Tip oliebakje was niet van mij.
Net ketting gesmeerd en olie gepeild, klaar voor weer een mooi veld ritje.
Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Kom net thuis, wat stuurt het toch zwaar, ja hoor lekke band.
Weer iets te doen, moet morgen weer t veld in.
Weer iets te doen, moet morgen weer t veld in.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
gisteren onze reserve big opgehaald.....
futurist
Tanx Hans voor het opppassen
futurist
Tanx Hans voor het opppassen
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Net terug van ritje door t bos, ff met de BIG een stukje met de SUZUKI 4X4 club opgereden.
Kregen het voor elkaar om binnen 10 km het spoor volledig kwijt te zijn.....
Kregen het voor elkaar om binnen 10 km het spoor volledig kwijt te zijn.....
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De "herrie" die ie hoorde was zn onderste kettinggeleiderroller en het ontbreken van zn afdekkap over t voortandwiel, kleppen die wat t los stonden en schrik tussen zn oren na zoveel dokoe aan zn Big blok te hebben uitgegevenkantelaar schreef:Vandaag heb ik vooral veel geleerd en gelachen met sleutelen bij Zappa.

Helaas wel 1 tuimelaar met wat slijt schade waarschijnlijk veroorzaakt door lekage in het olie bakje waar de nokken doorheen draaien, onder die bevestigingsbout zat geen koperen ring, die wel gemonteerd en met locktite vast gezet.
verwacht dat ie voorlopig nog wel mee gaat als ie een beetje redelijke olie blijft gebruiken.
Balansasketting was idd versleten en maar gelijk vervangen.
7.5 uur bezig geweest en veel gelachen, op t laatst om die 8 lullige mini biertjes die ie mee genomen had

[ ja dat kan sneller maar ik ga t sleutelen niet doen, de bedoeling is dat ie t zelf leerde doen en ook snapte waarom het moet zoals t moet, als ie nu ook eens een werkplaatshandboek regelt word t nog wel wat met m


kantelaar schreef:Kep em net de sporen gegeven.
Tegen de 170 nu en toen kroop ie in het rood dus gas er af![]()
Hij loopt prima .


@Edwin, bedankt man! top ding!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vanmiddag op t werk weer een lekke band, nu achter.
Flinke spijker erin, tevens lekke benzinetank, op rare plek ergens boven op een naad.
kneedbaar staal zal t wel oplossen
Hebben er meer mensen last van snel slijtende remblokken in de blubber? Zijn ook nog eens behoorlijk prijzig (30 euro).
Kom er nog 1000 km mee weg, rem loopt niet aan, mogelijk te stugge crosslaarzen waardoor er ongemerkt geremd wordt.
Flinke spijker erin, tevens lekke benzinetank, op rare plek ergens boven op een naad.
kneedbaar staal zal t wel oplossen

