Pagina 2 van 3
Geplaatst: do jun 25, 2009 08:06
door nijkamp
Bougiekabel/dop die als 'ie warm wordt minder geleid met mindere vonk als resultaat?
Geplaatst: do jun 25, 2009 09:53
door SijmenTT
Stel je zou'm nu pakken, is het gelijk KAK, het heeft niet eens kans om warm te worden...
Het gekke is dat de bougie gewoon wit blijft.... En reageert heeeeeeeeeeeel weinig op de luchtschroef....
Geplaatst: do jun 25, 2009 10:13
door Gery400
toch geen Duitse import met alle restricties nog in de carb?
14 Kw of zoiets
ik zou toch richting carb zoeken daar je zegt dat de bougie wit blijft
hang de naald eens in de hoogste stand
Gery
Geplaatst: do jun 25, 2009 10:18
door folie
SijmenTT schreef:Stel je zou'm nu pakken, is het gelijk KAK, het heeft niet eens kans om warm te worden...
Het gekke is dat de bougie gewoon wit blijft.... En reageert heeeeeeeeeeeel weinig op de luchtschroef....
1 ding is nou niet meer helemaal duidelijk:
Of: hij doet het goed als ie koud is en gaat na een tijdje slechter lopen.
Of: hij loopt soms slecht, soms goed.
Die twee opties wijzen namelijk in de richting van andere soort problemen. Dus verklaar je nader. Verder willen we graag weten of ie stottert of inhoudt. (inhouden is alsof je maar halfgas hebt)
Luchtschroef heeft met zoiets niks te maken.
Vlotterniveau vond ik trouwens wel een goeie vonst. Die zou ik eens checken. Meteen kijken of er geen beluchtingsslangen voor de carb verstopt zitten. Soms smelten die dingen bijvoorbeeld dicht tegen het blok aan. Gezien de sm wielen: Er zit toch niet toevallig een opvangbakje op die motor he ? Of opvangbakje verwijderd en slangen verkeerd aangesloten ?
Moeten we het toch in de ontsteking gaan zoeken: dan is het pickup spoeltje de eerste verdachte. (ook de goedkoopste) onstekingsspoel de tweede.
Geplaatst: do jun 25, 2009 10:22
door nijkamp
Zet 'm eens uit na een stuk >halfgas en check bougiekleur. Kan me voorstellen dat te rijk staat.
Geplaatst: do jun 25, 2009 10:22
door SijmenTT
Vlotter niveau was het niet, kon wel hoger.
Af en toe, onwillekeurig, loopt hij wel eens goed...
Geen pijl op te trekken.
Hij houd idd in op hoge toeren, net een soort begrenzer, tis belgische import geweest, paar jaar terug, alle bekende begrenzende factoren zijn er naar mijn inziens uit.
Maar een begrenzer zou permanent zijn, en dit probleem kiest zelf wanneer het er wel zin in heeft.
En de sm wielen heb ik er zelf ingebouwd, denk nu 200km mee gereden...
Tis een SEM onsteking, kan je dus alleen compleet vervangen.
kan ik deze ombouwen naar zo 1 met spoelen, een kokuskan is dat dacht ik?
Geplaatst: do jun 25, 2009 11:36
door pHino
even iets anders. Je had het over: "verkopen" ...
welke prijs had je dan in gedachten?
Geplaatst: do jun 25, 2009 11:49
door SijmenTT
Eigenlijk wilde ik wel een soort van bod, zitten veel nieuwe onderdelen op. (nog niet de goede) banden zijn goed, crosswielen kunnen er eventueel bij. Ik zeg: roep eens wat, ik maak er sowieso verlies op.
Als je reël bent komen we er wel uit.
Geplaatst: do jun 25, 2009 12:55
door folie
SijmenTT schreef:Vlotter niveau was het niet, kon wel hoger.
Af en toe, onwillekeurig, loopt hij wel eens goed...
Geen pijl op te trekken.
Hij houd idd in op hoge toeren, net een soort begrenzer, Maar een begrenzer zou permanent zijn, en dit probleem kiest zelf wanneer het er wel zin in heeft.
Dat wijst in de richting van de electronica zou ik zeggen.
