Ik zie bij ons in de club alleen maar tevreden mensen met de injectie KTM'sbrommer schreef:Volgens mij verstopt de injector ook. Als het alleen de filter zou zijn dan zou km geen oplossing middel gaan uitgeven.

Moderator: ghulst
waarom verstopt diezelfde injector dan niet met de Husaberg motoren?brommer schreef:Volgens mij verstopt de injector ook. Als het alleen de filter zou zijn dan zou km geen oplossing middel gaan uitgeven.
systeem is identiek Sjokske,Sjokske schreef:Toch wel apart dat m'n regelrechte blauw-gele KTM-zusjenergens last van heeft.
Praktisch elk onderdeel staat wel een KTM-logo op, maar de injectie is dus niet hetzelfde systeem dan wel merk ?
ik dacht dat het probleem te maken had de ethanol die aan biobrandstof toegevoegd wordt?Noppy schreef:Het schijnt er mee te maken te hebben dat in de USA een bepaalde coating aan de binnenzijde van een tank nodig is om transpiratie tegen te gaan.
yepNoppy schreef:Gokje: zwarte kunstof tanks hebben er eerder last van dan lichtgekleurde tanks (Husaberg).
Maar dit is echt een wild guess. De tanks van de quads, waren die toevallig zwart?
Noppy schreef:Verdomd, ik zie 'm op de site. Is aan mijn aandacht ontglipt! Thanks.
Wat een plaatje!
Gery400 schreef:ik dacht dat het probleem te maken had de ethanol die aan biobrandstof toegevoegd wordt?Noppy schreef:Het schijnt er mee te maken te hebben dat in de USA een bepaalde coating aan de binnenzijde van een tank nodig is om transpiratie tegen te gaan.
Die lost bepaalde plastieksoorten een tikkeltje op.
Mijn neef bv. is dealer van quads, en zij hebben in het voorjaar 2011 een terugroepactie gehad voor alle benzinetanks van de modellen met injectie. De plastiek was niet 100% bestand tegen de ethanol in de brandstof.
Gery400 schreef:de injecties doen enkel raar tgv dat kl*te inline filtertje dat KTM in de benzineleiding stopt.
Alles groter dan 10 micron wordt tegengehouden,
met als resultaat dat het ding verstopt in no time...
Oplossing: filtertje eruit halen, nieuwe, langere benzineleiding met Mahle filter (zit ook standaard in de tank) erop zetten.
Zo gedaan en geen injectieproblemen meer!
Wel dat Mahle-filter, zit ergens in de tank verstop tussen een hele bussel slangenGery400 schreef:systeem is identiek Sjokske,Sjokske schreef:Toch wel apart dat m'n regelrechte blauw-gele KTM-zusjenergens last van heeft.
Praktisch elk onderdeel staat wel een KTM-logo op, maar de injectie is dus niet hetzelfde systeem dan wel merk ?
enkel die microfilter zit er bij jou niet in