Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus

Rammelbak schreef:Kinky!! 8)
Die houden wij er in :lol:

Gat geboord in de cilinder van "Kinky Gold" om de N@KS-modificatie van René te kunnen gebruiken.
Was wel ff een spannende actie in verband met het uitmeten van de positie van het boorgat.
Maar zou zonde zijn al dit mooie blokje in elkaar zou draaien bij de eerstvolgende rit door een klein rotveertje wat te vaak de geest geeft.
Blok hoop ik eerdaags weer in elkaar te schroeven. Bedankt René voor de ultieme N@KS-modificatie. Een heel mooi stukje werk!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus

Weet dat dit kleurtje "iets" bij je losmaakt.....
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op za jan 14, 2017 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus

Ben nu klaar met mijn reserve-reserve-blok, Volledig bomb proof en voorzien van een hybride 36mm :D

Ben DR nu even klaar mee, zowel letterlijk als figuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding

Edit: even de grote plaatjes van de grote glimmende kop weggehaald. Werd door sommigen als schokkend ervaren :lol:
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op za jan 14, 2017 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
MANUS-3000

Nice :verliefd:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
dhc6

Mooi resultaat Marco, wie o wie weet waarom er een M6 boutje in je cilinder wand zit??

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Rammelbak

Volgens mij heeft Marco expres de kop van dat ene M6 boutje niet meegespoten :lol: 8)

Geilzellig resultaat! :verliefd:
:zwaaien:
MANUS-3000

dhc6 schreef:Mooi resultaat Marco, wie o wie weet waarom er een M6 boutje in je cilinder wand zit??

R
Ik ik ik!!!

Er zit een simpele doch doeltreffende motor reddende modificatie achter :toost:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Leo

Als je toch aan het pimpen bent :

Afbeelding

En doe dat speciale boutje rood anodiseren oid
Rammelbak

Offeeeeehhhh.....

Afbeelding
Ouwe Reus

Gave luchtfilters voor carbs en klepdeksel, mooie uitlaatbocht en hondje (verrijdbare bloksteun van MPX met grote rubberen zwenkwiel) zijn ook klaar. Het was de bedoeling dat het blok een mooi plekje zou krijgen in de woonkamer.

Maarrrrrrr, toen ik bij wijze van test een blok op het hondje over de vloer reed, heb ik direct diepe sporen in mijn (vinyl) laminaat.
Punt bij paaltje staat het blok nu weer ergens zielig in een donker hoekje.

De inbusbout aan de linkerzijde is nodig om het gat af te sluiten waardoor de N@KS-ring van René kan worden vast geklemd.
Jullie weten vast nog wel het draadje over K.I.S.S. !

Staat al een mooi zoewart velgje klaar met een oversized K60 en een mooie nagelnieuwe Franse werpster. Eerst maar de Annakees oprijden.
Kinky gold wheels, daar hoort dan een kinky gold BIG bij. Dat krijg ik hier echt niet door de ballotagecommissie Peter :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
dhc6

De XL Big is er niet meer (R.I.P met veel dank). Het 825 blok gaat naar Tom zn weg Big, de andere spullen gaan gebruikt worden voor het Big Zijspan. Het frame was illegaal ( 41 in NL gekocht met uitgelopen lagers) met chnr van een FR 43. Tom gaat dus nu OTR met de 741 XBig Light (wel legaal) en ik....op mn 300 Beta!!
De zuiger en cilinder van Tom zn (versnellingsbak kapot) blok gaan op een lange slag met korte overbrenging. Dan zien we wel wat Jr in zn weg Big wil hebben, 790 of 825 met ORs of vlakschuivers.
Heb veel plezier gehad (en nog) om met de Bigs te rijden en eraan te sleutelen, echter rijden op de Beta is een nog groter genot.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Rammelbak

Net als veel Ex-Biggers blijf je hier vast wel hangen voor de gezelligheid :mrgreen:
dhc6

Heb een XBig en binnenkort een Big zijspan dus vinmezelfgeenexBigger, en ja, kblijf hier hangen want ..............tblijft leuk. De Beta is er omdat ik nog heel lang OTR wil rijden. Je suis un vieux schnock. (ben een ouwe l.l)

