Maak je eigen 36mm !
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ja kom gaan we morgen daar effe een bakkie doen...................Rammelbak schreef:Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik kan je aanraden om eens met DHC6 te gaan babbelen...
Kzou wel willen.
futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
TestKeeZ1 ligt klaar. Bij gelegenheid duik ik weer onder de grond om deze er eens fijn onder te schroeven.
TestKeeZ2 is ook bijna klaar, alleen nog in afw8ing van de chokekabel.

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Zal een maand later eens een voortgangsberichtje plaatsen. Inmiddels drie kwartetten 36mm carbs onder handen genomen en vijf sets voor de BIG in elkaar gedraaid. Je zou verwachten dat er ook een zesde set zou zijn, maar deze is als DIY set binnen de club vertrokken.
De eerste die ik onder mijn StoeiSoeS heb geschroefd was TestKeeZ3 (TKZ3). Was direct een genot om mee te rijden, en nix aan de afstelling hoeven doen. Genieten! Doet niet veel onder aan een peperdure vlakschuivert, maar net wat zachter van karakter. Maar ook een felle rakker....check Grommende StoeiSoeS. Maar vergeet niet dat StoeiSoes op meer punten is gekieteld.
TKZ3 en TKZ5 zijn inmiddels vertrokken naar een andere BIG. Ben nu zelf nog aan het stoeien met TKZ1, want dat is een beetje eigenwijs ding. Nix afstelling van vlotters volgens het WPHB of met de WetTest, maar afgesteld met de volle werkdruk van de brandstofpomp. Bedoeld voor enkele gaskabel, voorzien van handmatige choke op de beide carbs. Nu alleen nog wat stoeien met de hoogte van de gasnaald en de hoofdsproeier. Zodra deze lekker loopt, komt 'ie beschikbaar op het NF/MP. Gezien de bereikbaarheid van de choke is deze op een SR43 af te raden.
Voor TKZ2 geldt ongeveer hetzelfde verhaal, maar dan voorzien van een chokebracket welke bedoeld is voor een handmatige choke op het stuur. TKZ4 kwam binnen als een soort van kneusje, omdat MotoPort het afgebroken chokekanaal geheel had dichtgesmeerd met een veel te grote klodder van een of andere kit. De kitrommel losgebikt en chokebuis dichtgesoldeerd. Ook waren twee bodies in verband met de brandstoftoevoer, voorzien van meer gaten dan nodig en dus ook aan de haal geweest met metaalepoxy. Verder bedoeld voor een dubbele gaskabel en voorzien van TPS.
Zo, jullie zijn weer helemaal bij.
De eerste die ik onder mijn StoeiSoeS heb geschroefd was TestKeeZ3 (TKZ3). Was direct een genot om mee te rijden, en nix aan de afstelling hoeven doen. Genieten! Doet niet veel onder aan een peperdure vlakschuivert, maar net wat zachter van karakter. Maar ook een felle rakker....check Grommende StoeiSoeS. Maar vergeet niet dat StoeiSoes op meer punten is gekieteld.
TKZ3 en TKZ5 zijn inmiddels vertrokken naar een andere BIG. Ben nu zelf nog aan het stoeien met TKZ1, want dat is een beetje eigenwijs ding. Nix afstelling van vlotters volgens het WPHB of met de WetTest, maar afgesteld met de volle werkdruk van de brandstofpomp. Bedoeld voor enkele gaskabel, voorzien van handmatige choke op de beide carbs. Nu alleen nog wat stoeien met de hoogte van de gasnaald en de hoofdsproeier. Zodra deze lekker loopt, komt 'ie beschikbaar op het NF/MP. Gezien de bereikbaarheid van de choke is deze op een SR43 af te raden.
Voor TKZ2 geldt ongeveer hetzelfde verhaal, maar dan voorzien van een chokebracket welke bedoeld is voor een handmatige choke op het stuur. TKZ4 kwam binnen als een soort van kneusje, omdat MotoPort het afgebroken chokekanaal geheel had dichtgesmeerd met een veel te grote klodder van een of andere kit. De kitrommel losgebikt en chokebuis dichtgesoldeerd. Ook waren twee bodies in verband met de brandstoftoevoer, voorzien van meer gaten dan nodig en dus ook aan de haal geweest met metaalepoxy. Verder bedoeld voor een dubbele gaskabel en voorzien van TPS.
Zo, jullie zijn weer helemaal bij.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Ben al met de voorjaarsopruiming bezig.
De gereviseerde zijklepper is verkocht en krijgt een mooi plekje naast een antieke buitenboordmotor en een V8, in de woonkamer van een liefhebber
.
Verder net een testrit gemaakt met een andere set 36mm's, en mijn StoeiSoeS is is veranderd in een vreselijk fel kreng, heerlijk.
Hierbij heb je jouw kans om jouw BIG een frisse set carbs te geven met meer pit en zelf met een nog grotere smile die grote eenpitter aan te sporen. Wil de volgende set gaan beetpakken, dus als je meehelpt opruimen: 36mm BIG op MP gelden andere bedragen dan op MP
.
Betreft dus een gereviseerde set die jouw OEM carbs vervangt zonder dat je de rest van je BIG moet aanpassen.
De gereviseerde zijklepper is verkocht en krijgt een mooi plekje naast een antieke buitenboordmotor en een V8, in de woonkamer van een liefhebber

Betreft dus een gereviseerde set die jouw OEM carbs vervangt zonder dat je de rest van je BIG moet aanpassen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.