zo kben bij hannamax geweest... Sow wat een grote zaak !
heb een set knie beschermers mee genomen en een smith evo rollof...
wordt men eerste rollof dus da ga ik nu eens proberen,
verder heb ik natuurlijk helmen gepast en de dome van airoh voelde wel het lichtst en zachtste aan vergeleken de one industries kombat en de fox v1 v2 v3 kenny attack en shift verder nog de duurdere helmen op gehad maar dat is niet te vergelijken qua gewicht.. de dome weegt 1250 gram en dat is prima.
welke helm en bril merken?
Moderator: ghulst
Mijn eerste keuze helm is een Arai MX3 ( met los mondstuk ) en een Oakley O-frame stofbril.
Deze Arai MX3 helmen heb ik verschillende liggen en die passen na 10 jaar nog precies hetzelfde dan bij nieuwe aankoop.
Dat kan je bij de andere merken niet zeggen.
Helaas zijn deze Arai MX3 helmen ( bijna ) niet meer leverbaar.
Deze Arai MX3 helmen heb ik verschillende liggen en die passen na 10 jaar nog precies hetzelfde dan bij nieuwe aankoop.
Dat kan je bij de andere merken niet zeggen.
Helaas zijn deze Arai MX3 helmen ( bijna ) niet meer leverbaar.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Helemaal mee eens. Ik heb er 2 en koester zeHelaas zijn deze Arai MX3 helmen ( bijna ) niet meer leverbaar.
Hoezo geen uitneembare voering?? Ik sop ze uit met een halve bus shampoo (geregeld) en inderdaad pasvorm blijft perfekt. De voering vertoont ook geen enkele vorm van slijtage, ondanks toch wel intensief gebruik.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
-
- Contacteer:
Lazer mx6 Bull heerlijke helm pas nog nieuw binnenwerk (voor het frisse) ingezet. weer als nieuw. in combi met arnette predator.
Vond Arai lekker zitten maar de prijs beslist niet
Heb ook een Hebo HSX5, zit ook lekker, nadeel is de matte lak die vuiligheid vasthoudt
Vond Arai lekker zitten maar de prijs beslist niet
Heb ook een Hebo HSX5, zit ook lekker, nadeel is de matte lak die vuiligheid vasthoudt
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Er staan nog 2 mooie Arai MX3 helmen op marktplaats.
Een maat van mij verkoopt die.
Zoek maar eens op marktplaats onder arai motocroshelm.
Een maat van mij verkoopt die.
Zoek maar eens op marktplaats onder arai motocroshelm.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
Gisteren in Markelo gereden. 1ste ronde met de Airoh en Smith bril. Hier drukken de wangstukken net wat meer dan een Arai. Ook is de brilpoort iets smaller waardoor de bril wat harder op je neus drukt.
Ronde 2 en 3 de Arai opgehad. Tussen beide ronden niet afgedaan omdat ik alleen getankt heb.
Oordeel: Airoh voor MX, de Arai voor MX en al het andere
Ronde 2 en 3 de Arai opgehad. Tussen beide ronden niet afgedaan omdat ik alleen getankt heb.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
nog een vraagje algemeen... hoe gebruiken jullie de roll off systemen???
heb je hem op als je op de zondag morgen even een rondje gaat trainen in het bos of switch je van glaasje?
En wat doe je met de rolletjes kun je die nog hergebruiken of is het echt weg werp spulleke???
groetjes
heb je hem op als je op de zondag morgen even een rondje gaat trainen in het bos of switch je van glaasje?
En wat doe je met de rolletjes kun je die nog hergebruiken of is het echt weg werp spulleke???
groetjes
Laatst gewijzigd door JarnoD op di nov 03, 2009 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Honda crf500x HM '05
JarnoD schreef:@ redski welk type Airoh heb je?
groetjes
Roll-Off gebruik ik niet in de regen, want ik heb er geen speciale lens voor en de visdraadjes die ik er vroeger op had, doe ik niet meer.
Tijdens regen kan de film gaan plakken op een vlakke lens doordat er water tussen komt. Het beeld vertekend dan dusdanig dat het lijkt of je bezopen bent
Tijdens een modderrit ideaal, zondagmorgen of andere dagen in de week gaat de bril zonder roll-off op.
