Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Mooi man
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
.... maar helaas ..... weer eens tevroeg gejuicht ... rijden zelf ging kut
Met de choke aan reed hij trouwens helemaal prima .... nouja prima, hij reed.
Iemand nog interesse in een DR750? Bied een leuk bedrag en hijs van jou.
Of heeft iemand nog een DR staan waarvan alles slecht is behalve het blok+carbs? zoja, kostut?
.....
Met de choke aan reed hij trouwens helemaal prima .... nouja prima, hij reed.
Iemand nog interesse in een DR750? Bied een leuk bedrag en hijs van jou.
Of heeft iemand nog een DR staan waarvan alles slecht is behalve het blok+carbs? zoja, kostut?
.....
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
balen man! word nog zoektocht naar goed blok, ben zelf met scheef oog ook aan het lijken .. kan ik blok opknappen en dan 1 op1 over gooien in mijn Biggie.. maar da's een 800.. zal opletten als ik een 750 zie!
'k zal volgend weekend m'n maat er ff naar laten kijken .... hopelijk kan hij er nog wat mee..
anders inderdaad maar eens uitkijken naar een donorfiets ofzo....
anders inderdaad maar eens uitkijken naar een donorfiets ofzo....
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ehh, wat is je probleem nu precies?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
't zelfde als dat het was en is gebleven na het spoelen van de tank en 4x een carb reiniging
Starten op choke gaat goed, rijden met choke ook enigzins goed ... gaat de choke uit tijdens stationair slaat ie direct af.
Rijdend de choke uitdoen .. blijft het redelijk gaan zolang je 'm hoog in de toeren houd ... afremmen voor de bocht en hij slaat uit, bij het stoplicht al uit voordat je stil staat.
Warm of koud .. zonder choke doet ie het niet.
Starten op choke gaat goed, rijden met choke ook enigzins goed ... gaat de choke uit tijdens stationair slaat ie direct af.
Rijdend de choke uitdoen .. blijft het redelijk gaan zolang je 'm hoog in de toeren houd ... afremmen voor de bocht en hij slaat uit, bij het stoplicht al uit voordat je stil staat.
Warm of koud .. zonder choke doet ie het niet.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Staat dus veel te arm of krijgt valse lucht..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
hmm ... okay ... maar dan vraag ik me af, hoe onstaat dat zo in ene?
Heb er nix geks mee gedaan toen ik 'm wegzette en ineens deed ie zo .... en na 4x aanpassen/schoonmaken/nakijken nog steeds.
... een voordeel, de 15 ltr benzine die ik uit de tank gehaald had als zijnde oude benzine is nog gewoon goed ... scheelt me weer een dikke 25 euro
Heb er nix geks mee gedaan toen ik 'm wegzette en ineens deed ie zo .... en na 4x aanpassen/schoonmaken/nakijken nog steeds.
... een voordeel, de 15 ltr benzine die ik uit de tank gehaald had als zijnde oude benzine is nog gewoon goed ... scheelt me weer een dikke 25 euro
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Hoi...
Heb je al geprobeert zonder luchtfilter te rijden? Bij mij bleek dat het te zijn... ondanks geen stof of zichtbare vervuiling..
Heb je al geprobeert zonder luchtfilter te rijden? Bij mij bleek dat het te zijn... ondanks geen stof of zichtbare vervuiling..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dat wou ik ook net voorstellen ff luchtfilter er uit en kijken wat ie dan doet..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Okidoki ga ik proberen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Laat weten hoe het afloopt
KTM staat nu op SM wielen
KTM staat nu op SM wielen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Wielen staan er goed in zo, kan je een superbike het nog lastiger (als met de big op wegbanden) maken op een slinger dijkje. wat voor banden heb je er op zitten. Gold tyre en Dunlop maken hele goeie slider banden voor van die enorme slides met je achterwiel zoals bij die super motard wedstrijden.
Ook je vrouwelijke kant komt goed naar voren zo met die bloemmetjes achterop.
Greetz Futurist
Ook je vrouwelijke kant komt goed naar voren zo met die bloemmetjes achterop.
Greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
is dat de motor van camokat?
ps. zappa... als je zo op straat rijd moet hij natuurlijk wel schitterend schoon zijn en jij in strak leder pak!!
ps. zappa... als je zo op straat rijd moet hij natuurlijk wel schitterend schoon zijn en jij in strak leder pak!!
