Merci aan de organisator(en) een heel mooie rit!
Merci aan Marcel voor den tripy + uitleg
En vooral Merci aan Benedikte om samen met mij te gaan klodderen door de baantjes! Ik loop nog te stralen !
Klein verslagje met enkele foto's ( te weinig genomen, wou vooral rijden )
De dag kondigde zich zalig aan
Paard van de trailer halen
De tripy op 't stuur en tegen 9u20 waren we = twee madamen op noppen vertrokken.
Benedikte heeft in de voormiddag het voortouw genomen, ik in de namiddag.
Een lang stuk héél vettig ( geen foto van de soppigste stukken, kon niet stoppen) maar daarna even achter me ne foto genomen
Zo'n Tripy is toch wennen
zeker als je gecondisonteerd bent om naar een lijntje met vooruit bewegende pijltje op ne gsp te kijken of op z'n minst een track lijntje te volgen.
Ik weet niet hoe het met de instellingen van het "geleende" toestel was, maar als je bijna aan uw (komende van 't bollke) pijltje was versprong die naar de volgende situatie en als je niet opvoorhand goed gekeken had wist je soms niet of het nu wel het juiste spoor was dat je volgde.
De singeltracks in de bossen (waar er verschillende paden liepen) was toch een beetje spoor volgen van voorrijders.
Zo ook in een situatie gekomen ( die enduro technisch ) te moeilijk was voor mij. De afteller stond al op - - - - dus je bent op het punt waar je links afmoet, en er was daar een baantje. Maar dat was vlak na een crossterrein, waar er al wat meer rij sporen te zien waren. Ik naar boven de zijkant van een brug op, maar dat baantje was toch iets veel te veel schuin voor mij
En kawatje is uit mijn handen van tussen m'n benen gevallen, gelukkig ben ik hem niet achterna gevlogen, want na een stuk beton volgde er ne stijle diepe gracht
Het te schuine pad...
Kawatje zat met zijn linkerkant van 't stuur in de grond gepriemt
Twee vrouw sterk dat moest gaan, bijna ons longen uit ons lijf gehoffen (en ik vooral) gevloekt, met een lachbui als gevolg, gelukkig stond de moto toen al op z'n wielen. Terug achteruit over dat heel schuin stuk was sukkelen, dus vooruit naar de baan.
Benedikte is toen terug gereden om aan de andere zijkant van de brug terug op route te komen, maar ik stond nog aan de verkeerde kant
Nadeel op de tripy je ziet niet waar er banen zijn om terug op de route te komen ( of toch niet op deze die ik had ) Omdat het niet direkt duidelijk was hoever ik ging moeten rond rijden om op het parallebaantje te geraken, ben ik maar (sporen van crossers ) door ne diepe gracht gegaan, met nadruk op gaan, want rijden zag ik gelijk niet zitten
Van al dat hef en ploert werk, al die kledij / helm en met temperaturen om en bij de 30° krijg je het een beetje warm
Tijdens de rit waren er enkele stukken bij die behoorlijk steil naar boven gingen, zelfs even gedacht "hij " haalt het niet
oef toch
Een van die stijg baantjes was langs de autostrade die ze aan 't hernieuwen zijn, hun kabeltjes lagen al klaar dwars over het padje
één wiel kreeg ik over één kabel, de volgende 10 ' alleen mijn banden zien langs de plastic kabels schuiven
Gelukkig met de nodige mankracht (waarvoor veel dank
) die de moto optilde er over geraakt
voormalige foto met blauw en groen
Heel veel prachtige baantjes, super ondergrond, soms iets moeilijkere mul zand.
Even Benedikte op de SD kaart vast leggen
's middags was er een stop voorzien heb daar een meter stokbroodje gegeten
Plaspauze
het moet niet altijd slijkkleur zijn waar we ons banden opzetten
Op heel de rit maar 1 bewonderaar tegen gekomen, die zeer enthousiaste armbeweginen maakte, terwijl luidruchtig van zich liet horen, ach de schat heb vriendelijk ne goeie dag gegeven (niet het middeleeuws atribuut hé
)
tripy toont de weg
het kuiswerk (de volgende dag ) viel nog mee
Tijdens mijn motoke gooien, is zijn spiegeltje gebroken
ik weet wel op ne enduro moet je beter geen spiegels staan hebben, maar ik vind het gemakkelijk
't was een hete, heftige maar amusante dag!
De volgende keer dat ik met ne tripy ga rijden, zal 't al een stuk beter gaan, was even wennen.