hebt, bij de Huskie zal jij waarschijnlijk de enige zijn op dergelijk montuur.
Een van de jongens in de club heeft ook zo'n Huskie... Lekker makkelijk wat betreft stukken, dan zeg ik gewoon tegen hem: breng voor mij ook zo eentje mee...
Joop schreef:Helen, als ik je ergens met pech zie zal ik je helpen, een dame help je gewoon altijd
Dat heb ik de voorbije drie jaar al mogen ondervinden! Absoluut niet te klagen over de jongens hoor! Vandaag hebben ze nog vlijtig mijn band geplakt. Mijn bijdrage bleef, naast het enthousiast kirren, beperkt tot het geven van een rondje in het café.