Degene waar ik in gelegen heb zag er in grote lijnen hetzelfde uit, geweldig mooie apparatuur. Ook weer een serieuze stap vooruit om een aantal ziketebeelden te kunnen localiseren.DR-Big schreef:Mooi he? Das er een van ons. Dat ding is 7 Tesla... Enige in Nederland en inderdaad bijna de enige in Europa.futurist schreef:In Maastricht hebben ze één van de 4 machines in Europa die een PET MRI scan kan maken waarbij de uitslag van de optelsom PET + MRI niet 2 maar 3 is.
Hier mag je in
Er draaien enorme magneten met hoge snelheid om je heen, gekoeld tot supergeleiding met vloeibaar helium. Er knalt weleens een rolstoel of een schaar tegen zo'n ding. Krijg je er alleen af, als je hem stil zet. En dat duurt een paar uur. Zijn niet blij mee.
Ieder voordeel heb sein nadeel, of ieder nadeel heb ook sein voordeel. Bij mij heeft het in ieder geval goed geholpen om de diagnose te stellen waarom de beestjes (de infectie) iedere keer terug komen.
Resultaat: op de spoed lijst gezet om binnen 6 weken weer geopereerd te worden. De scan heeft voor het eerst geholpen letterlijk de beestjes zichtbaar te maken. onderin het bovenbeen tot 10 cm boven de knie zit een flinke haard bacteriën. Ook bovenin is er alweer niet geringe activiteit. Of de laatste keer in Juni is er niet goed genoeg opgeruimd, wat de Drs niet vermoed want de prof in Leuven weet ook echt wel wat hij doet, en zal zeker niet 2 x mis hebben "geschoten" of de bacterie komt erg snel terug en dat betekend dat er steeds meer weten de anti biotica te overleven. Dat zijn de eerste tekeken van resistentie voor de antibiotica, foute boel dus. Reden om zsm geopereerd te worden. Wel na 2 dec want dan trouwt mijn dochter. De scan heeft ook het grote voordeel dat er nu ook meer gericht op de haarden gewerkt kan worden, alle keren daarvoor was het vechten tegen een onzichtbare vijand.
Dus hoogstwaarschijnlijk kerst in Maastricht, daar betalen mensen veel geld voor om op het Frijthof kerst te vieren...............maar in het ziekenhuis, tja sommige hebben al het geluk.
futurist