Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma sep 06, 2010 11:15
door Luuk_72
maak je geen zorgen, een offroadrit is nooit vol (in ieder geval nog nooit meegemaakt).
de inschrijfprocesure is als volgt.
- eerst met je motor naar de keuring, denk aan banden met dotnummer, max 94 db, remmen, stepjes moeten kunnen inklappen, speling op lagers zoals wielen, balhoofd, achterbrug, en ook je verlichting kunnen ze checken.
- na goedgekeurd te zijn ga je naar de plek waar je kan inschrijven en koop je eerst een daglicentie (aparte tafel) en vervolgens schrijf je je in voor de rit met overleggen van keuringsbewijs en daglicentie, en zorg ook dat je de papieren van de motor bij je hebt(groene kaart, kenteken en rijbewijs)
- gas geven maar!!!!!

Veel plezier.
Super bedankt!
dit is een duidelijke uitleg:D

Wie weet tot daar dan maar!

Geplaatst: di sep 21, 2010 20:38
door gabe
weet iemand hoe het werkt met deze enduro. moet ik nog een tankmaatje voor onderweg ergens stationeren. ik kan met mijn 8 liter tankje bijna de 80 km halen, mits het zand niet te mul is...

het is mijn eerste enduro vandaar de misschien anders overbodige vraag.

Geplaatst: di sep 21, 2010 20:43
door Noppy
Je kunt voor 15€ volledige ondersteuning krijgen van het JTX-team (Cuijk). Het zand is mul, dus ik zou ook maar een tankje voor halverwege meegeven.

Je kunt contact opnemen met Hans Verstraten: hvs83@live.nl.

Er schijnen zowel weinig gewone als daglicenties ingeschreven te hebben, dus je hoeft niet te reserveren; je kunt altijd mee.

Geplaatst: di sep 21, 2010 20:47
door Noppy
Boerr schreef:Hoe zit het tegenwoordig met de bandencontrole tijdens een enduro met 1-dags licentie? Is het FIM keurmerk nog steeds van toepassing? Ik zie enkel een maximale nophoogte van 13mm beschreven in het reglement..

En is de controle bij de 1-dags licenties ook zo streng qua banden? Wil graag een enduro meerijden, maar achterop ligt een DOT bandje met 18mm noppen hmmm ik geef mezelf weinig kans :roll:
Ook voor de daglicenties enduro wordt er streng gecontroleerd op FIM keurmerk, DOT alleen is niet voldoende.

Geplaatst: di sep 21, 2010 21:12
door gabe
thanx noppy, ik wacht nog even af totdat ik wat weet over de afstand. vwb de bandjes heb ik dit weekend een net setje fim gekeurde banden eronder gezet. het staat er met grote gele letters op, kan niet missen.

ik heb al gereserveerd en betaald.

Geplaatst: di sep 21, 2010 21:30
door brommer
ALs het weer meezit, dan ben ik erbij, alleen wel jammr dat het altijd zo vroeg opstaan is.......

Geplaatst: di sep 21, 2010 21:38
door solexcross
Weet iemand ook te vertellen hoe lang een rondje is.
In kilometers. Alvast bedankt

Geplaatst: di sep 21, 2010 21:40
door Noppy
We kunnen 's avonds een hotelletje pakken Kim. Ik weet wel een adresje in Havelte. Daar is een afgesloten stalling voor de motoren.

Geplaatst: di sep 21, 2010 21:44
door brommer
Ik Kan op de site nergens terugvinden hoelaat de eeste starten en hoelaat de keuring begint/inschrijve daglicentie's.
Bijde enduro van Holten was het allemaal gehaast, daar heb ik geen zin meer in.

Moet ook de benzine en eten/drinken klaar zetten.....

hotelltje, ligt eraan, ben die week al niet veel thuis...

Geplaatst: di sep 21, 2010 22:57
door gabe
ik had eerder vanavond gebeld en me laten vertellen dat de start/tijd lijsten het weekend vooraf op de site komen te staan. wat dat betekent voor hen die zich niet hebben ingeschreven weet ik niet, maar ik veronderstel dat dat er dan ook wel bij staat.

wellicht is het hier zo dat je enkel bij vooraf inschrijving aan de enduro kunt meedoen of tik ik dan wat bizars? het nummer staat op hun site. dan weet je het.

