Het grote injectie project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

1.jpg
2.jpg
Je hebt voortaan stickers voor op je velgen maar die kon ik niet maken in paint maar ik heb voorbeelden gevonden
$_12.JPG
$_12 (1).JPG
Thoran

Hmmm, rimstriping is ook best interessant, maar dan zou ik eigenlijk wel eerst mijn velgen een andere kleur spuiten/coaten. Tweekleurig zadeldekje is ook wel een goede (maar wel duurder). Ik ga iig vanavond maar weer eens kleuren voor gevorderden ;)
En misschien eens kijken of ik dit design kan vertalen naar een foto van mijn eigen fiets. De voorpartij van deze fiets vertekent het beeld natuurlijk wel een beetje...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran

Zei ik vanavond? Ik bedoelde natuurlijk vanavond over een week ;)

Weer een beetje aan het kleuren voor gevorderden geweest, dit keer op mijn eigen motorfiets. Ik denk dat ik mijn hoop op een carrière als fotoretoucheerder maar moet opgeven... :P

Rood:
Afbeelding

Zwart:
Afbeelding

(Poser)wit:
Afbeelding

En terwijl ik naar deze plaatjes kijk bedenk ik me dat ik eigenlijk het zadeldekje ook nog een beetje had moeten aanpassen...
Ducati 748 & DR BIG
Leo

Thoran schreef: En terwijl ik naar deze plaatjes kijk bedenk ik me dat ik eigenlijk het zadeldekje ook nog een beetje had moeten aanpassen...
Ik zeg niks :wink:

What`s with "196" ? Je gaat nooit de crossbaan op dus waarom een nummer ?
Thoran

Leo schreef:
Thoran schreef: En terwijl ik naar deze plaatjes kijk bedenk ik me dat ik eigenlijk het zadeldekje ook nog een beetje had moeten aanpassen...
Ik zeg niks :wink:

What`s with "196" ? Je gaat nooit de crossbaan op dus waarom een nummer ?
Zelfde als op deze:

Afbeelding

:mrgreen:

Ik weet nog niet wat ik mooier vind, leeg vlak of mét nummer.
Ducati 748 & DR BIG
Ouwe Reus

Thoran,
Laatst tegen de volgende BIG aangelopen, misschien brengt het je op een (vervolg)idee:
bigg.jpg
bigg.jpg (52.04 KiB) 1932 keer bekeken
Vind ook het Suzuki-logo niet verkeerd. Maar jouw Fuel Injected is een múst. Als basiskleur is zwart de beste kleur zeg ik als niet-objectieve mede BIG'ger :lol: Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke uitvoering.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

Thoran schreef: Zelfde als op deze
Check. Tzelfde nummer ls op je Derbi GPR :P
Thoran schreef: Ik weet nog niet wat ik mooier vind, leeg vlak of mét nummer.
Ja da witte nie hè.
Succes met de verdere optical tuning !
Thoran

Ouwe Reus schreef:Thoran,
Laatst tegen de volgende BIG aangelopen, misschien brengt het je op een (vervolg)idee:
bigg.jpg
Vind ook het Suzuki-logo niet verkeerd. Maar jouw Fuel Injected is een múst. Als basiskleur is zwart de beste kleur zeg ik als niet-objectieve mede BIG'ger :lol: Ben benieuwd naar jouw uiteindelijke uitvoering.
Die is ook wel gaaf, maar lijkt wat mij betreft een beetje teveel op de moderne gixxers etc.

Qua logo: Als er een logo op komt dan wordt het sowieso niet als deze, maar dan kijk ik mijn vriendin of die iets moois wil verzinnen. En ik ben het met je eens, er moet sowieso ergens Fuel Injected komen te staan (of minstens (E)FI)
Ducati 748 & DR BIG
Thoran

Leo schreef:
Thoran schreef: Zelfde als op deze
Check. Tzelfde nummer ls op je Derbi GPR :P
:evil: Cagiva Mito, ja! :slaan:
Ducati 748 & DR BIG
Thoran

Vandaag maar eens even aan het poetsen geweest, was hard nodig ;)

Daarnaast met het kabeltje dat ik bij mijn nieuwe mobiel kreeg eindelijk de software aan de praat gekregen op mijn telefoon, dus nu kan ik zelfs onderweg nog even snel dingetjes bijstellen :D Of als ik ergens een keer een goedkoop mobieltje oid op de kop kan tikken kan ik loggen zonder dat ik met zo'n enorme rugzak hoef rond te rijden.

Foto's van het poetsen volgen nog ;)
Ducati 748 & DR BIG
Thoran

Foto's!

Voor:
Afbeelding

Na stap 1, Dasty en warm water (en een pauze om een broodje shoarma weg te werken):
Afbeelding

En toe begon het echte werk, poetsen met commandant 4.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Vergelijking:
Afbeelding
(voor de nitwits, de onderste is dus gepoetst ;) )

En de hele fiets:
Afbeelding

Ik vind het nu wel jammer dat ik geen wax heb meegenomen vanaf m'n ouders afgelopen weekend, ik had niet verwacht dat ik de BIG weer zo mooi zou krijgen.
't Is bijna jammer om em over te gaan spuiten... Bijna...

Oh, en het is mij opgevallen dat de wangstukken van de tank een andere kleur hebben dan de rest van de motorfiets, zoals je op de laatste foto kan zien zijn ze donkerder van kleur...
Ducati 748 & DR BIG
Thoran

Na 7 maanden en 3 dagen toch maar weer eens een update. Vandaag bezig geweest met het stuur van de zwarte cross BIG op de injectiefiets te zetten:

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Dit stuur is natuurlijk sowieso gaver, met z'n Acerbis handkappen, maar heeft ook handvatverwarming (die tijdens de eerste 50 meter alweer uit is gegaan, waarschijnlijk los geschoten) en een gashendel met dubbele kabel, dus nu kan ik eindelijk mijn throttlebodies goed aansturen.

Langzaam maar zeker wordt het een steeds mooiere fiets ;)
Ducati 748 & DR BIG
futurist

niet om het even hoor, je hebt echt je best gedaan en op wat graphics na is ie te mooi om over te spuiten. Origineel is gewoon mooier en begint zowat heiligschennis te worden maarrreee staat daar een Turbo op de achtergrond van de laatste foto......
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran

futurist schreef:niet om het even hoor, je hebt echt je best gedaan en op wat graphics na is ie te mooi om over te spuiten. Origineel is gewoon mooier en begint zowat heiligschennis te worden maarrreee staat daar een Turbo op de achtergrond van de laatste foto......
Futurist
Heiligschennis, daar doe ik het voor ;)
En overgespoten wordt ie sowieso, vanaf een afstandje lijkt hij wel netjes, vooral nadat ik een middagje bezig ben geweest met commandant, maar ik vind hem nog niet netjes genoeg. Daarnaast is het op dit moment een nogal samengeraapt zooitje.

Turbo zie ik niet... Motoren op de laatste foto: Spatbord met MSG sticker + achterwiel: Montesa Trialmotor. Kentekenplaat links: Honda CB750. Rechts: Mountainbike en een Suzuki GSX400
Ducati 748 & DR BIG
Plaats reactie