Ik weet niet precies wat je met een SEM ontsteking bedoelt. Ook in elektronische ontstekingen zitten spoelen ?
Nog iets: in jouw motor zitten toch nog van die spanningsbegrenzers ? Twee vierkante aluminium blokken die in de zijkappen zitten. Ook die overlijden nog wel eens.
Dat zou verklaren waarom de nieuwe ontsteking het een tijdje goed deed. Misschien is die inmiddels (half) overleden vanwege een te hoge spanning ? Volgens mij wordt een van de begrenzers alleen voor het remlicht gebruikt. Je kunt ze dus omwisselen. Kleine moeite voor een experimentje.
Geplaatst: do jun 25, 2009 13:07
door SijmenTT
Er zit idd een spanningsregelaar, deze is puur voor allen de verlichting, 1 groot zilver blok.
Als ik alleen de ontsteking draden aansluit, rood, groen, oranje, zwart, dan loopt hij al, maar is het verlichting cirquit uitgeschakeld.
Dus de pure basis van onsteking naar bobine is het enige dat werkt. dan zou je zeggen dat het in 1 van die 2 componenten zit.
Daarintegen is de bougie nog steeds wit, dat wijst weer op carb. of te late onsteking doordat de vervroeging niet werkt o.i.d.
De onsteking delen zijn uitgewisseld, bijden zonder resultaat, of voor even.
In die ontsteking zitten idd spoelen tis alleen ingegoten in 1 onderdeel dus je kunt niet een deel ervan vervangen.
Geplaatst: do jun 25, 2009 13:10
door folie
SijmenTT schreef:Er zit idd een spanningsregelaar, deze is puur voor allen de verlichting, 1 groot zilver blok.
Als ik alleen de ontsteking draden aansluit, rood, groen, oranje, zwart, dan loopt hij al, maar is het verlichting cirquit uitgeschakeld.
Dus de pure basis van onsteking naar bobine is het enige dat werkt. dan zou je zeggen dat het in 1 van die 2 componenten zit.
Daarintegen is de bougie nog steeds wit, dat wijst weer op carb. of te late onsteking doordat de vervroeging niet werkt o.i.d.
De onsteking delen zijn uitgewisseld, bijden zonder resultaat, of voor even.
In die ontsteking zitten idd spoelen tis alleen ingegoten in 1 onderdeel dus je kunt niet een deel ervan vervangen.
Hmm. Effe een hele stomme opmerking maar je hebt vast al een keer een andere bougie geprobeerd ? (het wordt inderdaad moeilijk nou)
Dat de bougie wit is hoeft nou nog niet zoveel te betekenen. Kan ook door een ontstekingsprobleem komen.
Geplaatst: do jun 25, 2009 13:14
door SijmenTT
ja, idd 2 bougies al geprobeerd.....
Misschien moet ik nog een 3de stator proberen... iemand nog 1 liggen? nieuw is wel errug duur... zit nog op school namelijk:p
Geplaatst: do jun 25, 2009 17:37
door JoeBaR
staat er wel een goede bougie in? dit moet zijn een NGK #D8EA .
een witte Bougie wijst op een te hete bougie of een te arm mengsel of een ontsteking die te vroeg staat.
- grotere hoofdsproeier
- ontstekingstijdstip veranderen
- juiste bougie erin steken.
Geplaatst: do jun 25, 2009 19:00
door SijmenTT
Check goede bougie,
Sproeier is standaard 195, ben al naar 210 geweest, geen verschil, ook niet in kleur.
Te heet.... thermostaat is eruit, dus koelt gelijk volledig.... (om te testen of dit het probleem was)
onstekingstijdstip.... Vervroeging?
Vandaag de onsteking kant eraf getrokken en opnieuw de contacten schoongemaakt zat wat zand zooi in enzo, inelkaar gezet en pakt een stuk beter op, en rijd ook iets beter, maar nog lang niet snel... ik vermoed dus dat deze 2de onsteking ook... half stuk is???
je hebt ook van die kokuskan onstekingen, kan je deze er ook op bouwen als je kabelboom bobine enzo aanpast? daar zit ook een cdi bij...
Als het vliegwiel enz. maar past dan komt de rest wel goed.
Op welke ktm's word een kokuskan gebruikt?
