tuttut jongens. Niet serieus bedoeld neem ik aan. Ook niet echt grappig in een overigens best serieuze zaak.Rolando schreef:http://www.dz.nl/ziekenhuis/folders/toonfolder-640.htmlBumper luc schreef:Weet iemand de bezoek tijden ook van het ziekenhuis .
Boswachter gewond door crossmotor
Moderator: ghulst
Is zeker een serieuze zaak en ik geef ook serieus antwoord op een vraag.
-
Hier komen we niet uit tegen partij is niet gehoort en boswachter en media kloppen het verhaal op .
Over een paar jaar rijden we allemaal elektrisch en dan hoort je ons helemaal niet meer .
Kunnen de man wel een kaartje sturen met leuke en opbeurende teksten.
Over een paar jaar rijden we allemaal elektrisch en dan hoort je ons helemaal niet meer .
Kunnen de man wel een kaartje sturen met leuke en opbeurende teksten.
Citaat telegraaf.nl
Agressieve motorcrossers opgespoord NIJVERDAL - De politie heeft twee motorcrossers opgepakt die vorige week zondag een 52-jarige boswachter ernstig hebben verwond.
De mannen werden op 3 oktober aangesproken door de boswachter, omdat ze illegaal aan het motorcrossen waren in het Nationaal Park Sallandse Heuvelrug. Een van de motoren viel op het been van de boswachter, die daar een meervoudige breuk aan over hielp. In plaats van hem te helpen, gingen de motorcrossers er na het ongeluk vandoor.
De twee zijn maandag aangehouden door de politie. Het gaat om een 32-jarige en een 44-jarige inwoner van Nijverdal. Ze zijn gehoord en hebben een verklaring afgelegd over het incident. Er wordt proces-verbaal opgemaakt tegen het duo.
Agressieve motorcrossers opgespoord NIJVERDAL - De politie heeft twee motorcrossers opgepakt die vorige week zondag een 52-jarige boswachter ernstig hebben verwond.
De mannen werden op 3 oktober aangesproken door de boswachter, omdat ze illegaal aan het motorcrossen waren in het Nationaal Park Sallandse Heuvelrug. Een van de motoren viel op het been van de boswachter, die daar een meervoudige breuk aan over hielp. In plaats van hem te helpen, gingen de motorcrossers er na het ongeluk vandoor.
De twee zijn maandag aangehouden door de politie. Het gaat om een 32-jarige en een 44-jarige inwoner van Nijverdal. Ze zijn gehoord en hebben een verklaring afgelegd over het incident. Er wordt proces-verbaal opgemaakt tegen het duo.
-
- Contacteer:
Vandaag (11oktober tussen half 11 en 11) werd er in "Premtime" op Radio 1, een half uur zendtijd uitgetrokken om de visie van offroadrijders, boswachters en andere recreanten eens kenbaar te maken, mbt gebruik van bos. Dit alles naar aanleiding van het voorval in Nijverdal. Aan Theo Vialle viel de twijfelachtige eer ten deel om de belangen van offroadrijders naar voor te brengen. Theo is echter geen vertegenwoordiger van "de Nederlandse offroadrijder", maar wel iemand die gepokt en gemazeld is op dit gebied. Vervolgens was er een vertegenwoordiger van de boswachters uitgenodigd die zijn visie op het bos en de natuur mocht geven. Maar wat een prachtvent die Prem. Toen de boswachter pleitte dat het bos er is voor rust en stilte, stelde Prem doodleuk dat deze regel nergens op gebaseerd is . "Wie heeft dit bepaald ". "niemand ". "Motoren moeten ook gerust in het bos kunnen rijden". "Ik pleit voor ontsluiting van de bossen ipv sluiting van de bossen". De visie van Prem was dat de bossen open moeten blijven voor iedereen die er wil recreeeren. Zonder elkaar teveel overlast te bezorgen. Voor de letterlijke tekst kun je dit interview nog eens beluisteren op internetradio Radio 1 Premtime.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
Mooie kerel die Prem
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
author=Noppy op allroadmaniacs
Ik heb de directe collega gesproken van de betrokken boswachter.
