forum

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Freek
Site Admin
Contacteer:

Mooi aangeboden Joost.
Maar ik heb nu al voor een jaar betaald. Ik zal het zeker in gedachten houden.

Het premiumforum werkt nu. Het verschil met de oude is dat ie nu sneller en reclamevrij is.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Joost79

Aanbod blijft gelden hoor :). Mr goed, heb ik ff tijd om de webserver op mn gemakje op orde te zetten deze zomer :)
Rudy
Contacteer:

Sandman (Joost) schreef:Nou, met die bertalingen is het 'probleem' voorlopig opgelost. Nu heb ik zelf een online shop, en ga ik binnenkort verhuizen.

Op die plek ga ik normaal gezien onbeperkt dataverkeer hebben (das dus leuk) en aangezien ik en mn partner erover dachten om ook onze eigen site zelf te hosten. Veel HD-ruimte neemt een forum niet in, dus misschien kan ik de sitein de toekomst hosten voor nada?

Greets,
Joost
Zet je dan gewoon een server thuis neer ofzo? :oops:
Joost79

ja, eigenlijk wel.

Ik moet nog eens kijken wat ik ga neerpoten als server, maar ik heb een case liggen en een leuk moederbordje. daarop een 512 mb ddr geheugen en een RAID 5 combinatie van HD's met 8mb cache.

Cpu iets rond de XP2000 ofzo

Kost alles bij elkaar echt niet zoveel voor server.

voor extra stroomvoorziening een noodbatterij plaatsen. en dan is dat opgelost.

Internet verbinding is iets van een 4mbit down 256 kbit up voor een 35 tal euro per maand, onbeperkt dataverkeer. (geen fair-use ofzo, echt unlimited)

Eventueel upgradebaar nr 8mbit down en 512 up, maar vooral gegarandeerd 256 down en 256 up. (das dan wel 180 euro ofzo/maand).

Nu ja, ik begin eerst ff met basisabbonement, en vervolgens zien we wel
Rudy
Contacteer:

is upload snelheid wel genoeg dan?
Joost 79

normaal wel. Ik haal nu met een theoretisch maximum van 192 kb zo een 16-17 kb up.
met 256 kb up zal dat nog wel hoger liggen. Met 256 gegarandeerd haal je ook 256 kb up.

ter info: hier op het forum is een pagina zo een 42 kb missdchien iets meer eer ie bij mij is ingeladen (zal wel al deel avatars in mn cache zitten, mr dan nog)

dus duurt het inladen minder als 3 seconden. Ongeveer net zo snel als nu, met mijn toekomstige 'basisverbinding' (afin eerts eens nazien he). Denk als hier 10 mensen op het forum binnen de minuut een pagina verversen ,dat het veel is. maar in theorie zou ik dus met de verbinding een 20 tal mensen vlot op het forum kunnen laten rondstruinen.

Met 256 kb upload, tjah, dat is echt MEER als voldoende.
Rudy
Contacteer:

Plaats reactie