Nee 'k had 'm bij onderdelen gezet en is toen door marktplaats verwijderd ... 'k had geen zin 15,- te betalen voor een advertentie.
Maar denk dat ik 't komende vrijdag wel doe..
Ik wilde, wat Zappa & Monstersmurf aangaven, het luchtfilter verwijderen...
.. toen ik het zijkapje er afhaalde en er achter kwam dat zelfs voor het verwijderen van het luchtfilter het zadel, zijkap en wederom die fokking tank moest verwijderen knapte er iets en was ik er zooooo ongelofelijk klaar mee.
Ik ben het een beetje zat om voor het minste geringste die hele fiets uit elkaar te moeten halen.
Er werd hier op het forum gezegd dat er een eenvoudig truckje was om bijv de carbs te verwijderen .... nâh ik heb vanalles geprobeerd alles wat hier gezegd was... maar ik kwam er niet onderuit om telkens de tank, accubak, div accubak attributen, luchtfilterhuis te moeten demonteren om wat aan de carbs te kunnen doen ... misschien heb ik een andere DR dan jullie, kweetnie
Aan de ene kant vind ik het wel jammer ... 't is echt een super fijne fiets en ik denk niet dat een andere fiets me zoveel plezier geeft als deze ... maar ik zorg er wel voor dat m'n volgende fiets eenvoudiger in elkaar zit
Maar denk dat ik 't komende vrijdag wel doe..
Ik wilde, wat Zappa & Monstersmurf aangaven, het luchtfilter verwijderen...
.. toen ik het zijkapje er afhaalde en er achter kwam dat zelfs voor het verwijderen van het luchtfilter het zadel, zijkap en wederom die fokking tank moest verwijderen knapte er iets en was ik er zooooo ongelofelijk klaar mee.
Ik ben het een beetje zat om voor het minste geringste die hele fiets uit elkaar te moeten halen.
Er werd hier op het forum gezegd dat er een eenvoudig truckje was om bijv de carbs te verwijderen .... nâh ik heb vanalles geprobeerd alles wat hier gezegd was... maar ik kwam er niet onderuit om telkens de tank, accubak, div accubak attributen, luchtfilterhuis te moeten demonteren om wat aan de carbs te kunnen doen ... misschien heb ik een andere DR dan jullie, kweetnie
Aan de ene kant vind ik het wel jammer ... 't is echt een super fijne fiets en ik denk niet dat een andere fiets me zoveel plezier geeft als deze ... maar ik zorg er wel voor dat m'n volgende fiets eenvoudiger in elkaar zit
tja, we blijven hollanders hé...........(lekker niet betalen als t niet hoeft)
jammer dat je t niet meer ziet zitten, zal allemaal wel te verhelpen zijn!
maar motor is om op te rijden en niet om je aan te ergeren.
suc6 sander
jammer dat je t niet meer ziet zitten, zal allemaal wel te verhelpen zijn!
maar motor is om op te rijden en niet om je aan te ergeren.
suc6 sander
Nope. Kheb precies dezelfde en weet helemaal wat je bedoeld.CamoKat schreef: misschien heb ik een andere DR dan jullie, kweetnie
Enig oplossing is vrees ik een nieuwe fiets waardoor je jaren van het sleutelen gevrijwaard bent.
Dit lijkt me wel iets voor je :
Succes met de verkoop en keuze van je volgende fiets !
LEO
Zag vanmiddag toevallig nog een leuke KTM rijden
Alleen vraag ik me af waar ik het idee ooit heb opgelopen dat een KTM snel kapot gaat?
Is dat zo'n zelfde onzin verhaal als bij de 1990-2005 Rovers en MG's gebaseert op 1 vroeger model waar misschien 'iets' mee was?
... maar 'k vrees dat, mocht KTM goed zijn, het redelijk boven mijn budget is
Alleen vraag ik me af waar ik het idee ooit heb opgelopen dat een KTM snel kapot gaat?
Is dat zo'n zelfde onzin verhaal als bij de 1990-2005 Rovers en MG's gebaseert op 1 vroeger model waar misschien 'iets' mee was?
