Endoscoop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

tja olie verbruik bijna nul behalve wat er hier en daar uit het blok werd geperst, toen ik het blok open had heb ik de zuiger in de cilinder laten zitten dus ie bleef op zn plek.

Zal de timing na lopen maar als het goed is klopt die, hij is geprobeert met andere carb, spoel en CDI, enige wat op viel volgens diegene die dit heeft gedaan [had ie allemaal liggen 8) ] is dat de compressie niet klopte, kon hem met de hand zonder veel moeite door drukken terwijl de kopdeksel er af was..

Ben benieuwd wat het is.

Cilinder heeft nicaseel, werkt opschuren dan ook?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3435
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Hees België

hopende op het minst erge, als je nieuwe zuigerveren zet dan breek je een oude door midden en gebruikt de afgebroken "punt" om de veergroeven schoon te maken. Oud prima werkend trucje uit de revisie wereld. Wel goed opletten dat er geen alu schraapsel tussen de kool zichtbaar wordt want dan ga je te ver.......

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

zappa.suzuki schreef:
Cilinder heeft nicaseel, werkt opschuren dan ook?
Nicasil ! Nooit mee gewerkt, geen idee. Niet opschuren tenzij je weet of dat wel kan.

Diagnose stellen:

Vonk = OK ?
Benzine = OK ?
Compressie = volgens zeggen laag, zelf checken (test vlgns Cor)

Ontstekings tijdstip = ??
Nok timing = ??
Dichten de kleppen 100% af = ?? Speling controleren

Suc6.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3435
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Hees België

dat opschuren moet alleen maar dienen om de nieuwe veren goed in te laten lopen of om te zorgen dat oneffenheden gladder worden. Nikasil is erg hard en daar schuur je zo maar niet doorheen, ook geen korrel 60 gebruiken natuurlijk en als er nieuwe veren op gaan kan je ook even naar een revisie bedrijf rijden om er een hoon steen/borstel doorheen te laten halen om de veren dus goed te laten in lopen anders houd je olie verbuik ondanks de nieuwe veren.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie