Pagina 2 van 4
Geplaatst: zo sep 07, 2003 22:26
door JoeBaR
heeft het dan nut om mijn Cylinderkoppie en de rest naar KTM in oostenrijk te sturen?.. t fietsje is uit 2002 ik denk niet dat ik nog iets vergoed krijg .. ook omdat het blokje al eerder open is geweest ik denk zelfs als ze zien dat de kop geflowed is , ze al helemaal geen nieuwe delen toe zullen sturen . . waarschijnlijk geven ze dan daar de oorzaak aan .. om maar niet te hoeven uitkeren .. ik zal idd eens in duitsland gaan speuren naar onderdelen .. ik ben bang dat ik gebruikte onderdelen niet zo snel zal gaan tegenkomen
Geplaatst: ma sep 08, 2003 21:37
door Gast
... ik zou nou welles willen weten hoe het kan dat mijn beide uitlaatkleppen afbreken ..
Mischien de timing niet goed , zuiger is er ook in imitatie (woessner) , kop kan vaak gerepareerd worden , heb al eens een huskie kop laten rep. die verglijkbaar kapot was , klepen zijn goedkoop. ps Laat de volgende keer ook eens een vakman meekijken met je revisie werk (reviesiewerk is geen monteurs werk) . Een viertakt is niet als nieuw met een bigend en zuiger , er zijn meer delen die na twee jaar intensief gebruik versleten kunnen zijn.
als je onderdeel prijzen verglijkt verglijk de prijs van een big end van ktm met die van een honda (is er niet)
ook gelezen...The parts were very cheap. Service Honda sold me the head for about $215; compare that to an YZF, which is a staggering $750 for a new, bare head. ...
is waar voor de us. niet hier.
ktm is redelijk coulant bij garantie's sinds er een nieuwe importeur is , heb gehoord van toekenen van garantie zelfs na 8 maand na aanschaf (100%), en van een honda xr 650 die binnen 9 mnd kapot liep (20% tegemoetkoming in de kosten) .
Geplaatst: di sep 09, 2003 21:24
door Ad Ketelaars
Gezien het feit dat ik enkele jaren als "offroadgids" heb gereden en nu veel op de bezemwagen zit tijdens mijn roadbookritten, weet ik precies welke merken er veel kapot gaan, met de raarste mankementen.
Mijn motto: koop een groene, gele, blauwe of rode................
Geplaatst: di sep 09, 2003 22:20
door Jo VdB
Ad Ketelaars schreef:Mijn motto: koop een groene, gele, blauwe of rode................
Ad,
je bent oranje vergeten !!!!!!
Jo VdB
Geplaatst: di sep 09, 2003 22:40
door dorzel
als je 50 gele hebt, en 2 rode motoren, en er gaat 1 kapot, dan is de kans groot dat het een rode is.
dorzel, die wel blij is met de prestaties en betrouwbaarheid van zijn oranje 525 exc.
Geplaatst: di sep 09, 2003 22:42
door dorzel
oeps foutje
Geplaatst: wo sep 10, 2003 09:40
door huskie
Ooooo gaan we weer die kant op, welke motor het beste is.
Gelukkig hoef ik daar niet aan mee te doen, die van mij is nog nooit kapot gegaan
........... $#%(&*^$&^&^$%$%$%, shit er breekt net van af
Dat wordt weer sleutelen.
Geplaatst: wo sep 10, 2003 17:31
door JoeBaR
ondanks mijn ervaring met KTM , blijf ik het een steen goed merk vinden .. vergeet niet dat ik al 3 ktm viertakten gehad heb waar ik probleemloos 2 jaar mee gestuurd heb .. de laatste LC4 die ik had ( uit 98) heb ik 3 jaar op gereden ( en dat ging dr nie zachies an toe
) zonder dat het blokje maar 1 keer open is geweest .. ik ben van mening dat mijn huidige motor ( de 520 exc ) gewoon een pech fiets is ... jammer want het is een plaatje om te zien .. het zwarte frame ( uniek voor een EXC ) de zwarte wielen met brons kleurige naven .. geheel rvs uitlaat systeem met rhino einddemper ... het zwart/ oranje plastiek ... kortom .. t was mn droom motor ...ehhh .. zo nu en dan een nachtmerrie als t op sleutelen en kosten aankomt ..
Geplaatst: wo sep 10, 2003 22:27
door huskie
Joebar, ik vond het ook een mooie motor hoor, toen ik je laatst zag in het havengebied.
Die KTM's hebben toch(met husaberg) de viertakten op de kaart gezet.
Nu kunnen die jappen ook eindelijk eens wat knaps bouwen(hebben ze weer gekopieert) ha ha ha.
Zelfs ik droom tegenwoordig van een 4takt
Geplaatst: vr sep 12, 2003 09:17
door Wopke
Ikbegrijp dat met name de kleppen cilinder en zuiger de zwakke plekken waren van de 2003 450SXen de 525SX.
De enduro, dus de EXC Racing types schijnt weinig mis mee te zijn.
Ik ken diverse crossers waarvan de 450sx 2003 "geknald" is!
Volgens een dealer in de buurt is het 2004 model aangepast op de zwakke plekken en dus is het hele kleppen gedeelte, distributie en dergelijke aangepast.
Overigens wordt ik nu wel een beetje bang, want ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van een 2004 450EXC Racing...
En hij rijdt super...!
Laten we hopen dat de komende 2 jaar alles heel blijft...
In Havelte mag ie zich bewijzen...!
Geplaatst: vr sep 12, 2003 17:01
door Rudy
huskie schreef:Joebar, ik vond het ook een mooie motor hoor, toen ik je laatst zag in het havengebied.
Die KTM's hebben toch(met husaberg) de viertakten op de kaart gezet.
Nu kunnen die jappen ook eindelijk eens wat knaps bouwen(hebben ze weer gekopieert) ha ha ha.
Zelfs ik droom tegenwoordig van een 4takt
ktm en husaberg hebben ze idd op de kaart gezet alleen yamaha heeft ze er weer vanaf geblazen
(rudy die na het lezen van wat tests stiekem wel een yz250f wil
ja huskie je mag er tzt wel een rondje op rijden
)
Geplaatst: vr sep 12, 2003 18:50
door peewee
Kosten kosten kosten
Endurorijden, crossen, en offroad rijden kost gewoon geld. Dit moderne viertakt tijdperk gaat gepaard met hogere kosten, hoe je het ook wendt of keert.
Als iemand ooit een nieuwe zuiger heeft gezien van deze moderne viertakten en de toerentallen bekijkt dan is het logisch dat deze prachtige fietsen kapot lopen. Een deksel van een pot pinda kaas. Levensduur is kort, kan ook niet anders. Als de toleranties groter worden gaat het mis en in tegenstelling tot een tweetakt is de aanverwanteschade aan kleppen cylinder e.d aanzienlijk.
Niemand maar dan ook niemand vervangt een CRF zuiger na 20 uur, hoewel dit uitdrukkelijk in het boekje staat. Hetzelfde zal ook wel gelden voor de nieuwe husky 450. Mischien gaat een Yamaha iets langer mee, maar Everts rijd tenslotte ook maar een GP met een blok, goed is een ander blok maar toch we zitten hier aan het begin van een ontwikkeling en de consument wil het product, koopt het product en betaalt de prijs daarvoor.
Onderhoud, onderhoud en nog is onderhoud en dat is volgens mij toch nog goedkoper dan de boel kapotrijden.
mening van een tweetakt rijder die graag een moderne 4t wil maar toch ff de kat uit de boom kijkt of een dikke Husky 610 of KTM 620 of HusaBerg 600 koopt. Dat hoogtoerig nieuw 4t spul kost gewoon teveel in onderhoud of je moet ieder jaar een nieuwe kopen.
zo groetjes peewee
groeten peewee
Geplaatst: vr sep 12, 2003 19:02
door JoeBaR
peewee schreef:
Niemand maar dan ook niemand vervangt een CRF zuiger na 20 uur, hoewel dit uitdrukkelijk in het boekje staat. Hetzelfde zal ook wel gelden voor de nieuwe husky 450. Mischien gaat een Yamaha iets langer mee, maar Everts rijd tenslotte ook maar een GP met een blok, goed is een ander blok maar toch we zitten hier aan het begin van een ontwikkeling en de consument wil het product, koopt het product en betaalt de prijs daarvoor.
Onderhoud, onderhoud en nog is onderhoud en dat is volgens mij toch nog goedkoper dan de boel kapotrijden.
ehh ... had ik al vernoemd dat er in mijn KTM een verse zuiger zat ( 3mnd oud) voordat ie in de soep draaide ...
Geplaatst: vr sep 12, 2003 22:12
door huskie
Was er met die KTM klepveren niet iets aan de hand. Zoiets van, dat ze pisbakken veren staal had ingekocht van ene en of andere autosloper, die zei dat ie tegen een lagere prijs kon leveren. En dat de aandeelhouders dat een goed idee vonden omdat ze dan rijker zouden worden.
Was er geen terug roep aktie daar om trent. Ik hoorde dat een heleboel crosser van de 525 cilinders/koppen terug gingen naar de 520's.
Ps: Joebar heeft een ouder model dus bovenstaande is niet op hem (zijn motor)van toepassing.
Geplaatst: za sep 13, 2003 10:12
door peewee again
Joe, mijn stukje was niet als kritiek bedoeld, begrijp me goed. Het is alleen algemeen bedoeld en eerlijk is eerlijk de KTM 520/525 zijn doorontwikkelingen op eerdere blokken, echter de doelstellingen zijn hetzelfde als de nieuwe 450's , lichtere onderdelen en meer toeren.
Ik heb ook het idee dat de hele motorbranche (lees fabrieken) makkelijker omspringt met enduro's, crosser e.d. omdat de klant dit eenvoudigweg accepteert en gewend zijn. Hoe vaak hoor je dat een R1, Duc916, of zoiets vastloopt, niet zo vaak toch.
Maar goed. Nogmaals stukje was bedoelt in zijn algemeenheid zonder persoonlijke of merkgevoelig bedoelingen.
(ps geen reaktie meer van mij tenzij in het cafe).
ps Joe succes nog met de fiets.
Geplaatst: za sep 13, 2003 12:03
door Gast
peewee again schreef:Joe, mijn stukje was niet als kritiek bedoeld, begrijp me goed. Het is alleen algemeen bedoeld en eerlijk is eerlijk de KTM 520/525 zijn doorontwikkelingen op eerdere blokken, echter de doelstellingen zijn hetzelfde als de nieuwe 450's , lichtere onderdelen en meer toeren.
Ik heb ook het idee dat de hele motorbranche (lees fabrieken) makkelijker omspringt met enduro's, crosser e.d. omdat de klant dit eenvoudigweg accepteert en gewend zijn. Hoe vaak hoor je dat een R1, Duc916, of zoiets vastloopt, niet zo vaak toch.
Maar goed. Nogmaals stukje was bedoelt in zijn algemeenheid zonder persoonlijke of merkgevoelig bedoelingen.
(ps geen reaktie meer van mij tenzij in het cafe).
ps Joe succes nog met de fiets.
moet je vragen aan mensen die hun supersport op het circuit gebruiken , alle slijtage hangt samen met belasting (gebruik) en een terrein motor wordt in het nederlandse zand zelfs door een totale hobyist toch nog zwaar belast.
de ktm 450 525 sx 2003 die problemen hadden werd door de nederlandse importeur opgelost , 450 sx cylinderkop compleet, 525 sx toerental begrenzer.
