Nieuws uit Frankrijk!
Hallo allemaal. Ik was even slechts aanwezig op de achtergrond.
Na vorig jaar alle filters oliën en etc te hebben vervangen, gewoon onderhoud zeg maar, was dit voorjaar de voorband en voorvork aan een beetje aandacht toe.
De voorband is een scorpion at geworden, de voorvork heeft nieuwe keerringen, stofkapjes en vorkrubbers gekregen.
Heerlijkheid. Vandaag mocht ik haar weer ophalen. Helaas had de garagist slecht nieuws, ze loopt niet mooi. En lekt wat bezien. Volgens hem is een carbrevisie de oplossing. Het lekken regel ik asap door de leidingen te vervangen en verder moeten de carburateuren wellicht slecht een afstel beurt? Een revisie is hier al snel 350€ en ik vermoed dat dat zonder btw is...
De uitlaten, ik heb haar gekocht met ducati monsterpijpen (!?), maken herrie, binnenin is iets losgetrild dus wellicht vervangen? Ze is uit '93 en heeft ongeveer 43000 gelopen. Ik ben niet supertechnisch maar probeer zo veel mogelijk liefde erin te stoppen
Vragen:
Wat voor bezine leidingen raden jullie me aan? Standaard?
En uitlaat? Ideeën? Niet te duur, mooi geluid, een beetje herrie mag best. Alleen de potten of is het beter alles te vervangen?
Hopelijk loopt ze slecht omdat de leidingen lucht aantrekken, dat weet ik dan snel
En ik wilde eigenlijk rijden dit weekend...