KTM 250 exc 2T vraagjes

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

dankje, verhelderend en zelf scheef gelezen ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

RvD schreef:En..... ook eens bij mijn motor lang geleden toen die kort onder water had gelegen (Yam. WR 4 takt).
Maw zou er eerst nieuwe olie op doen en de boel in de gaten houden. Keerring lek met zo weinig draaiuren lijkt mij sterk. Denk eerder dat ie water heeft gehad net voordat ie ingeruild is.
KTM 250 EXC, 250 SX
Noppy
Berichten: 2982
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik zou dan maar snel twee maal achter elkaar olie wisselen totdat het wittige er helemaal uit is!
:toost:
PH450
Berichten: 46
Lid geworden op: za mei 02, 2009 17:29

huskie schreef:De dealer die jou dit vertelde, heeft jou die motor verkocht :twisted:
Als je de olie er lang genoeg in laat zitten, krijg je met alu koppelingsplaten dit soort smurrie. Het is eigenlijk een soort van klei substantie die je kogellagers langzaam aan verklooit. Gooi er nog een lekkende waterkeerring tegenaan, en voila.
Ik denk dat het tijd wordt voor een splitsen van de carters, als je van plan bent er nog wat jaren tegenaan te gaan.


ik heb er motul 2stroke gearbox oil ingegooid (10w40 full synth) maar ook al zou ie in de sloot zijn gevallen, hoe kan water in de bak zelf? ik heb geen ontluchting slang gevonden :?:

Verder moet ik ook vermelden dat er exact 0.7 liter (voorgeschreven inhoud) is uitgekomen.

de vering is ook al lek (is nu al hersteld) en uit voorzorg split ik het blok binnenkort.
Laatst gewijzigd door PH450 op ma jul 06, 2009 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

PH450 schreef: en uit voorzorg split ik het blok binnenkort.
Heel verstandig.
en die kleur van de olie heeft geen ene .... met ktm te maken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

Precies...

Als mijn olie er zo uit zag, zou ik me ernstige zorgen gaan maken..

Goede olie is zwartig, met nog wel de glans van olie.
Zwartige olie die er af komt, betekend dat ie goed zijn werk heeft gedaan.
Vuil opgenomen/ingekapseld, en nog glanst, dus nog smeert..

Dat kan ik van jouw olie niet zeggen....

En als het goed is, heeft elke motor ontluchting op de bak zitten hoor..
Als ie een keertje kopje onder is geweest..... :roll:
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Gebruikersavatar
KTM-Schuimpie
Berichten: 479
Lid geworden op: wo jul 02, 2008 19:11
Locatie: Bovenkarspel

maikelwillemsen schreef:NOg een ktm exc 250 2t vraagje. Met welke tandwiel verhouding rijden jullie? Ik heb 13 48 erop zitten maar voor op de crossbaan is dat niet echt wat.

Gr
14-50 rijd prima.

Voor zwaar trail werk 13-50 doen.
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Plaats reactie