Geplaatst: do jul 02, 2009 09:35
dankje, verhelderend en zelf scheef gelezen
noppenforum.nl - Trial, Cross, Enduro, Off-road, Rally, Allroad, motorreizen, rallies etc
https://board.noppenforum.nl:443/
Maw zou er eerst nieuwe olie op doen en de boel in de gaten houden. Keerring lek met zo weinig draaiuren lijkt mij sterk. Denk eerder dat ie water heeft gehad net voordat ie ingeruild is.RvD schreef:En..... ook eens bij mijn motor lang geleden toen die kort onder water had gelegen (Yam. WR 4 takt).
huskie schreef:De dealer die jou dit vertelde, heeft jou die motor verkocht
Als je de olie er lang genoeg in laat zitten, krijg je met alu koppelingsplaten dit soort smurrie. Het is eigenlijk een soort van klei substantie die je kogellagers langzaam aan verklooit. Gooi er nog een lekkende waterkeerring tegenaan, en voila.
Ik denk dat het tijd wordt voor een splitsen van de carters, als je van plan bent er nog wat jaren tegenaan te gaan.
Heel verstandig.PH450 schreef: en uit voorzorg split ik het blok binnenkort.
14-50 rijd prima.maikelwillemsen schreef:NOg een ktm exc 250 2t vraagje. Met welke tandwiel verhouding rijden jullie? Ik heb 13 48 erop zitten maar voor op de crossbaan is dat niet echt wat.
Gr