De boswachters zelf zijn ontevreden met de manier waarop het in de pers verschenen is, incl. alle commentaren en interviews daarna. Het is allemaal erg opgeklopt. Natuurlijk is de blessure wel zeer ernstig, maar dat is gewoon pech.
De twee rijders zelf hebben zolang 'getreuzeld' omdat ze in de veronderstelling verkeerden dat zij zelf niet de twee gezochte mannen hebben kunnen zijn. Het is pas na aandringen van vrienden uit de eigen kring dat ze aan het twijfelen gebracht werden. Oprechte twijfel overigens. Ging meer over lokatie en zo. Er is nooit een woord gewisseld en ze hebben de man nooit goed gezien, noch ooit wat gehoord (hulpgeroep).
De boswachters zijn zelfs een beetje pissed op deze éénmansactie van collega in burger. Hun advies, nooit meer doen!
De boswachters en politie geloven in de oprechtheid van deze twee mannen en de gegeven verklaringen.
Samengevat: case closed.
Kennelijk is er nog niet genoeg geluld :
NIJVERDAL - Justitie heeft de zaak tegen de motorcrossers die zondag 2 oktober boswachter Sjaak van Dijk omverreden geseponeerd. Het Openbaar Ministerie krijgt het bewijs tegen de Nijverdalse crossers niet rond. De crossers ontkennen de boswachter te hebben aangereden en hebben hem ook niet ernstig gewond achtergelaten.
Zie ook:
•Motorcrossers laten gewonde boswachter achter in het bos
•Motorcrossers gepakt
•Hulpeloos achtergelaten boswachter nog in ziekenhuis
Staatsbosbeheer is woedend over het besluit van justitie. „We gaan dat sepot aanvechten. Het raakt de boswachter heel erg. Hij is aangeslagen. Het is de wereld op z’n kop wat hier gebeurt. Het doet ons erg veel verdriet," aldus woordvoerder Joke Bijl van Staatsbosbeheer, de werkgever van Van Dijk.
De boswachter is inmiddels een tweede keer geopereerd. Hij revalideert nu maar veel vorderingen maakt hij niet.
Lees meer in De Twentsche Courant Tubantia van vrijdag
NIJVERDAL - Justitie heeft de zaak tegen de motorcrossers die zondag 2 oktober boswachter Sjaak van Dijk omverreden geseponeerd. Het Openbaar Ministerie krijgt het bewijs tegen de Nijverdalse crossers niet rond. De crossers ontkennen de boswachter te hebben aangereden en hebben hem ook niet ernstig gewond achtergelaten.
Zie ook:
•Motorcrossers laten gewonde boswachter achter in het bos
•Motorcrossers gepakt
•Hulpeloos achtergelaten boswachter nog in ziekenhuis
Staatsbosbeheer is woedend over het besluit van justitie. „We gaan dat sepot aanvechten. Het raakt de boswachter heel erg. Hij is aangeslagen. Het is de wereld op z’n kop wat hier gebeurt. Het doet ons erg veel verdriet," aldus woordvoerder Joke Bijl van Staatsbosbeheer, de werkgever van Van Dijk.
De boswachter is inmiddels een tweede keer geopereerd. Hij revalideert nu maar veel vorderingen maakt hij niet.
Lees meer in De Twentsche Courant Tubantia van vrijdag
verstand op nul en nadenken
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1090 ... buitenland
Bijzonder vervelend voor de boswachter in kwestie; ik kan het me heel goed voorstellen hoe hij zich voelt.
Hij voelt zich nu ook nog eens 'aangereden' door justitie. Het staat vast dat die man aangereden is door die motoren.
Maar er zijn maar 2 zaken die zo'n breuk kunnen veroorzaken, het stepje en het achterwiel.
In beide gevallen is het slachtoffer naast je of inmiddels schuin achter je en op de grond. Tot zover klopt alles.
Maar dan het verhaal dat die rijder hem aangekeken heeft en toen weggereden is.
Deze boswachter staat er om bekend dat hij ATB'ers eerst aan hun arm van hun fietst aftrekt en dan pas het gesprek aangaat. We kunnen niet uitsluiten dat hij dit voor het eerst uitgeprobeerd heeft met een endurorijder en dit is niet goed afgelopen (Gewoon niet meer doen en al helemaal niet als je in burger bent).