Geplaatst: do jun 25, 2009 19:08
door huskie
Ik heb ooit een ngk b9es(zonder r) in mijn 125cc geprobeert. Hield in bij hoge toeren, onderin liep die als een zonnetje. Snel weer een bR9es erin gestopt. Probleem opgelost.
Die "R" is echt noodzakelijk bij digitale cdi ontstekingen, dus welke bougie zit erin?
Geplaatst: do jun 25, 2009 19:16
door SijmenTT
uhm daar zeg je me wat, de oude was volgens mij zonder R en de nieuwe met, maar heb ze alweer omgewisseld, en weer geen resultaat, daarbij komt nog, dat hij met alle 2 wel 110% goed heeft gereden voor even dan:P
Geplaatst: do jun 25, 2009 19:19
door Freestyler
Kan ook wel eens het vlotternaaldje zijn wat blijft steken, de rubberen punt moet mooi conisch zijn.
Geplaatst: do jun 25, 2009 19:21
door SijmenTT
dubbel gecheckt, vlotter loopt perfect, getest met bakje eraf...
Geplaatst: do jun 25, 2009 21:17
door roen
enneuh, al zonder uitlaat gereden????
Geplaatst: do jun 25, 2009 21:19
door SijmenTT
uuuuuuueh!? neej:p wt dan? alleen met de bochten? of helemaal zonder...?
wat moet ik dan merken?
Geplaatst: do jun 25, 2009 21:37
door mouser
hoi
uitlaatdemper verwijderen om te zien of er voldoende flow is, demper mag niet dichtzitten.
Heb je al gecheckt voor valse lucht? Kijk naar het inlaatrubber tussen kop en carb, zelfs haarscheurtjes kunnen valse lucht doorlaten.
Je motortoerental stationair moet veranderen als je aan de luchtmengsel schroef draait. Is de carb schoon genoeg??
Check of je een heldere vonk hebt, en ik vind het raar dat je heel veel comnpressie hebt want volgens mij zit er auto-decompressie op. Zit het spul mechanisch goed in elkaar??
Witte bougie is te weinig benzine, kijk hoe dat kan...Succes!
Geplaatst: do jun 25, 2009 21:40
door SijmenTT
dus jij zegt: demper verwijderen, en mee rijden? of alleen ff gassen? met steekvlammen?:P
Rubber reageert niet op remreiniger, en zaten geen haarscheurtjes in, heb hem in mn handen getordeerd en gebogen enz. kon niks vinden...
mss een andere carb proberen?
Geplaatst: vr jun 26, 2009 22:44
door dejennes
probeer eens een andere carb.
kende iemand met een soortgelijk probleem met nieuwe moto die niet meer wou starten als ie warm was.
Reden was carb warmt op, micro scheur komt open te staan valse lucht als gevolg.
Het is het proberen waar om ff een andere carb te proberen...
Mss dat de jouwe ook valse lucht trekt als ie warm is
Geplaatst: vr jun 26, 2009 23:52
door CrazyWezel
misschien roep ik nu iets heel raars he, maar het kan ook nog zijn dat het inlaat spruitstuk bevriest en er ijs vorming in komt waardoor hij gaat inhouden, maar dat is normaal gezien alleen in de winter als t heeeeeel koud is
want-> benzine die verdampt ontrekt warmte aan de omgeving -> spruitstuk -> en als er dan vocht in de brandstof / lucht zit dan heb je al snel ijsvorming, maar het lijkt mij sterk met dit weer..
je zou het eens kunnen voelen voor de gein maar het zal wel niet..
Geplaatst: za jun 27, 2009 15:28
door jwrtuning
Ik heb niet alle antwoorden gelezen, dus misschien heeft iemand al het zelfde gemeld:
Hoe is je koppeling er aan toe? Staat je hendel niet te strak afgesteld?
Is het niet zo dat deze heel iets slipt waardoor je wel toeren maakt maar geen vermogen hebt? Dit effect kan ook ontstaan door de verkeerde motorolie. Te dun misschien?
Ik heb zoiets dergelijks met een CR500 meegemaakt. Te dunne olie, had eerst het vermoeden dat de koppelingsplaten niet goed waren maar na de juiste olie er opgedaan te hebben trok hij weer als vanouds