Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
..... de DR heeft júíst een x aantal maanden in de hoek van de garage gestaan zodat ik kon afkoelen.
Was juist weer met goede moed begonnen.
een dezer dagen haal ik toch nog ff het filter eruit en check ik 't een en ander.
Doet ie het ineens goed en zijn er geen kopers dan hou ik 'm
... hejjj, pagina 100
Was juist weer met goede moed begonnen.
een dezer dagen haal ik toch nog ff het filter eruit en check ik 't een en ander.
Doet ie het ineens goed en zijn er geen kopers dan hou ik 'm
... hejjj, pagina 100
-
Heb na opbouw met andere vork en ander kleur frame ook gevochten met het blok.. ( met hulp).. Vooral dat helpt af en toe een ander mee laten kijken.. Twee weten en er meer dan een en drie.. etc etc
Succes.. gewoon de moet er in houden .. als hij weer mooi loopt en het eerste iets minder nette rondje zit er weer op heb ook jij weer een grote smile in je helm!!
Succes!! gooi af en toe een berichtje op het forum.. denken wij mee!!
Succes.. gewoon de moet er in houden .. als hij weer mooi loopt en het eerste iets minder nette rondje zit er weer op heb ook jij weer een grote smile in je helm!!
Succes!! gooi af en toe een berichtje op het forum.. denken wij mee!!
Zow, de tractor staat op de aanhanger en gaat naar de monteur toe en dan gaan we hem strippen totdat we een Vbak tegen komen die vervolgens open gemaakt wordt en dan gaan we goede delen scheiden van het ijzervijlsel ( formaly know as lagers ) en ondertussen bidden we dat er niet nog meer beschadigd is.
Leo
Leo
-
- Contacteer:
pagina 100
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Rondje van de zaak !CrazyWezel schreef:pagina 100
Maar nu even heel belangrijk nieuws : mijn Vbak van de tractor
Mazzel 1: alles ging wonderbaarlijk goed los.
Mazzel 2: ipv een komplete chaos aan te treffen in de Vbal bleek slechts 1 lager de boosdoener
Tegenvaller: Koppeling moest vervangen worden. Was errug dun en nu we hem toch open hadden.....
Volgende week begint de puzzel der Vbak in mekaar plaatsen.
LEO
-
Rottige GSen, hele achterkant uitbouwen om bij de koppeling te komen
Suc6 Leo!
Gelukkig valt de schade mee
Suc6 Leo!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja echt belachelijk hè dat dat pas na 100.000km moet gebeuren.zappa.suzuki schreef:Rottige GSen, hele achterkant uitbouwen om bij de koppeling te komen
Ik zit er aan te denken een schadeclaim in te dienen
Als je er zelf bij staat is het allemaal minder erg dan dat je zo op de foto`s ziet hoor. Het iedere keer losknippen van tyraps ( hielden bedrading vast aan het subframe waardoor je die niet omhoog kon duwen ) was vervelender dan het loshalen van de rest.
THX. zoals het er nu uitziet heb ik een wijs besluit genomen om bij de eerste vreemde geluiden de fiets preventief stil te zetten en hem open te maken zodat ik veel schade heb kunnen voorkomen.zappa.suzuki schreef: Suc6 Leo!
Als deze klaar is gaat de BIG open om te kijken waarom die zo tikt in de kop dus ik hoef me zeker niet te vervelen de komende tijd
LEO
- de antrapper
Nog wel tijd voor vakantie?
Big Bigger Tiger en weer Big
Ja hoor. Moeders haar brommers doen het gewoon en daar rijden we onze ritjes op in de vakantie tussen het sleutelen in.de antrapper schreef:Nog wel tijd voor vakantie?
Over vakantie gesproken:is dit iets voor BIGmeeting 2012 ?
LEO
Nou de bak weer bija ok is (ziet er heftig uit hoor) lijkt me zo"n avontuur met de GS gaaf hoor, de DR is miss geschikter maar dan moet er dus nog werk verzet. Ik zou ook wel zin in zo"n avontuur hebben hoor................................