R
djeeke

Electrex stator besteld...
Afbeelding
Even geduld en weer sleutelen dus :P ...
de antrapper

Rammelbak schreef:Net als veel Ex-Biggers blijf je hier vast wel hangen voor de gezelligheid :mrgreen:

kweet niet, je hoort het toch niet vaak :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Edwin
Contacteer:

Vandaag via Amazon 2 nieuwe spiegels binnen gekregen. Jammer dat het M8 is ipv M10 ondanks dat de verkoper zegt dat ze voor een DR 800 zijn. Misschien dat de SR42/41 ander schroefdraad heeft. Ze gaan weer retour.
schroefdraad.jpg
schroefdraad.jpg (52.01 KiB) 2629 keer bekeken
E
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo

er zijn adapters te koop van 8 naar 10 zoiets [
Edwin
Contacteer:

Verdammt noch mal

Thx Leo
Leo

de reden dat ik dat weet is omdat ik ooit motorspiegels had besteld en toen ze arriveerden bleek....................wat zeg je ? .........amazon ja... :evil:
de antrapper

Kocht in Duitsland bij Motozoom een mooie spiegel, zwart precies de goeie maat, schoef hem op de brommer en klaar ..........not
Het stangetje is ietsipietsie dunner, ergo, hij trilt als de pest, ik zie er geen ruk in.
Tientje weggegooit :evil:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Edwin
Contacteer:

Ik heb er 2 besteld, gaat dus goed komen.

:toost: :zwaaien:
BIG88

De tekst is "BIS stalen verloopnippel, elektrolytisch verzinkt, buitendraad x binnendraad, M8 x M10 "
Het plaatje lijkt wel goed :roll: maar de tekst suggereert verkeerd om.
have BIG fun

D.F.M.T.
futurist

Edwin, ik blijf het zeggen "regel het met je motorzaak" Origineel niks duurder (of zelfs goedkoper als CMSNL) en E Bay en Amazon is altijd gezeik. bv complete pakkingset levert mijn Suzuki dealer ook graag in imitatie (van Hoco parts) voor €84 excl BTW. 2 dagen binnen.
Alles bij elkaar heeft Dennis ook al een hoop tijd, gedoe, ergenis en wachttijd met je opbouw door geknoei met die i net lui, om nog maar te zwijgen hoe lang je weer op je geld terug moet wachtten. Ik zit echt niet flauw iemand af te zeiken hoor dat is echt niet de bedoeling maar "seen that, done that and got sick of it" . Natuurlijk vervelend dat je niet echt in de buurt een motorzaak hebt maar als je ze eenmaal een beetje kent krijg je vaak betere condities en willen ze gerust onderdelen voor je bestellen telefonisch zonder dat je langs moet gaan. Nu heb je al een paar keer van plan moeten veranderen omdat er geen of verkeerde spullen zijn. Ëén voordeel, nu ben je alleen nat van sleutelen en niet zeik nat van rijden in het klote weer van de laatste dagen.

Sterkte met de opbouw, ziet er wel geweldig uit dat moet gezegd worden.

greetz Futurist.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
djeeke

Gisteren na zowat alles terug gemonteerd te hebben incluis alle blauwe plastic op mijn nu dus ex-rode Big bij het bevestigen van de uitlaat opgemerkt dat er een gat in het luchtfilterhuis gesmolten was...
Dus vandaag luchtfilterhuis vervangen, dit is die met het gat in...
Geen idee wat dit veroorzaakt heeft...
Afbeelding
Het sleutelen op zich valt wel mee, neemt alleen wat tijd in beslag :evil:

Volgende is de vork overbouwen, dat was eigenlijk voor vandaag gepland...
Edwin
Contacteer:

door BIG88 » Za Feb 25, 2017 22:04

De tekst is "BIS stalen verloopnippel, elektrolytisch verzinkt, buitendraad x binnendraad, M8 x M10 "
Het plaatje lijkt wel goed :roll: maar de tekst suggereert verkeerd om.
Dat had ik ook te laat door. Ze zijn zo goedkoop dat ik ze nogmaals besteld hebt.

@Cor, het was een impuls aankoop. Uiteindelijk toch teruggestuurd en heb ze bij TenKate gekocht. Deze passen gelijk en hebben een korte steel.

Werk ze allemaal!

E
Plaats reactie