Hebben er meer mensen last van snel slijtende remblokken in de blubber? Zijn ook nog eens behoorlijk prijzig (30 euro).
Kom er nog 1000 km mee weg, rem loopt niet aan, mogelijk te stugge crosslaarzen waardoor er ongemerkt geremd wordt.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ik heb eens met een otr mijn achter remblokken van de big in 35 km afgeragd , dat waren originele trouwens.
Ik vind die ebc gesinterde blokken van Roukama langer mee gaan dan de originele en goeikoper.
Ik vind die ebc gesinterde blokken van Roukama langer mee gaan dan de originele en goeikoper.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
loek de kort schreef:Vanmiddag op t werk weer een lekke band, nu achter.
Flinke spijker erin, tevens lekke benzinetank, op rare plek ergens boven op een naad.
kneedbaar staal zal t wel oplossen![]()
Hebben er meer mensen last van snel slijtende remblokken in de blubber? Zijn ook nog eens behoorlijk prijzig (30 euro).
Kom er nog 1000 km mee weg, rem loopt niet aan, mogelijk te stugge crosslaarzen waardoor er ongemerkt geremd wordt.
Heeft jouw tank de dwarsstang tussen beide wangen onderlangs bij de carbs? want de tanks die dat niet hebben [is een terugroep actie geweest, de nieuwe hebben 2 ogen onder op de wangen waar de stang tussen komt] gaan lekken boven op op een naad omdat de wangen onder op naar elkaar toe kunnen buigen onder stress en dan gaat ie boven op lekken.
Offroad gaan de blokken hard maar 1000 is wel snel, controleer of je rempedaal niet te hoog staat waarbij je bij staand rijden het pedaal ingedrukt blijft houden, je kan hem naar boven en onder bijstellen achter het frame bij de bevestiging aan t frame.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dat had je expres gedaan! geef nu maar toe!kantelaar schreef:zappa.suzuki schreef:
7.5 uur bezig geweest en veel gelachen,
!
Ja het was een topdag . tot en met een dikke klats hondestront aan de voorband net voor een proefrit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Nee geen stang tussen de tank, terugroep actie zal inmiddels wel voorbij zijn
Op de 96-er wel.
Lekte niet op de naad maar klein haarscheurtje eronder, wel links boven aan de tank, goed ontvet, opgeruwd en kneedbaar staal er op, zal wel goed komen.
Rook al wel vaker benzine, maar met tank vol was het veel erger, voortaan maar niet meer helemaal vullen, ook beter in t veld.
Nu nog ff een zelfmaakbeugel knutselen onder de tank, lassen is geen optie, hoewel tis bijna oud en nieuw
Zal pedaal wat lager zetten, maar ben bang dat er dan zittend niet meer te remmen valt met die stugge crosslaarzen.

Lekte niet op de naad maar klein haarscheurtje eronder, wel links boven aan de tank, goed ontvet, opgeruwd en kneedbaar staal er op, zal wel goed komen.
Rook al wel vaker benzine, maar met tank vol was het veel erger, voortaan maar niet meer helemaal vullen, ook beter in t veld.
Nu nog ff een zelfmaakbeugel knutselen onder de tank, lassen is geen optie, hoewel tis bijna oud en nieuw

Zal pedaal wat lager zetten, maar ben bang dat er dan zittend niet meer te remmen valt met die stugge crosslaarzen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Als na 1000 km de remblokken snel versleten zijn dan zal er wel weer iets mis zijn geweest met mijn achterremklauw tijdens die otr dan, ik kon ze weggooien . daarna ook nooit geen otr gedaan trouwens
dus geen vergelijkings materiaal.

Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je kan ook de 96 tank er op zetten en de ander op de weg Big
En als het rempedaal gelijk staat met de voetsteun zou je hem moeten kunnen gebruiken staand en zittend, bij staand rijden evt de voet wat naar buiten gedraaid houden.