Maar om te stellen dat het om een misdaad ging was mij een brug te ver en nu vindt Justitie dit ook.
[speculeermodus aan] Ik kan me voorstellen dat hij nu zijn ass covert door te zeggen dat hij om hulp heeft geroepen en dat die hulproep aangekomen is en daarna volledig bewust genegeerd is[speculeermodus uit].
Er zijn diverse aanhoudingsgevallen bekend waarbij het schuim over de lippen loopt van de boswachter (en zelfs beweert doodslag te gaan eisen) terwijl de politie er dan bij gehaald wordt om de aanhouding compleet te maken en het loopt met een sisser af; geen aangifte voor een dergelijk feit.
P.S. Joke is een vrouw en dus een betrokken afdelingsmanager. Heel goed. Logisch dat ze zoveel emoties heeft, maar ze was er helaas zelf niet bij...
Bijzonder vervelend voor de boswachter in kwestie; ik kan het me heel goed voorstellen hoe hij zich voelt.
Hij voelt zich nu ook nog eens 'aangereden' door justitie. Het staat vast dat die man aangereden is door die motoren.
Maar er zijn maar 2 zaken die zo'n breuk kunnen veroorzaken, het stepje en het achterwiel.
In beide gevallen is het slachtoffer naast je of inmiddels schuin achter je en op de grond. Tot zover klopt alles.
Maar dan het verhaal dat die rijder hem aangekeken heeft en toen weggereden is.
Deze boswachter staat er om bekend dat hij ATB'ers eerst aan hun arm van hun fietst aftrekt en dan pas het gesprek aangaat. We kunnen niet uitsluiten dat hij dit voor het eerst uitgeprobeerd heeft met een endurorijder en dit is niet goed afgelopen (Gewoon niet meer doen en al helemaal niet als je in burger bent).
Maar om te stellen dat het om een misdaad ging was mij een brug te ver en nu vindt Justitie dit ook.
[speculeermodus aan] Ik kan me voorstellen dat hij nu zijn ass covert door te zeggen dat hij om hulp heeft geroepen en dat die hulproep aangekomen is en daarna volledig bewust genegeerd is[speculeermodus uit].
Er zijn diverse aanhoudingsgevallen bekend waarbij het schuim over de lippen loopt van de boswachter (en zelfs beweert doodslag te gaan eisen) terwijl de politie er dan bij gehaald wordt om de aanhouding compleet te maken en het loopt met een sisser af; geen aangifte voor een dergelijk feit.
P.S. Joke is een vrouw en dus een betrokken afdelingsmanager. Heel goed. Logisch dat ze zoveel emoties heeft, maar ze was er helaas zelf niet bij...
Laatst gewijzigd door Noppy op vr nov 11, 2011 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom staat het vast dat de boswachter is aangereden door die motoren? In mijn beleving is er verschil tussen een bewuste aanrijding of een ongeval doordat iemand voor een motor springt, of de berijder eraf probeert te trekken. Hoe het ook zijn mag, heren crossers zijn niet veroordeeld er daar zal een reden voor zijn.
Blijft feit dat het niet chique is een gewond persoon achter te laten. Had anders gemoeten...wat ook anders moet is dat gezeur van het autoritaire staatsbosbeheerclubje. Ik blijf erop terugkomen: zorg voor legale mogelijkheden, dan worden deze problemen wellicht voorkomen.
Zolang er geen mogelijkheden zijn, blijven we wildcrossen met alle overlast van dien. Dat nieuwe flyertje van Brabant zal ook niet veel helpen, men snapt het nog steeds niet.
Blijft feit dat het niet chique is een gewond persoon achter te laten. Had anders gemoeten...wat ook anders moet is dat gezeur van het autoritaire staatsbosbeheerclubje. Ik blijf erop terugkomen: zorg voor legale mogelijkheden, dan worden deze problemen wellicht voorkomen.
