welke motorolie in de sr43
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ zappa:
Heb de olie van de action speciaal voor mfietsen niet kunnen ontdekken.
@rammelbak: je geeft zelf t antwoord hohnen en nieuwe veren, was ik niet van plan, slechte ervaringen mee en als je dan toch kosten gaat maken dan meteen ook een nieuwe zuiger.
Punt is dat ik niet weet wanneer dat naks veertje gemiddeld de geest geeft, de ene heeft nu 40 k gelopen de andere 60k.
Heb ook een specialist per mail gevraagd of er een "Hollandse" oplossing is zonder de cilinder eraf te halen, wacht nog op antwoord.
Ja maar dan moet de voetpakking wel heel blijven. begrijp uit je opmerking dat je bij de spanner kunt door de cilinder wat op te tillen?En om als je de zuiger in de cilinder laat zitten bij demontage blijf alles zo als t was
Heb de olie van de action speciaal voor mfietsen niet kunnen ontdekken.
@rammelbak: je geeft zelf t antwoord hohnen en nieuwe veren, was ik niet van plan, slechte ervaringen mee en als je dan toch kosten gaat maken dan meteen ook een nieuwe zuiger.
Punt is dat ik niet weet wanneer dat naks veertje gemiddeld de geest geeft, de ene heeft nu 40 k gelopen de andere 60k.
Heb ook een specialist per mail gevraagd of er een "Hollandse" oplossing is zonder de cilinder eraf te halen, wacht nog op antwoord.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ow dacht dat ze dat hadden om dat de olie zo populair was bij somige.. Maar je gooit er auto olie in Edwin?
En eigenlijk moet de voetpakking ook vervangen worden als je de cilinder los haalt hoewel je ook heel dun wat silicone pakking aan weerzijde kunt smeren en de gok kunt nemen
Maar als je cilinder optilt met de zuiger er in en de zuiger zo ver laat zaken dat je bij de borg veertjes kan dan kan je er een los halen en de pen er uithalen die door de drijfstang zit
Dan heb je de cilinder los met de zuiger nog er in, maar je kan evt ook bij de kettingspanner met de cilinder omhoog met de zuiger er in en nog vast, stukje hout er tussen ..
En eigenlijk moet de voetpakking ook vervangen worden als je de cilinder los haalt hoewel je ook heel dun wat silicone pakking aan weerzijde kunt smeren en de gok kunt nemen
Maar als je cilinder optilt met de zuiger er in en de zuiger zo ver laat zaken dat je bij de borg veertjes kan dan kan je er een los halen en de pen er uithalen die door de drijfstang zit
Dan heb je de cilinder los met de zuiger nog er in, maar je kan evt ook bij de kettingspanner met de cilinder omhoog met de zuiger er in en nog vast, stukje hout er tussen ..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Yep, is gewoon auto-olie. Slippende koppeling zou dan eventueel van toepassing kunnen zijn. Echter heb ik in al die jaren hier nog nooit last van gehad, en ook nog nooit de koppelingsplaten hoeven te vervangen. Zit met dit blok op zo'n 100.000 waarvan denk ik bijna de helft gereden met 10/40 Action auto olie. Ik ga ook niet zeggen dat je deze olie moet nemen...die discussie is gewoon eindeloos (motor-forum).
Assumption is the mother of all fuck ups
snap ik. groot gelijk. zou ik ook niet zeggen, straks heb jij het gedaan.
ik ga voor een 10w40 olie. de motul aanbieding bleek op te zijn.
ik weiger om meer dan 12,50 te betalen per ltr, stoere taal natuurlijk.
halfords heeft kroon olie voor 13.99 de ltr wat geen heel onredelijke prijs is.
motozoom , 4 ltr voor 29,95 ex verzenden of bij koop in de winkel.
ik ga voor een 10w40 olie. de motul aanbieding bleek op te zijn.
ik weiger om meer dan 12,50 te betalen per ltr, stoere taal natuurlijk.
halfords heeft kroon olie voor 13.99 de ltr wat geen heel onredelijke prijs is.
motozoom , 4 ltr voor 29,95 ex verzenden of bij koop in de winkel.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Ik koop bij Metropa in Rotterdam (http://www.metropa-rotterdam.nl/) per 12 literflessen gewoon 10W40 halfsynthetische motorfietsolie. Kosten, EUR 3,30 ex BTW per fles.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
sla olie, 50 cent de liter loopt mijn dieselmotor in de boot ook prima op, multifunctioneel product dus.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
geen verband tussen je forumnaam en die olie hoop ik ?Rammelbak schreef:Ik koop bij Metropa in Rotterdam (http://www.metropa-rotterdam.nl/) per 12 literflessen gewoon 10W40 halfsynthetische motorfietsolie. Kosten, EUR 3,30 ex BTW per fles.
maar dat is wel heel goedkoop maar als ik op die site kijk dan werkt het onderdeel "motorfietsen" niet.....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Dat verband komt meer door mijn sleutelkunsten ben ik bang Rijden tot er iets begint te rammelen
De site had ik eigenlijk nog niet eerder bekeken. Ze hebben wel gewoon 10W40 specifiek voor motoren met natte koppeling. Meestal ga ik gewoon langs en haal ik een doos op. Al mijn oldtimer brommertjes rijden al jaren op minirale single grade olie van hun. Het heeft me door half Europa gebracht, dus die is in elk geval goed. Voor de Big weet ik het nog niet. Daar zit het pas een paar duizend km in. En ach, al zou het niet de kwaliteit van Castrol halen. Voor zo'n prijsverschil boeit me dat niet en wordt het gewoon iets eerder vervangen
De site had ik eigenlijk nog niet eerder bekeken. Ze hebben wel gewoon 10W40 specifiek voor motoren met natte koppeling. Meestal ga ik gewoon langs en haal ik een doos op. Al mijn oldtimer brommertjes rijden al jaren op minirale single grade olie van hun. Het heeft me door half Europa gebracht, dus die is in elk geval goed. Voor de Big weet ik het nog niet. Daar zit het pas een paar duizend km in. En ach, al zou het niet de kwaliteit van Castrol halen. Voor zo'n prijsverschil boeit me dat niet en wordt het gewoon iets eerder vervangen
te vroeg vervangen kost ook geld ,maar met die literprijs zal dat wel loslopen
ik heb nog ergens eurol 10w40 gevonden voor 7.90 de liter. denk dat ik daar maar voor ga.
of 4 ltr voor 28.
ik heb nog ergens eurol 10w40 gevonden voor 7.90 de liter. denk dat ik daar maar voor ga.
of 4 ltr voor 28.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.