December 2016 topic gestart en juli 2018 de trip gemaakt.
De rit is op een honda xr650r gedaan die geheel gemodificeerd is door
spgoesdakar op die op Kenda K270 stond.
Alle beginnersvouten gemaakt die er te maken zijn ( minimaal 10 KG zooi teveel bij ) maar rijstijl aangepast en doorrijden.
Plan was met 2 man 1 week over de campings naar Briancon maar na 3 dagen waren de versnellingen van de motormaat verdwenen en die ging met de ANWB terug naar huis waardoor ik alleen verder ging.
Waarom Briancon ? Daar lagen nog een paar offroad passen die we in 2013 niet helemaal konden rijden omdat er op 2000 meter iedere keer sneeuw lag en ik wilde die passen alsnog rijden.
Als eerste een verlaten fort recht tegen over mijn hut welke we in 2013 wel bereikt hadden. Vond ik toen zo`n gave trip dat ik hem nog een keer wilde beleven:
Deze keer echter ook door gereden naar het hoofd fort "Fort de la grande Maye" helemaal op de top (2421 m)
Daarna stond tunnel de papillon op het programma
En de assietta kammstrasse ( niet de ligurische bij Nice )
De col du sommelier was helaas niet bereikbaar omdat de enige toegangsweg afgesloten was. Die komt op de wishlist.
Verder nog de col d'izoard
En nog veel meer asfalt passen zoals de Galibier / telegraph enz enz.
Toen ik alle passen gereden had die ik op de lijst had staan besloot ik huiswaarts te gaan.
30 km voor thuis waren mijn achtertandwiel bouten ineens verschwunden
Besloot toen om mijn kentekenplaat boutjes te gebruiken en heel rustig over de vluchtstrook naar de eerste de beste afslag te rijden en vandaar uit binnendoor naar huis.
Helaassss....
Na uitleg wat er gebeurd was mocht ik doorrijden.
Zeer voor herhaling vatbaar maar in andere opzet.