Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:02
door Hein van Buuren
8300 Euro lees ik bij de import in Belgie, dat scheelt effe 1000 Euro :schieten:
Dat is de moeite.
Was ik maar een Belg .....

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:06
door Gast
wel-euh, zoals je op bovenstaande link vindt, zeker:
Prijs/Prix
Alle prijzen zijn in Euro en excl. bijkomende kosten en afleverkosten. Nederland 9218,74
Tous les prix sont hors frais supplémentaires éventuels. Belgique 8.299,-

Da's bijna 1000 € meer in Nl :shock:
Weet niet wat BPM is, maar leuke belastingsmaatregelen zijn hier idd schering en inslag.

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:08
door Bart M
Gast hierboven ben ik.
Henk was me even voor. Doet deugt, eindelijk nog eens iets positiefs over mijn land. Vertrouw het eigenlijk niet: nu koopt toch elke nederlander zijn (nieuwe) HVA in België, vermits in- en uitvoer zo simpel en goedkoop geworden zijn?

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:30
door Hein van Buuren
Maar ik denk als je de invoerrechten e.d betaald hebt (en de BPM die dan nog er bovenop komt) dan zit je wel aan (of boven) het NL bedrag.
Er zit niets anders op de immigreren naar Belgie, sowiezo voor het algemeen gunstiger belasting klimaat (zoals veel Ollanders dat doen) en je kunt op allerlei plaatsen lekker met je tuftuf rondrijden.
Belgium here we come !! :D

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:33
door Bart M
Hein van Buuren schreef: Belgium here we come !! :D
Neeeeeeeeee!
blijf aub waar je bent, 't is hier al druk genoeg :smilecolros:

Geplaatst: za aug 09, 2003 11:20
door huskie
Omdat we met z'n allen in de eu zitten betalen we maar een keer invoerrechten, om daarna in nl bpm te betalen, plus het op kenteken zetten natuurlijk. Dus het kopen in belgie kan goedkoper zijn dan in nl.
Trouwens wat kost een crosser nieuw in begie tov in nl? Misschien moet ik in belgie een nieuwe crosser kopen(bev een crf250f).??

Geplaatst: za aug 09, 2003 11:27
door Freek
invoerrechten betalen we binnen de EU niet.
BPM berekenen kun je hier;
http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

Geplaatst: za aug 09, 2003 11:30
door Rudy
huskie schreef:Omdat we met z'n allen in de eu zitten betalen we maar een keer invoerrechten, om daarna in nl bpm te betalen, plus het op kenteken zetten natuurlijk. Dus het kopen in belgie kan goedkoper zijn dan in nl.
Trouwens wat kost een crosser nieuw in begie tov in nl? Misschien moet ik in belgie een nieuwe crosser kopen(bev een crf250f).??
kan je er niet een kopen in een 2 halen 1 betalen aanbieding? gaaf je die andere aan mij :wink:

Geplaatst: za aug 09, 2003 14:44
door Bart M
huskie schreef: Trouwens wat kost een crosser nieuw in begie tov in nl? Misschien moet ik in belgie een nieuwe crosser kopen(bev een crf250f).??
Officiële prijzen vd crf250 heb ik niet, wel vd crf450:
Gegevens: - CRF450R
Prijs EUR 8.250,00*
*De vermelde prijzen zijn de aanbevolen verkoopprijzen, incl. 21% BTW
(dat wil zeggen, je mag er nog gerust zo'n 10% op proberen af te dingen)
Maar ik vermoed dat je eigenlijk de enduro-versie bedoeld, en die is in België al helemaal niet te krijgen, volgens mij. Nu weet ik ook niet zeker dat het wel een goed idee is om over te stappen van je Husky WR250 op een crf250: ik denk dat het verschil in vermogen je op den duur gaat "ambeteren", zoals dat hier gezegd wordt. Plus, het blijven in eerste instantie cross-machines hé: heel korte overbrenging, heel kleine tank, provisoire verlichting.

