enduroband: en nu de bandenkeuze!!!
Moderator: ghulst
oke jongens, even voopr de goede orde,
Ik ga binnenkort andere banden aanschaffen. Ik wil wel banden die door een enduro/offroadkeuring heen komen, maar verder moeten ze qua eigenschappen zoveel mogelijk naar het terrein neigen.
Voorkeur gaat uit naar Michelin of Pirelli.
Vraag 1: welke band adviseer jij?
Vraag 1b: en als het dan toch een Michelin of Pirelli moet worden ?
Vraag 2: hoe beoordeel je een band als je er meerdere naast elkaar ziet en je moet bijvoorbeeld kiezen (grootte of hoogte nop etc)?
Ik ga binnenkort andere banden aanschaffen. Ik wil wel banden die door een enduro/offroadkeuring heen komen, maar verder moeten ze qua eigenschappen zoveel mogelijk naar het terrein neigen.
Voorkeur gaat uit naar Michelin of Pirelli.
Vraag 1: welke band adviseer jij?
Vraag 1b: en als het dan toch een Michelin of Pirelli moet worden ?
Vraag 2: hoe beoordeel je een band als je er meerdere naast elkaar ziet en je moet bijvoorbeeld kiezen (grootte of hoogte nop etc)?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Als er door een enduro-keuring moeten komen, heb je zowieso al weinig keuzemogelijkheden
Ofwel Mitas EF05, Michelin EnduroComp of Endurostar, Pirelli MT83, Bridgestone ED 660 (nu ook ED 663), Metzeler Six Days (identiek dezelfde band als de MT83), Dunlop 907, ... en dan heb je de meeste al gehad.
Pirelli en Michelin zijn beiden goed. Als amateur merk je geen verschil.
M.i. verslijt de Pirelli wel langzamer als de Michelin.
Profiel van alle banden lijkt erg op elkaar. Noppenhoogte is ook overal gelijk, nl. de maximum toegestane 13 mm...
Nu vooral die band niet te hard oppompen
Jo VdB
Ofwel Mitas EF05, Michelin EnduroComp of Endurostar, Pirelli MT83, Bridgestone ED 660 (nu ook ED 663), Metzeler Six Days (identiek dezelfde band als de MT83), Dunlop 907, ... en dan heb je de meeste al gehad.
Pirelli en Michelin zijn beiden goed. Als amateur merk je geen verschil.
M.i. verslijt de Pirelli wel langzamer als de Michelin.
Profiel van alle banden lijkt erg op elkaar. Noppenhoogte is ook overal gelijk, nl. de maximum toegestane 13 mm...
Nu vooral die band niet te hard oppompen
Jo VdB
Bendankt Jo!!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R