En als het rempedaal gelijk staat met de voetsteun zou je hem moeten kunnen gebruiken staand en zittend, bij staand rijden evt de voet wat naar buiten gedraaid houden.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Spanningsregelaar vervangen, balansasketting gespannen ( laatste x, is versleten)
En de voorremklauw vervangen en de originele remleiding vervangen voor een staalflex, remt nu minder want de klauw die er nu op zit is van voor 1996, die remt minder maar goed, de ander liep vast en ga ik rustig reviseren en na de winter er weer op zetten anders zit ie dan toch weer vast...
En de voorremklauw vervangen en de originele remleiding vervangen voor een staalflex, remt nu minder want de klauw die er nu op zit is van voor 1996, die remt minder maar goed, de ander liep vast en ga ik rustig reviseren en na de winter er weer op zetten anders zit ie dan toch weer vast...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb mijn reserve achterbrug van het garage zoldertje gehaald en ben bezig geweest de lagers schoon te maken e.d. want Zappa vernam speling op de achterbrug tijdens de sleuteldag en dat moet nie!
Even het topic "achterbrug" erbij gepakt en met de reserve achterbrug aan het poetsen en weken geslagen.
De lagers zijn nog goed ! en ik heb nieuwe 2 lagers op de schap voor dat ding wat aan de achterschokker hangt , de derde grote lager is nog goed dus ga deze donkere dagen verder met het "reviseren" "kuisen'' van mijn achterbrug .
Even het topic "achterbrug" erbij gepakt en met de reserve achterbrug aan het poetsen en weken geslagen.
De lagers zijn nog goed ! en ik heb nieuwe 2 lagers op de schap voor dat ding wat aan de achterschokker hangt , de derde grote lager is nog goed dus ga deze donkere dagen verder met het "reviseren" "kuisen'' van mijn achterbrug .
Zandprutser 1e klas.
begon eigenlijk dinsdag,
gsm op het werk (expres) vergeten zodat ik 1e kerstdag een goede smoes had met een ommetje de gsm op te halen. 45km ommetje gedaan on road, lekker niet druk binnendoor.
daarna kerst pakket uitgepakt dat ik had ontvangen van Ouwe Reus (nog geen kans gehad het op te halen)
mooie bochten met strak hitte schildjes, mooie Duc dempers (met iets minder mooi buisje, geeft niks) nieuwe verzwaarde wokkel en ik had ook deze nog
http://www.optitune.nl/laser-produro-demper-alu
was leuker als het uitpakken onder de boom.
Misschien vanmiddag na het wassen (net klaar) de 1000 beurt doen en kijken hoe de demper er uit gaat zien of toch de Duc dempers erop te knutselen van Ouwe Reus.
futurist
gsm op het werk (expres) vergeten zodat ik 1e kerstdag een goede smoes had met een ommetje de gsm op te halen. 45km ommetje gedaan on road, lekker niet druk binnendoor.
daarna kerst pakket uitgepakt dat ik had ontvangen van Ouwe Reus (nog geen kans gehad het op te halen)
mooie bochten met strak hitte schildjes, mooie Duc dempers (met iets minder mooi buisje, geeft niks) nieuwe verzwaarde wokkel en ik had ook deze nog
http://www.optitune.nl/laser-produro-demper-alu
was leuker als het uitpakken onder de boom.
Misschien vanmiddag na het wassen (net klaar) de 1000 beurt doen en kijken hoe de demper er uit gaat zien of toch de Duc dempers erop te knutselen van Ouwe Reus.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ futurist 
Kijk dat is nou eens een goede tip, helaas woon ik maar 3,8 km van t werk af, wordt dan een kort ritjegsm op het werk (expres) vergeten zodat ik 1e kerstdag een goede smoes had met een ommetje de gsm op te halen

DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Het verdeelstuk wat tussen de originele uitlaatbocht en de Duc's moet is géén meesterwerk, dus je verwoord het nog netjesfuturist schreef:daarna kerst pakket uitgepakt dat ik had ontvangen van Ouwe Reus (nog geen kans gehad het op te halen)
mooie bochten met strak hitte schildjes, mooie Duc dempers (met iets minder mooi buisje, geeft niks) nieuwe verzwaarde wokkel

BIGgetje staat ingeblikt, maar wel ff met het test(draai)frame aan de slag geweest, NAAST de Kboom.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Zo! Net de achterbrug helemaal schoongemaakt en een paar nieuwe lagers in de vriezer gelegd voor de achterschok ding .
Verder alles gecontroleerd en ingevet en eigenlijk is alles goed .
nu zo'n ketting ding zonder gaten of KET 7 kopen en dan kan hij inmekaar en kan hij weer een hele tijd mee, moet wel een rubber voor dat gedeelte hangen dat het ook heel blijft
Verder alles gecontroleerd en ingevet en eigenlijk is alles goed .
nu zo'n ketting ding zonder gaten of KET 7 kopen en dan kan hij inmekaar en kan hij weer een hele tijd mee, moet wel een rubber voor dat gedeelte hangen dat het ook heel blijft

Zandprutser 1e klas.
TEC7
helaas alleen in Belgie zie ik nu
welk rubber, wat voor rubber voor welk " ding"
futurist
helaas alleen in Belgie zie ik nu
welk rubber, wat voor rubber voor welk " ding"
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06