Vroeger heb ik die dingen vaak zat hergebruik,mits de randen niet beschadigd/geplooid waren. Uitwassen in veel water en oprollen met de boormachine. Sterker nog, volgens mij heb ik ze nog steeds uit de 80er jaren. Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat k er een stuk of 20 heb.
Tijdens regen kan de film gaan plakken op een vlakke lens doordat er water tussen komt. Het beeld vertekend dan dusdanig dat het lijkt of je bezopen bent
Tijdens een modderrit ideaal, zondagmorgen of andere dagen in de week gaat de bril zonder roll-off op.
Vroeger heb ik die dingen vaak zat hergebruik,mits de randen niet beschadigd/geplooid waren. Uitwassen in veel water en oprollen met de boormachine. Sterker nog, volgens mij heb ik ze nog steeds uit de 80er jaren. Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat k er een stuk of 20 heb.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Heb een aantal brillen. Gewoon off road rijden doe ik in de regel zonder tear off / roll off.JarnoD schreef:@ redski welk type Airoh heb je?
groetjes
Wedstrijden of off road rit (afhankelijk van het weer) rijdt ik met tear off dan wel roll off. Soms hergebruik ik ook wel eens een rolletje, vooral als ik alleen maar een begin stukje van de rol gebruikt heb.
-
Lazer SMX
Progrip (Weet niet welke, model 2010)
Ik vind het een goede combinatie als je onder de stofbril een gewone bril draagt. Met mijn Nitro helm en Electric stofbril krijg ik na 2 uur koppijn door de beentjes van mijn bril.
Progrip (Weet niet welke, model 2010)
Ik vind het een goede combinatie als je onder de stofbril een gewone bril draagt. Met mijn Nitro helm en Electric stofbril krijg ik na 2 uur koppijn door de beentjes van mijn bril.
gister avond de roll-off getest en kwam er achter dat het niet echt geschikt is als je en stukje op de weg rijdt, ik reed ongeveer 80 en keek even naar rechts , de wind sloeg er onder en het rolletje rolde een cm of 40 af en hing vervolgens te flappere achter me aan....
Toch idd alleen maar gebruiken bij offroad en hele natte blubber omstandigheden.
Toch idd alleen maar gebruiken bij offroad en hele natte blubber omstandigheden.
Honda crf500x HM '05
een bsquare van de lidle 2 jaar terug, was 25 euro dacht ik. ik wilde het offroad rijden gewoon eens proberen en had geen geschikte helm (en motor bleek later). ziet er trouwens exact hetzelfde uit als een mds rc-4 die ik ergens op een site tegenkwam maar wel 4X zo veel koste. wat natuurlijk ook al snel is, haha.
en een kenny met roll=off
en een kenny met roll=off
Bij een arai VX pro kun je de bekleding van de wangstukken afhalen om te wassen, en daarom kun je heel makkelijk de wangstukken wat bijtrimmen met een schaar als je wiltRedski schreef:Gisteren in Markelo gereden. 1ste ronde met de Airoh en Smith bril. Hier drukken de wangstukken net wat meer dan een Arai. Ook is de brilpoort iets smaller waardoor de bril wat harder op je neus drukt.
Paar jaar terug begonnen met off the road ritjes rijden.
Toen een goedkope mds helm gekocht.
Nu heb ik een airoh helm gekocht en wat een verschil zeg.
Dat ding weegt niets...
Het type weet ik niet maar hij is van 2009.
Met doodskoppen en engeltjes en een geel mondstuk...
Echt een heel fijn ding.
Maar mijn crossbril paste er niet fijn in dus moest ik een andere bril hebben.
Dat is nu een progrip geworden.
Die kan niet beslaan aan de binnenkant.
Erg makkelijk.
En verkleurd met verschillende weerbeelden.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Toen een goedkope mds helm gekocht.
Nu heb ik een airoh helm gekocht en wat een verschil zeg.
Dat ding weegt niets...
Het type weet ik niet maar hij is van 2009.
Met doodskoppen en engeltjes en een geel mondstuk...
Echt een heel fijn ding.
Maar mijn crossbril paste er niet fijn in dus moest ik een andere bril hebben.
Dat is nu een progrip geworden.
Die kan niet beslaan aan de binnenkant.
Erg makkelijk.
En verkleurd met verschillende weerbeelden.
Kost wat maar dan heb je ook wat.