Wie wil er mee beginnen met enduros dit jaar?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

brommer

vandaag ff in ijmuiden geweest.
lang niet meer gereden, en dat merkte ik ook.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Noppy

Oh oh...

Ga je een keer mee op de crossbaan in Leusden? Vet zand.
:toost:
huskie

brommer schreef:vandaag ff in ijmuiden geweest.
lang niet meer gereden, en dat merkte ik ook.

teveel water?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer

Water viel reuze mee.
was maar een kuil met veel water de rest was lekker vochtig zand, goede grip. Maar continu knippen rijden is best zwaar voor de zondag ochtend.
Alhoewel de harde knippen best gaan , maar de mulzand zand knippen zorgen ervoor dat mijn brommer af en toe uit zich zelf van richting veranderd.

wel lekker gereden weer, moet alleen eens een bordje komen te staan met een pijl voor de rijrichting. 90 procent rijdt de zelfde richting op.....
pb maar
huskie

Dat is de reden dat ik er om 12.00 weer weg ben. Dan heb ik er 2 uurtjes knippen opzitten :wink:
Ik blijf ook meestal aan de andere kant hangen. Daar liggen fijne kombochten zoals op het circuit.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

George,

Had je dat 'gangetje' buiten het crossterrein om al gevonden? Is behoorlijk lastig, best wel endurowaardig.
huskie

Door die bomen langs het talud, of ....?
Ik hoor daar alles te kennen :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Ah nee, dat stukje niet. Er is een doorgang in een doorgang waardoor je in een soort greppeltje terecht komt. Die loopt een 300 meter door met diverse leuke krappe bochtjes er in, wat losliggende keien en een groot erosiegat. Echt leuk stukkie. We hebben dat met 'het team' geïntegreerd in een leuke route. Komen geen crosser tegen...
huskie

Klinkt goed.
Als er iemand gaat, laat maar weten, kijk ik of ik mee kan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
brommer

dat "gangetje"was ff niet aanwezig.
maar als je daar boven nrijdt langs de weg, kun je ff gas open doen, dan links via knippen het berje op, naar beneden tot de parkeerweg over de schans, rechtdoor omhoog direct weer draaien en naar beneden en omhhog en naar benende en omhhog enda weer buiten op langs de weg was wel leuk. De andere kuil was ook een leuk parcourtje
pb maar
Noppy

En George? Hoe was 't?
huskie

Havelte?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Yep.
huskie

Ik moet zeggen dat ik me verbaasde over mijn konditie,.... alhoewel ik dat die eerste zandstrook na de start niet gedacht had. Pfff dat klapperen van het voorwiel door die eerste zandstrook, die snelheid die noodzakelijk is om uberhaupt er een beetje goed doorheen te komen, zorgde voor armpump. Ik hield mijn stuur natuurlijk veels te krampachtig vast, maar dat kwam natuurlijk door het weinig rijden in dit soort omstandigheden. Daarna gelukkig een heel stuk asfalt, en daar maakte ik gebruik van om mijn armen wat rust te gunnen. Daarna kwamen die tankbanen, die relatief droog waren, en daar kwam ik goed doorheen. Die 1ste proef was mooi, maar ook daar moest ik wennen aan de bochten, waarbij de motor middenbocht natuurlijk erg plat gelegd moet worden om er daarna volgas uit te knallen. De woops zorgde voor wat scairy moments maar allemaal binnen de grenzen, wat niet iedereen kan zeggen, gezien het aantal ongelukken die ook de toppers meemaakten.
Dan die laatste 30minuten. Het begon zo mooi. Weer oefenterrein, met een leuke proef, waar die plassen goed genomen konden worden, om daarna af te sluiten met een lange modderzandbak. Tweede ronde reed ik dus tussen de inters, en zelfs die vonden dat geen pretje gezien de capriolen die ook zij moesten uithalen om daar goed doorheen te komen.
Die sporen werden daar ook steeds dieper, en gang houden was de truuk, maar man o man, wat zorgde dat voor ellende.
Ik weet wel dat ik weer wat meer op zandbanen moet gaan oefenen. Lelystad is te egaal :roll: Ga maar weer eens naar Landsard :wink:
Leuke video, Nop. Alles komt langs. Goed gedaan.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie