Pagina 2 van 2

Geplaatst: do jul 02, 2009 09:35
door CrazyWezel
dankje, verhelderend en zelf scheef gelezen ;)

Geplaatst: do jul 02, 2009 13:25
door RvD
RvD schreef:En..... ook eens bij mijn motor lang geleden toen die kort onder water had gelegen (Yam. WR 4 takt).
Maw zou er eerst nieuwe olie op doen en de boel in de gaten houden. Keerring lek met zo weinig draaiuren lijkt mij sterk. Denk eerder dat ie water heeft gehad net voordat ie ingeruild is.

Geplaatst: do jul 02, 2009 14:42
door Noppy
Ik zou dan maar snel twee maal achter elkaar olie wisselen totdat het wittige er helemaal uit is!

Geplaatst: do jul 02, 2009 15:43
door PH450
huskie schreef:De dealer die jou dit vertelde, heeft jou die motor verkocht :twisted:
Als je de olie er lang genoeg in laat zitten, krijg je met alu koppelingsplaten dit soort smurrie. Het is eigenlijk een soort van klei substantie die je kogellagers langzaam aan verklooit. Gooi er nog een lekkende waterkeerring tegenaan, en voila.
Ik denk dat het tijd wordt voor een splitsen van de carters, als je van plan bent er nog wat jaren tegenaan te gaan.


ik heb er motul 2stroke gearbox oil ingegooid (10w40 full synth) maar ook al zou ie in de sloot zijn gevallen, hoe kan water in de bak zelf? ik heb geen ontluchting slang gevonden :?:

Verder moet ik ook vermelden dat er exact 0.7 liter (voorgeschreven inhoud) is uitgekomen.

de vering is ook al lek (is nu al hersteld) en uit voorzorg split ik het blok binnenkort.

Geplaatst: do jul 02, 2009 16:08
door huskie
PH450 schreef: en uit voorzorg split ik het blok binnenkort.
Heel verstandig.
en die kleur van de olie heeft geen ene .... met ktm te maken.

Geplaatst: do jul 02, 2009 23:03
door nielscr500
Precies...

Als mijn olie er zo uit zag, zou ik me ernstige zorgen gaan maken..

Goede olie is zwartig, met nog wel de glans van olie.
Zwartige olie die er af komt, betekend dat ie goed zijn werk heeft gedaan.
Vuil opgenomen/ingekapseld, en nog glanst, dus nog smeert..

Dat kan ik van jouw olie niet zeggen....

En als het goed is, heeft elke motor ontluchting op de bak zitten hoor..
Als ie een keertje kopje onder is geweest..... :roll:

Geplaatst: vr jul 03, 2009 13:27
door KTM-Schuimpie
maikelwillemsen schreef:NOg een ktm exc 250 2t vraagje. Met welke tandwiel verhouding rijden jullie? Ik heb 13 48 erop zitten maar voor op de crossbaan is dat niet echt wat.

Gr
14-50 rijd prima.

Voor zwaar trail werk 13-50 doen.