Geplaatst: za aug 09, 2003 19:21
door huskie
Bart M, ik denk dat een 450 beter bij me past kwa vermogen, maar het gewicht hè. Ik geloof dat die 250 echt licht is. Vroeger reed ik een xr250 dus een 250 ben ik gewend :wink:

Geplaatst: za aug 09, 2003 19:42
door Gast
Zouden die paar kilo'tjes nu echt het verschil maken, denk je?
Weet niet hoe het off-road-landschap er ginds uitziet, maar zo'n 450 is ook leuker op de rechte stukken. Konstant gas open is slecht voor de levensduur van gelijk welke motor hé.

Geplaatst: za aug 09, 2003 20:01
door Bart M
Die laatste kwam van mij :x

Geplaatst: za aug 09, 2003 20:26
door Jo VdB
Bart M schreef: Maar ik vermoed dat je eigenlijk de enduro-versie bedoeld, en die is in België al helemaal niet te krijgen, volgens mij.
De Honda (of beter de HM 450 CRF) is toch bij elke crossdealer te bestellen. Levering is probleemloos momenteel.

HM staat trouwens voor Hans Moser (de "maker" van deze machines in Italië)

De HM is trouwens een echte endurofiets, en geen omgebouwde crosser die met wat gooi- en vliegwerk omgetuned werd.

Jo VdB

Geplaatst: ma aug 11, 2003 18:14
door Cruala
heb horen zeggen dat HM voor honda-Montesa staat!maar ik geloof eerder uw versie hoor 8)

Geplaatst: ma aug 11, 2003 22:00
door huskie
Ad F, heeft een 450. Die zou hem eens op de weegschaal moeten zetten.
Ben zeer benieuwd hoeveel hij nu echt weegt, zeg maar rij klaar.

Geplaatst: di aug 12, 2003 19:28
door adje
huskie schreef:Ad F, heeft een 450. Die zou hem eens op de weegschaal moeten zetten.
Ben zeer benieuwd hoeveel hij nu echt weegt, zeg maar rij klaar.
Ik heb mijn HM op de weegschaal gezet met alles erop en eraan zodat ik er zo een rit mee kan rijden , ( incl. 7.5 liter benzine in de tank) en de weegschaal gaf 121 kilo aan.

Volgens mij staat HM idd voor honda-montesa , heb ik me tenminste laten vertellen.

Geplaatst: di aug 12, 2003 21:30
door huskie
Ad, bedankt. 121kg is mooi. Maar hoeveel geven ze af fabriek aan?
Als ik mijn huskie erop zet met wat bezine in de tank kom ik op 112kg.
Zit dat gewicht nou echt in die nokkenas, kleppen en ketting, en balansassen. Lijkt me zoveel 9kgs aan ketting etc.
Wie weet het??

Geplaatst: wo aug 13, 2003 10:35
door Rudy
huskie schreef:Ad, bedankt. 121kg is mooi. Maar hoeveel geven ze af fabriek aan?
Als ik mijn huskie erop zet met wat bezine in de tank kom ik op 112kg.
Zit dat gewicht nou echt in die nokkenas, kleppen en ketting, en balansassen. Lijkt me zoveel 9kgs aan ketting etc.
Wie weet het??
Voor zover ik weet zit het gewicht echt in het blok zelf. Vergeet ook niet dat een 4-takt bij de verbranding behoorlijk wat hardere klappen krijgt dan een 2-takt.

Geplaatst: wo aug 13, 2003 20:50
door Jo VdB
ad f. schreef: Volgens mij staat HM idd voor honda-montesa , heb ik me tenminste laten vertellen.
Tja Ad, neem dan toch maar van een kenner :wink: aan dat het toch Hans Moser moet zijn.

