Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo sep 08, 2010 16:39
door speedphreax
Op zich zegt dat niets over de JD naalden voor EXCR's natuurlijk. EXCR's hebben voor zover ik weet niet dat probleem met de te grote kanalen.
On topic: De KTM gaat vrijdag naar Andre Motors. Een andere startmotor heb ik niet liggen dus kan ik het ook niet testen. Klepspeling moet ook afgesteld worden. 1 uitlaat klep staat bijna op 0.25. De rest wel binnen de toleranties.
Geplaatst: wo sep 08, 2010 17:39
door folie
speedphreax schreef:Op zich zegt dat niets over de JD naalden voor EXCR's natuurlijk. EXCR's hebben voor zover ik weet niet dat probleem met de te grote kanalen.
On topic: De KTM gaat vrijdag naar Andre Motors. Een andere startmotor heb ik niet liggen dus kan ik het ook niet testen. Klepspeling moet ook afgesteld worden. 1 uitlaat klep staat bijna op 0.25. De rest wel binnen de toleranties.
Ik denk dat JD ook met name furore heeft gemaakt dankzij die ouwere blokken. En dankzij dat zullen velen nog jarenlang blindelings een JD kitje bestellen voor hun nieuwe KTM. Maar da's off topic.
Geplaatst: vr sep 17, 2010 09:11
door KTM-Schuimpie
speedphreax schreef:Op zich zegt dat niets over de JD naalden voor EXCR's natuurlijk. EXCR's hebben voor zover ik weet niet dat probleem met de te grote kanalen.
On topic: De KTM gaat vrijdag naar Andre Motors. Een andere startmotor heb ik niet liggen dus kan ik het ook niet testen. Klepspeling moet ook afgesteld worden. 1 uitlaat klep staat bijna op 0.25. De rest wel binnen de toleranties.
En???
Geplaatst: vr sep 17, 2010 09:30
door speedphreax
Nog heel eventjes geduld
Morgen haal ik hem waarschijnlijk weer op.
Het kost wel een aardig centje en de startmotor was het niet.
Geplaatst: vr sep 17, 2010 09:36
door Sjokske
Toch iets van een KUIP-probleem aangezien één van je kleppen zover open stond ?
heb een soort gelijk probleem gehad met een 525, kleppen goed laten stellen probleem was over (na 5 maanden klooien). Als je klep teveel speling heeft werkt de auto decompresie namelijk niet
Geplaatst: za sep 18, 2010 20:23
door speedphreax
De nokkenas is vervangen voor een nieuw 530 model nokkenas. Dat is dan meteen ook een gemodificeerde met andere autodeco geworden (armpje zit andersom en geeft iets meer lift). Ook heeft de 530 nok meer overlap dus minder einddruk.
Uiteindelijk was het frictietandwiel bij de e-start de boosdoener. Dat is een beveiliging die moet gaan doorslippen als d motor terugslaat maar hij slipte constant wat door omdat hij het te zwaar had gehad. Deels waarschijnlijk door het vele starten toen hij stukliep en deels omdat hij met die 519cc cilinder met 450 nokkenas teveel einddruk overhield.
Met dank aan Andre Motors voor het oplossen een geen dank aan Brouwer die me afraadde om de nokkenas te vervangen toen ik daar een half jaar geleden zelf al aan dacht
Was echt onzin
En starten dat ie nu doet! Ben er weer blij mee, zo net voor het seizoen.
Geplaatst: ma sep 20, 2010 10:15
door folie
Holy moly...
En dan te bedenken dat ze die vrijloop erin hebben gedesigned om een probleem op te lossen dat eigenlijk niet bestond.
In 2005 begonnen er tanden af te breken van de tussen-tandwielen van
de starter. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een batch tandwielen niet goed gehard. Bij motoren van voor 2005 zijn die tandwieltjes nooit gesneuveld. Maar da's off topic.
Nou weet ik dus dat een 450 en een 530 niet dezelfde nokkenas hebben.
Zou dat ook gelden voor de oude 450 en 525 EXC's ?
Ik heb altijd gedacht dat behalve de cylinder/zuiger alles hetzelfde was.
Geplaatst: ma sep 20, 2010 10:34
door Sjokske
Heb bij m'n eerste Italiaanse het volgende probleem gehad bij de vrijloopkoppeling (heeft volgens mij exact dezelfde functie als het frictietandwiel van Rwin z'n KTM) voor de startmotor (gemonteerd achter het viegwiel/starterkrans) :
De excentrische tonnetjes in de vrijloopkoppeling werden bij elkaar gehouden door een soort van spiraalveer die de tonnetjes ook in dezelfde richting moesten houden (vergelijk het met de veer aan de binnenkant van een keerring). De veer brak, waardoor alle tonnetjes hun eigen gang gingen en dus de koppeling doorslipte.
Geplaatst: di sep 21, 2010 13:54
door KTM-Schuimpie
speedphreax schreef:De nokkenas is vervangen voor een nieuw 530 model nokkenas. Dat is dan meteen ook een gemodificeerde met andere autodeco geworden (armpje zit andersom en geeft iets meer lift). Ook heeft de 530 nok meer overlap dus minder einddruk.
Uiteindelijk was het frictietandwiel bij de e-start de boosdoener. Dat is een beveiliging die moet gaan doorslippen als d motor terugslaat maar hij slipte constant wat door omdat hij het te zwaar had gehad. Deels waarschijnlijk door het vele starten toen hij stukliep en deels omdat hij met die 519cc cilinder met 450 nokkenas teveel einddruk overhield.
Met dank aan Andre Motors voor het oplossen een geen dank aan Brouwer die me afraadde om de nokkenas te vervangen toen ik daar een half jaar geleden zelf al aan dacht
Was echt onzin
En starten dat ie nu doet! Ben er weer blij mee, zo net voor het seizoen.
Hey dan heb ik um horen lopen toen hij net in elkaar zat..... gewoon knappe tent daar bij Andre-tje.