Pagina 2 van 2

Geplaatst: za mar 20, 2010 16:18
door CrazyWezel
ik vind m op gras eigenlijk ook wel lekker rijden, alleen als het bevroren gras of bevroren ondergrond betreft heb ik er wel eens (vaker) bodemonderzoekjes mee

(kenda trackmaster II)

Geplaatst: zo mar 21, 2010 17:45
door Sjokske
de crossgoeroe schreef:He Sjokske,jij maakt het voor Joop wel lekker verwarrend.
De trakmaster is DOT gekeurd en dus geen crossband maar een offroadband......
Okee, nog efkes meer verwarring zaaien dan :D
De Trakmaster heeft inderdaad een DOT-merktekentje, dus op de openbare weg geen probleem, maar probeer er niet mee door de keuring bij een enduro te komen, want
anders .......................... :wink:
M'n voorband mag wat meer kosten dan de achterband vanwege de langere levensduur (heel hooguit twee keer per jaar vervangen) en hij geeft me net iets meer gevoel tijdens het scherpere stuurwerk dan de achterband.

Geplaatst: ma mar 22, 2010 18:24
door de crossgoeroe
Voor enduro moet er ook een FIM- nummer in staan en voor offroad alleen een DOT-nummer!!!!!zoals hier eerder al genoemd is........

Geplaatst: wo mar 24, 2010 11:23
door proemer
Ben ook tijdens een offroad wel eens bij de keuring geweigerd omdat ik er een crossband op had liggen. Ik vind het het risico niet waard. Jaren met IRC achterbanden gereden, sinds kort de Michelin AC10 ontdekt! Echt een aanrader. Flinke noppen, legaal voor op de weg, dus keuring geen probleem (niet voor Enduro) en heeel veel grip. Mooi rond profiel en gaat heel makkelijk een bocht door. Prima!

Geplaatst: wo mar 24, 2010 12:14
door folie
proemer schreef:Ben ook tijdens een offroad wel eens bij de keuring geweigerd omdat ik er een crossband op had liggen. Ik vind het het risico niet waard. Jaren met IRC achterbanden gereden, sinds kort de Michelin AC10 ontdekt! Echt een aanrader. Flinke noppen, legaal voor op de weg, dus keuring geen probleem (niet voor Enduro) en heeel veel grip. Mooi rond profiel en gaat heel makkelijk een bocht door. Prima!
Lijkt een goeie tip. Ik had er ooit zoeen op een motor toen ik die kocht.
Wist niet dat ze nog in de handel waren.

Geplaatst: wo mar 24, 2010 12:46
door JoeBaR
zucht ....


sinds het begin van deze topic heb ik inmiddels weer 3 off road ritten gereden met crossbanden , dus echte originele FIM AFgekeurde notforhighwayuse banden .


wat is nou het probleem? FIM banden zijn beter voor het bos en land waar je door heen knalt? dacht t ook niet nee...


zou het dan enkelt zijn omdat FIM banden wel geaccepteerd worden voor straat gebruik ? voor die 20 % of minder verharde stukken in een offroad ritje durf ik dat wel aan ..

wederom geldt : meer rijden , minder ouwehoeren.

Geplaatst: wo mar 31, 2010 09:24
door Rolando
Rij met trackmaster achter.
Voor heb ik een Kenda K775 liggen voor zachte onstandigheden. Geen problemen.

Met enduro's rij ik met de Kenda K777 en k778.

Nu voor komende weken heb ik de Michelin Desserts er op liggen voor en achter :roll:

Geplaatst: wo mar 31, 2010 09:52
door CrazyWezel
zo dessert is het op het moment niet hier in de omgeving :lol: