Pagina 10 van 13
Geplaatst: ma feb 27, 2006 20:06
door JBassie
navigator01 schreef:Hier is mijn WR450 dan ook
Net terug van een ritje afgelopen zondag.
ik vind die Golf GTI mooier die daar op de oprit staat!!
Geplaatst: do mar 02, 2006 11:33
door hornet911
erwindob schreef:Sinds vandaag zo:
Hoe het allemaal gekomen is zie je in m'n
fotoboek
Erwin, staat daar een oliekoeler op?
Geplaatst: do mar 02, 2006 13:53
door huskie
Hee Erwin, dat ziet er echt leuk en mooi uit. goed gemaakt hoor!
Even je fotoboekje doorlopen en zo te zien heb je heeel weinig tv gekeken de laatste maanden.
Alles doet het?
Geplaatst: do mar 02, 2006 14:01
door huskie
Ik sta er nog niet op....
hierbij dan maar.
de trialmotor, omdat jullie allemaal met offroadjes komen
Geplaatst: do mar 02, 2006 14:05
door erwindob
hornet911 schreef:
Erwin, staat daar een oliekoeler op?
Ja, in detail te zien in m'n fotoboek. (Hier overigens met tape op het rooster om nog een beetje temperatuur in de olie te krijgen)
Geplaatst: do mar 02, 2006 15:10
door jeec426
navigator01 schreef:Hier is mijn WR450 dan ook
Net terug van een ritje afgelopen zondag.
hebt ge die stickerset op ebay duitsland is gekocht?? die heeft daar nen tijd te koop gestaan
Geplaatst: do mar 02, 2006 18:36
door stimpie
zo mijn motor er dan ook maar eens tussen zetten.
zo was hij toen ik de motor kocht:
wat was hij toen toch lelijk
en zo is hij nu
mooi hé
en het volgede is allemaal veranderd
*vhm kop
*V force membraam
*procircuit uitlaat
*remschijven van braking
*nieuwe zuiger
*nieuwe nicasil
*nieuwe ketting en tandwielen
*nieuw plastic
*nieuw stickerset
...
Geplaatst: do mar 02, 2006 18:40
door stimpie
op de foto's klikken voor ze te vergroten
Geplaatst: do mar 02, 2006 18:50
door Joop
Stimpie, ik vind hem wel veel mooier geworden
Geplaatst: do mar 02, 2006 18:56
door stimpie
Joop schreef:Stimpie, ik vind hem wel veel mooier geworden
joop ,dat was toch de bedoeling ja
Geplaatst: do mar 02, 2006 23:40
door huskie
Ja maar dat heeft stimpie dan ook veel eurootjes gekost, schat ik zo
Maar ben het met Joop eens, dat hij veel mooier is geworden.
Geplaatst: vr mar 03, 2006 00:01
door stimpie
huskie schreef:Ja maar dat heeft stimpie dan ook veel eurootjes gekost, schat ik zo
Maar ben het met Joop eens, dat hij veel mooier is geworden.
nja vele eurotjes eigenlijk niet.
cilinder enzo stond allemaal niet op de motor toen ik hem kocht was er allemaal bij, cilinder was net terug van er een nieuwe nicasil want in te zetten. dus dat had mij al niets gekost ,
tandwielen en kettign had ik nog
ik handel ook een beetje met motorenen heb dus die vhm kop en pro circuit uitlaat en v force membraam bij enkele motore "gekregen" dus ook dat koste mij niets . ook plastic bij motoren gekregen. stickerset zelf gekocht . remschijven ook ooit bij een motor gekregen . heb dus toch al heel wat reserve onderdelen bij motoren gehad en is altijd handig. nu is mijn motor bijna klaar. enkel mooie goude wielen ofzo zouden er nog mooi instaan. maar wie weet komt dat nog wel eens.
Geplaatst: vr mar 03, 2006 00:03
door stimpie
was wel een heel werkje om die roode lak van de naven en frame af te halen. frame ging nog maar naven was veel werk
Geplaatst: vr mar 03, 2006 01:00
door Guillaume
stimpie schreef:huskie schreef:Ja maar dat heeft stimpie dan ook veel eurootjes gekost, schat ik zo
Maar ben het met Joop eens, dat hij veel mooier is geworden.
nu is mijn motor bijna klaar. enkel mooie goude wielen ofzo zouden er nog mooi instaan. maar wie weet komt dat nog wel eens.
Zijn blauwe wielen ook wat?
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... d0%3D&df=1
Geplaatst: vr mar 03, 2006 12:39
door stimpie
Guillaume schreef:stimpie schreef:huskie schreef:Ja maar dat heeft stimpie dan ook veel eurootjes gekost, schat ik zo
Maar ben het met Joop eens, dat hij veel mooier is geworden.
nu is mijn motor bijna klaar. enkel mooie goude wielen ofzo zouden er nog mooi instaan. maar wie weet komt dat nog wel eens.
Zijn blauwe wielen ook wat?
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... d0%3D&df=1
die had ik la gezien ja
Geplaatst: vr mar 03, 2006 13:50
door Sjokske
Guillaume schreef:Zijn blauwe wielen ook wat?
Tuurlijk
Geplaatst: vr mar 03, 2006 18:14
door xr-manu
erwindob schreef:Sinds vandaag zo:
Hoe het allemaal gekomen is zie je in m'n
fotoboek
440/Mikuni/Hotcams ..NICE !
Welke Hotcams ?stage 1?ze hebben voor bigbores ook een stage 3 nu.
Loopt hij lekker op de Mikuni... ook vanaf stationair? Welke settings (naald stand/type,hoofd/stationair spr,airnozzle,AC pomp...)
Een opengewerkte airbox ga je makkelijk nog 2 a 3 pk winnen op top.Met al die mods heeft hij extra lucht nodig.
Geplaatst: vr mar 03, 2006 23:49
door erwindob
Ha die XRmanu,
idd een stage 3 (van jou geleerd in een eerder topic, dankje). Trouwens ook nog een CRD performance pijp van voor naar achter.
Hij loopt lekker, ook op constante al dan niet lage snelheid. Ik moet bekennen
dat ik geen idee heb wat er allemaal in de carb zit aan naalden, sproeiers, pompjes etc. Heb ook geen tijd meer gehad om te kijken. (Misschien na de Tuareg.)
Wat de airbox betreft. Ik vermoed dat een dichte airbox de stof zoveel beter weghoudt dat je halverwege de dag meer lucht door je luchtfilter krijgt. Maar dat blijft moeilijk aan te tonen.
Als ik in ieder geval m'n Huskie luchtfilter zie na 1 dag (erg open luchtfilterhuis) en dat van de XR (alleen boven 1 gat). Die blijft wel heel veel schoner. Eventueel verder open werken zou dan het vergroten van het bestaande gat moeten zijn.
Heb jij ook de zijkanten open gemaakt? Voor de SM lijkt me dat geen probleem.
Geplaatst: za mar 04, 2006 01:17
door xr-manu
Alle mods die je deed, maken dat je motor (= pomp) beter kan ademen. Dan moet je hem ook extra zuurstof geven.
.Monteer een TwinAir filter met plastic binnenkooi(zonder backfirescreen) en probeer de box iets te open + afstelling aanpassen natuurlijk. Een 16T voortandwiel is ook nie slecht bij snel werk.Spaart de motor (minder toeren)
mijn boxmod:
zijkant
boven zonder TwinAir
Dit is (normaal) m'n enduro fiets.
Moet eerlijk zeggen dat ik de zijgaten meestal afplak.Iets makkelijker af te stellen en minder overrev.Te veel overrev-> te hoge zuigersnelheden ->
Een goed afgestelde Mikuni maakt een wereld van verschil,kijk zeker dat je 2 a 3 mm speling hebt tss de accelatorpompstang en het wit nylon spul bovenaan.Die stang mag dus niet direct bewegen bij gasgeven.Anders spuit hij te vroeg ruwe benzine in.(haperen bij 2000/3500 toeren)
XR416 compleet ,even in sm-trim:
XR650R: HRC zuiger,stage 2 Hotcams,Mikuni TM40 ,OS kleppen...
Geplaatst: za mar 04, 2006 01:53
door adje
Nou dat is nu ook een mooi motorfietsje , xr-manu
Geplaatst: zo mar 05, 2006 16:47
door bart-fmx
Geplaatst: zo mar 05, 2006 20:25
door stimpie
mooie motor met mooi spul erop bart
Geplaatst: zo mar 26, 2006 13:05
door Honda limburg
dit is mijn honda cr125cc
beetje slechte foto/camera
Geplaatst: zo mar 26, 2006 15:24
door pieterpost666
als ik het goed heb gedaan staat hierboven mijn nieuwe 125cc
Geplaatst: zo mar 26, 2006 15:46
door Jo VdB