Geplaatst: za sep 13, 2003 20:36
door huskie
ja das ook een truuk om een probleem op te lossen. Klepveren kunnen de toeren niet aan, dus begrens je de toeren. Kun je net zo goed een XR kopen
Maar oke als de klanten tevreden zij, hoor je mij verder niet
Geplaatst: za sep 13, 2003 20:48
door Rudy
huskie schreef:ja das ook een truuk om een probleem op te lossen. Klepveren kunnen de toeren niet aan, dus begrens je de toeren. Kun je net zo goed een XR kopen
Maar oke als de klanten tevreden zij, hoor je mij verder niet
Klepveren zullen het probleem niet zo zijn bij een 4-takt crosser (er zijn zat motoren die meer toeren maken) maar de zuigersnelheid zal het probleem wel zijn .
Geplaatst: za sep 13, 2003 22:54
door Jeroen
Klepveren waren bij de 450SX wel het probleem. Bij KTM dacht men dat de 450 veel meer toeren moest draaien dan de 525 en de klepveren te zwak waren. Dus er werden sterkere veren ingezet. Bij de 450SX die een kennis gisteren na ong 2,5 maand wachttijd weer terugkreeg, waren de veren al eens vervangen. Hierna 2 keer mee gereden totdat de totale vernieling kwam. Hij heeft er nu een kop model 2004 op samen met een andere nokkenas ed. Hoorde vandaag trouwens op de uitwisselingscross in Markelo dat de 04 450KTM's er totaal geen pit meer in hebben zitten. Zal wel teruggetuned zijn om de betrouwbaarheid te vergroten? Ik heb niet gehoord of m'n kennis de kop nou moest betalen.
Geplaatst: za sep 13, 2003 23:04
door Gast
huskie schreef:ja das ook een truuk om een probleem op te lossen. Klepveren kunnen de toeren niet aan, dus begrens je de toeren. Kun je net zo goed een XR kopen
Maar oke als de klanten tevreden zij, hoor je mij verder niet
max toerental 9600 toeren , moet genoeg zijn voor een 525 sx , meer toeren brengt niet meer meters (vermogenscurve vlakt af) sommige rijders houden het gas vast tot de toerenbegrenzer afkapt(plofen in de uitlaat) , meer toeren is mogelijk met titanium kleppen , maar is dat bij een dikke viertakt nodig? ps het probleem waren niet de veren , maar de klepschotels die de krachten bij overdraaien niet aankonden.
Met een begrenzde 525 sx kun je nog steeds helemaal voorin rijden bij een nk .
Geplaatst: zo sep 14, 2003 20:37
door huskie
Gast schreef:
Met een begrenzde 525 sx kun je nog steeds helemaal voorin rijden bij een nk
Weet ik toch. Meneer Gast. Ik zat de boel een beetje te pesten.
Ben blij dat je het een en ander hebt duidelijk gemaakt voor ons sceptici.
BTW het blijven leuke motortjes, hoor die KTM tjes.
Geplaatst: zo sep 14, 2003 20:51
door Rudy
Kick Tien Minuten? (geld niet voor jo met elec start
)
Geplaatst: zo sep 14, 2003 21:27
door Jo VdB
huskie schreef:Was er met die KTM klepveren niet iets aan de hand. Zoiets van, dat ze pisbakken veren staal hadden ingekocht
Het gebruikte titanium was inderdaad van dubieuze Russische afkomst.
Jo VdB
Enkel de SX'en hadden deze problemen, niet de EXC-modellen.
Geplaatst: zo sep 14, 2003 21:29
door Jeroen
@Rudy,
Zoals ze vroeger al zeiden: Koop Toch Maico.
Of onze Duitse vrienden: Kein Tausend Meter!!
Geplaatst: za sep 20, 2003 22:40
door Jeroen
Vandaag gereden en m'n kennis was er ook met zijn gerepareerde 450. Alles werd zonder kosten opgelost. Hij heeft er een 2004 cil.kop op gekregen. Vandaag was de 2e keer dat ie er mee gereden heeft en het ding begon te roken als een tweetakt, wel blauwig. Echter d'r zat geen koelvloeistof meer in!! Hij heeft het nu wel een beetje gehad. Helemaal omdat ie ook een 2takt heeft staan waar zo'n beetje 5 jaar lang alles meegedaan is en daar is alleen 1 keer een nieuwe zuiger ingekomen.