(Er zit toch trouwens niets van Montesa aan die HM-motorfietsen :!: )

Jo VdB

Geplaatst: wo aug 13, 2003 21:10
door huskie
Ik denk dat je gelijk hebt met dat gewicht, Rudy.
De kompressie van een 4takt ligt momenteel op 1 : 12,5 ofzoiets, en een 2takt op 1 : 7, wanneer de uitlaatklep open staat. anders 1 : 8,5
Dus dat scheelt nogal wat.
Ik geloof dat m'n 2takt(husky 250) blok 22kgs was, en m'n 4takt(xr250) 35kg.
Nu zullen die 4takt blokken met al dat titanium klepjes etc wel wat lichter wezen, dus ......
Maar om op het topic terug te komen, wie heeft er een huskie bestelt?????

Geplaatst: do aug 14, 2003 11:31
door Gast
Ik ben in het bezit van een nieuwe Husky Te 450R, en hij valt 100% mee,heel netjes afgewerkt,120.3 kg getankt op de weegschaal ,de kickstarter staat niet gemonteerd maar word wel gratis bijgeleverd.Ik heb hiervoor met een wr250 en wr360 gereden en had een beetje schrik om terug de overstap naar de viertakt te maken.
Maar na enkele kilometers met de te450 was ik verkocht , ongelofelijk hoe snel die pk's er zijn en er komt precies geen einde aan,dat koppel, die handelbaarheid en dan de magic button niet vergeten :) .Leve de viertakt. :o :o

Geplaatst: do aug 14, 2003 12:49
door huskie
Hoi Gast, is deze 450 van het afgelopen jaar?
En je hebt hem nieuw gekocht?
Wanneer beidde Ja, dan kunnen we jouw motor mooi als langeduur test gaan gebruiken :D .
Dan moet je natuurlijk wel elke week rijden. Het liefst zowel offroad als mx, dit om de verschillen in handling te beoordelen.
Wat heb je er al mee gereden. Offroad alleen of ook wat MX?
Ik wil alles weten :wink:

Geplaatst: do aug 14, 2003 14:16
door te450R
hallo, de Te450R is model 2004 en is nu ongeveer 2 weken oud, hij is hoofdzakelijk bedoeld voor off road ritten,aangezien de weersomstandigheden voorlopig niet zo endurogezind zijn, heb ik voorlopig nog geen grote trips gedaan met andere endurorijders, ik heb ook nog een weekje vakantie in het buitenland tegoed,maar daarna ga ik offroadtrips rijden, en laat ik jullie mij bevindingen weten. :idea:

Geplaatst: do aug 14, 2003 22:25
door Gast
ad f. schreef:
Bart M schreef:
ad f. schreef: Ik was er niet erg van onder de indruk , maar dat zal wel komen omdat ik altijd op een honda heb gereden. :P ( nu een crf450 enduro )
Wat me wel direct opviel was dat de remmen niet zo goed werkten maar dat zelfde probleem had ik ook toen ik een testrit op een ktm 525 maakte.
Worden er dan al legale crf45 enduro-versies geproduceerd?
Je beweert niet onder de indruk te zijn van de TE450: van vermogen, koppel, stuurgedrag of wat? En was het echt een productiemodel, dus met legale uitlaat, 6-bak ed? Je moet wel appelen met appelen vergelijken hé.
O en remmen, waarom is dat zo belangrijk: zo weinig mogelijk aan komen, zeg ik altijd :lol:
jazeker worden er legale enduro versie's verkocht van de honda crf450.
kijk maar eens op deze website : www.hmmoto.it

Ik vond inderdaad het koppel en het vermogen niet zo indrukwekkend , maar ik heb er ook maar een stukje op gereden zodat ik hem niet vol heb kunnen testen.
Het was een van de eerst productiemodellen met legale uitlaat en een 6-bak en E-start.
Toen ik van mijn honda cr250 enduro ( altijd 2-tact gereden ) overstapte op een honda crf450 enduro , toen was ik echt onder de indruk van deze motorfiets , maar ja smaken verschillen en dat is maar goed ook want anders was de wereld zo saai :)
Worden ze nu met een BTW factuur geleverd of zonder bon? Ik heb nl. geen zin om de Dienst achter me aan te krijgen .