Daar is onze fiets nou echt voor gemaakt
greetz Futurist
Daar is onze fiets nou echt voor gemaakt
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dat is precies wat ik ook dacht.futurist schreef: Ik zou ook wel zin in zo"n avontuur hebben hoor................................Daar is onze fiets nou echt voor gemaakt
greetz Futurist
Kunnen we bespreken op de sept. meeting
Vanwege het geweldige weer hier vandaag in het zuiden spgoesdakar maar eens lastig gevallen voor een balhoofdlagervervanging en een bak koffie.
LEO
Hé ik hoop wel dat je er meer vet in heb gedaan als op de foto voor dat het erin geschoefd is, lijkt wel van een Japanse motor, alsof de monteur in de fabriek zelf het vet moet betalen in het balhoofd??
Al zoveel Soezie's en kawa's gehad die bij de eerste grote brt al nieuwe lagers moesten
futurist
Al zoveel Soezie's en kawa's gehad die bij de eerste grote brt al nieuwe lagers moesten
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Om niet met een hoop tjiptjap de werkbank van spgoesdakar vies te maken had ik al het vet eraf gehaald. En bij thuiskomst de nieuwe lagers lekker ingevet met blauwe smurfensnot welke ik ooit van CW heb gekregen voordat ik ze terug plaatste.futurist schreef:Hé ik hoop wel dat je er meer vet in heb gedaan als op de foto voor dat het erin geschoefd
Tis idd een balhoofd van een japanse XR400.
LEO
het hele motorpark zit in de lappenmand is het niet, de meeste hebben het druk met hun kinderen maar jij met alle 2 wielers.......
blijf je wel lekker van de straat en uit het cafe, voordelig???
greetz Futurist
blijf je wel lekker van de straat en uit het cafe, voordelig???
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Vooropgesteld dat het een gruwelijke luxeprobleem is heb je helemaal gelijk en ik rij dan ook op moeder haar fiets naar het werk .futurist schreef:het hele motorpark zit in de lappenmand is het niet
Maar stap voor stap gaan we de oude beestjes met behulp van deskundigen weer op de been helpen. Komt goed. De BIGmeeting is over 2 maanden dus nog tijd zat
LEO
Uiteindelijk rijdt ie dan toch !!!!!!!
http://youtu.be/xl7RxrTCqao
http://youtu.be/xl7RxrTCqao
en hoe rijd zo'n 6.5 dan?????
greetz Cor
greetz Cor
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Als je goed kijkt zie je dat het een 800 blok/frame is, dus het rijd als een 800 met 17" voorwiel
Staat wat meer op zijn neus, dus iets nerveuzer.
En omdat het tank/kuipje/zadel van een 650 is, voelt ie veel lichter en kleiner aan, geen 29L peut om je balhoofd.
Is een hoop passen meten, beugels maken , frame aanpassen etc geweest, maar het ziet er toch bijna , fabrieks af uit ??????
Je zou idd denken dat het een 650 is
Staat wat meer op zijn neus, dus iets nerveuzer.
En omdat het tank/kuipje/zadel van een 650 is, voelt ie veel lichter en kleiner aan, geen 29L peut om je balhoofd.
Is een hoop passen meten, beugels maken , frame aanpassen etc geweest, maar het ziet er toch bijna , fabrieks af uit ??????
Je zou idd denken dat het een 650 is
Ben hier wel mee in m'n 'nopjes' , maar heb nu wat tijd
om mijn andere Big weer 'netjes' te maken.
Die staat gewoon op off road banden, maar wil ook een setje
wielen met echte noppen klaar leggen .
Deze is mijn 'ideale' straat Big
Nog dank aan Ridge voor de uitlaat bocht en Shifty voor de achterbrug !, Had ie net nodig , voor de 'Monster' Look
om mijn andere Big weer 'netjes' te maken.
Die staat gewoon op off road banden, maar wil ook een setje
wielen met echte noppen klaar leggen .
Deze is mijn 'ideale' straat Big
Nog dank aan Ridge voor de uitlaat bocht en Shifty voor de achterbrug !, Had ie net nodig , voor de 'Monster' Look