Zolang er geen mogelijkheden zijn, blijven we wildcrossen met alle overlast van dien. Dat nieuwe flyertje van Brabant zal ook niet veel helpen, men snapt het nog steeds niet.
vandaag de (waarheid) gehoord deze boswachter zit hardstikke fout en het wordt tijd dat hij dit erkend
wat een figuur om er voor te springen,en daarna klagen.
als ik goed begrijp hebben de 2 heren zigzelf aangegeven
ik zou ook doodsbenauwd worden van die kop.
als hij in burger was zoals ik begrijp was ik beslist nooit voor dit figuur gestopt
gelukkig is de rechtelijke macht onafhankelijk en worden de wildrijders vrijgesproken.
wat een figuur om er voor te springen,en daarna klagen.
als ik goed begrijp hebben de 2 heren zigzelf aangegeven
ik zou ook doodsbenauwd worden van die kop.
als hij in burger was zoals ik begrijp was ik beslist nooit voor dit figuur gestopt
gelukkig is de rechtelijke macht onafhankelijk en worden de wildrijders vrijgesproken.
Als het waar is dat meneer de boswachter er zelf voor is gesprongen...wat een ukkel. Eigen schuld dikke bult?
Heb het ook ooit mogen meemaken dat iemand midden op het pad ging staan om me tot stoppen te dwingen, heb gas bijgegeven, liep gelukkig wel goed af want meneer moest de bosjes induiken.
Waarom gas erbij? Dat gezeur van niet in het bos mogen rijden al vaak genoeg gehoord, geen boodschap aan een belerend praatje.
Heb het ook ooit mogen meemaken dat iemand midden op het pad ging staan om me tot stoppen te dwingen, heb gas bijgegeven, liep gelukkig wel goed af want meneer moest de bosjes induiken.
Waarom gas erbij? Dat gezeur van niet in het bos mogen rijden al vaak genoeg gehoord, geen boodschap aan een belerend praatje.
Dat is de werkwijze van de boswachters!!
Ik heb het ook ervaren. En dan zeggen dat ik hem probeerde aan te rijden.
Ik heb het ook ervaren. En dan zeggen dat ik hem probeerde aan te rijden.
-
De meeste boa die rondlopen zijn cowboys, in hun jeugd meestal ook geen brave geweest. Ik kan mij er ernorm aan ergeren, vroeger had je ook van dit soort mensen.
Just my 2cents. laten we hopen dat het eindoordeel ook in de telegraaf komt.
Just my 2cents. laten we hopen dat het eindoordeel ook in de telegraaf komt.
Als het een politieagent was geweest was de hele media over 'm heen gevallen en had z'n baas ook niet meer zijn vingers aan hem willen branden.
Een boswachter kan schijnbaar iets meer maken. Jammer dat zijn baas niet toe wil geven dat de man buiten zijn boekje is gegaan. Nou krijgt ie nog meer aandacht waar ie niet op zit te wachten. Hij is er waarschijnlijk allang doodziek van.
In mijn wereld zou het upper management op dit moment besluiten dat het tijd werd om in te grijpen en werden die twee allebei weggepromoveerd voordat er nog meer ongelukken gebeuren. Dat laatste kwam dus eigenlijk op het conto van de baas. Thanx..
Een boswachter kan schijnbaar iets meer maken. Jammer dat zijn baas niet toe wil geven dat de man buiten zijn boekje is gegaan. Nou krijgt ie nog meer aandacht waar ie niet op zit te wachten. Hij is er waarschijnlijk allang doodziek van.
In mijn wereld zou het upper management op dit moment besluiten dat het tijd werd om in te grijpen en werden die twee allebei weggepromoveerd voordat er nog meer ongelukken gebeuren. Dat laatste kwam dus eigenlijk op het conto van de baas. Thanx..
-
Wij hebben hier in de buurt ook zo'n boswachter gehad, hij krijgt vanzelf een overplaatsing,wanneer dit te vaak gebeurd.
http://www.tctubantia.nl/regio/10074845 ... ossers.ece
Oei, nu zijn het illegale crossmotoren, niet meer illegale rijders...
Oei, nu zijn het illegale crossmotoren, niet meer illegale rijders...
gaat t nog altijd over de zelfde boswachter? of is er inmiddels een nieuwe gewond geraakt ?
of is die eerste boswachter nu voor de tweede keer gewond geraakt door een illegaal op een crossmotor ? of een illegale crossmotor?
of is die eerste boswachter nu voor de tweede keer gewond geraakt door een illegaal op een crossmotor ? of een illegale crossmotor?
4 strokes only !!