... maar 'k vrees dat, mocht KTM goed zijn, het redelijk boven mijn budget is
Los van je budget pas je net als ik niet op ieder fietsje dus is je keuze beperkt vrees ik . Als je met je volgende fiets hetzelfde wil doen als met de DRBIG kom je al snel bij KTM uit met hun 950 / 990 adventure serie is mijn gedachte.CamoKat schreef:... maar 'k vrees dat, mocht KTM goed zijn, het redelijk boven mijn budget is
Je kan je hier helemaal in de materie inlezen.
LEO
Heb net ff op marktplaats gekeken ... de goedkoopste KTM van boven de 750cc is 4990,- ... dat gaatum nie worru
Ah we zien wel, eerst eens wat geld bij elkaar krijgen en dan zie ik wel wat m'n budget me kan brengen
Ah we zien wel, eerst eens wat geld bij elkaar krijgen en dan zie ik wel wat m'n budget me kan brengen
Of miss gewoon even aan de kant zetten, is ermee naar iemand die je kan helpen, laten zien dat de carb's er toch "redelijk'" gemakkelijk tusssen uit kunnen, of een set carb's lenen waarvan je weet dat ze goed zijn. Eerst eens aan de basis beginnen en controleren (klep speling, timing en/of ontsteking) dat je door de serie "events" niet op het verkeerde been ben gezet en het helemaal niet aan de carb's ligt??
Ik ben stilaan in een situatie geraakt dat ik niet perse naar het geld moet kijken (mijn huis is leeg dwz de geld verslindende kinderen zijn allemaal uitgevlogen) maar ik heb nog geen fiets gevonden die me meer past zoals de BIG ons allemaal past die ik zou willen kopen, al zegt mijn vrouw zo vaak, koop dan eens een nieuwe en doe al die ouwe rommel (hoe durft ze) weg zodat je niet zo veel moet sleutelen.
bij de nieuwere fietsen vind je geen Dr Big gelijke of je komt in soortgelijke dinosaurussen als de XTZ of zo en dan ben je weer met die problemen bezig die bij die modellen horen...........................
Ik ben met de Triumph XC800 gaan rijden (ben tenslotte Triumph adept (heb er 2)) maar het is toch anders, zwaarder, meer weg georienteerd en ook een beetje zonde als je daar mee op je plaat gaat. BLIJF NOU MAAR LEKKER BIJ ONS, MORGEN SCHIJNT HET ZONNETJE WEER.
greetz en sterkte Futurist
Ik ben stilaan in een situatie geraakt dat ik niet perse naar het geld moet kijken (mijn huis is leeg dwz de geld verslindende kinderen zijn allemaal uitgevlogen) maar ik heb nog geen fiets gevonden die me meer past zoals de BIG ons allemaal past die ik zou willen kopen, al zegt mijn vrouw zo vaak, koop dan eens een nieuwe en doe al die ouwe rommel (hoe durft ze) weg zodat je niet zo veel moet sleutelen.
bij de nieuwere fietsen vind je geen Dr Big gelijke of je komt in soortgelijke dinosaurussen als de XTZ of zo en dan ben je weer met die problemen bezig die bij die modellen horen...........................
Ik ben met de Triumph XC800 gaan rijden (ben tenslotte Triumph adept (heb er 2)) maar het is toch anders, zwaarder, meer weg georienteerd en ook een beetje zonde als je daar mee op je plaat gaat. BLIJF NOU MAAR LEKKER BIJ ONS, MORGEN SCHIJNT HET ZONNETJE WEER.
greetz en sterkte Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hee, Camo, dat gevoel ken. Mijn Big heeft 2 jaar in onderdelen in de schuur gelegen, voordat ik weer zin had om hem op te knappen. Bij mij loopt hij ook nog steeds niet lekker genoeg. Ook dat gelazer met de carburateur. Ik ben voorlopig lekker op vakantie en zie over een paar weken wel of ik de moed heb om weer alles uit elkaar te halen. Ik heb ook nog een VT800 met een kapotte dynamo en een XS650 die voor 90%klaar is. Werk genoeg.
Verkopen levert te weinig op voor wat die oude big mij waard is. Gewoon even laten staan dan komt de moed vanzelf weer
Verkopen levert te weinig op voor wat die oude big mij waard is. Gewoon even laten staan dan komt de moed vanzelf weer