Geplaatst: wo sep 22, 2010 01:24
door Herr DRénérZéele
Alle starttijden komen normaliter op de site te staan inclusief de daglicentienummers(900 en hoger) . Met daglicentie weet je dus ook van tevoren tussen welke tijdstippen je moet starten (altijd te vroeg....). Op het moment dat je je daadwerkelijk hebt ingeschreven en je startnummer hebt weet je je exacte starttijd.

Geplaatst: wo sep 22, 2010 06:32
door Houten Klaas
Met de enduro van Havelte had je maar 1 servicepunt, gewoon bij S/F. Dit in tegenstelling tot de andere enduro's, daar zijn er meestal 2. Nog even geduld, alles komt op het web!

Overigens de club uit Havelte zet niet zo veel op het web. De info staat straks wel op enduro.nl. De avond voor de start. 8) Je leert zo de rust te bewaren, komt goed van pas tijdens de wedstrijd.

Geplaatst: wo sep 22, 2010 07:57
door Sjokske
Al weer iets aangeschaft Klaas, je zit er zo bovenop ?

Geplaatst: wo sep 22, 2010 09:19
door Houten Klaas
Nee nog niet.

Geplaatst: wo sep 22, 2010 09:57
door Noppy
Welles, je hebt wel iets nieuw gekocht!

Afbeelding

Geplaatst: wo sep 22, 2010 09:59
door Sjokske
Zit ie daar nou met een enduro-jas :twisted:

Geplaatst: wo sep 22, 2010 14:39
door Houten Klaas
Zaterdag eerste wedstrijd.

www.rondetiengemeten.nl

Geplaatst: wo sep 22, 2010 15:06
door huskie
Leuk, weer eens wat anders.
Watersport. :)

Geplaatst: wo sep 22, 2010 22:20
door Herr DRénérZéele
Sommige nederlandse enduro's kun je sowieso beter met de boot doen. :lol:

Geplaatst: ma sep 27, 2010 08:09
door Tommie-Alferink
Goededag ik heb owk ma even een profiel aangemaakt :D
Ik ga zelf ok de enduro van havelte rijden daglecenties .
Zijn er nog meer mensen uit overijssel ? die die kant opgaan mischien kunnen we met een groepje die kant op 8)

Geplaatst: do sep 30, 2010 17:58
door gabe
de startlijsten staan op de site met een tc1 en tc2. kan iemand me vertellen hoelang de route is. dit om te bepalen of ik het kan halen op een tank.
de tekst die op de site staat is
Tc 1 is te bereiken door vanaf de start richting Havelte te rijden en op de rotonde rechtsaf richting Darp.
Na bebouwdekom Darp eerste weg rechts, ingang militairoefenterein.
Tc 2 is bij start/finish bij ingang Joh: Postkazerne.
Zowel TC1 als TC2 zijn met verzorging.
De proeven zijn voor helpers en publiek te bereiken door vanaf de start te lopen of per fiets (GEEN motoren) langs het kazerne terrein ongeveer 600mtr.
De start van de proeven liggen 300mtr uit elkaar en op 20 en 47 km in de rit.

Geplaatst: do sep 30, 2010 18:07
door Tommie-Alferink
@ gabe de DL s moeten 3 rondes rijden van a 55km
Tot in Havelte :D

Geplaatst: do sep 30, 2010 18:12
door gassen
Zoals je zelf al schreef: De start van de proeven liggen 300mtr uit elkaar en op 20 en 47 km in de rit. TC2 = start finish , ronde is dus 47km (als je de route volgt ;)) Komt er alleen nog een proef van x km's schat ik.

Geplaatst: do sep 30, 2010 18:27
door gabe
ok top bedankt, gerustgesteld. dat haal ik wel een rondje met mijn 8 liter tankje. of in ieder geval zal het daar niet aan liggen ;-)
ik mag nog uitslapen ook, start pas na 10 uur ;-)

@tommie; zie je dan.

Geplaatst: do sep 30, 2010 18:44
door huskie
Omdat ik nog nooit Havelte heb gereden, wil ik graag gaan, maar...
Ik laat het van het weer afhangen of ik ga... Ja slap, ik weet het. :oops:
Gabe, 55km of zoiets een rondje. Gewoon je spullen bij start/finish neergooien.
Is de route ook nog buiten de kazerne, oftewel krijgen we nog wat bospad, zandpad, slootkant, maisveld voor de voeten(wielen, sorry)?