volgens wat ik gelezen heb zou het noch KTM noch Husky worden
ze spreken over HM Honda voor het WEC,
en Kawa of Suz voor het GNCC
gezien het feit dat KTM in vieze (financiële) papieren zit voor het moment,
denk ik ook niet dat ze daar nog budget gaan over hebben om Knighter terug binnen te halen
Bmw's hebben dus werkelijk een probleem
Moderator: ghulst
op www.enduro.nl "David Knight leaves BMW Motorrad Motorsport"
Knight krijgt als oprotpremie een contract mee van BMW om nergens de vuile was buiten te hangen (gok ik).
Je mag dus geen onvertogen woord verwachten van Knighter.
Maar hij zal vastberaden zijn om het zonder woorden uit te leggen
Je mag dus geen onvertogen woord verwachten van Knighter.
Maar hij zal vastberaden zijn om het zonder woorden uit te leggen
Hoe je het ook went of keert, halverwege het seizoen je contract inleveren getuigt niet erg van doorzettingsvermogen. Het valt me een beetje van m tegen.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wij weten absoluut niet wat er af speelt.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Maar dat weerhoudt ons er niet van om te speculeren.
Pas geleden was hij ook al een keer geblesseerd aan zijn knie. Best kans dat hij zo hard moet pushen dat hij bang is dat hij zichzelf echt een keer in de vernieling rijdt.
Pas geleden was hij ook al een keer geblesseerd aan zijn knie. Best kans dat hij zo hard moet pushen dat hij bang is dat hij zichzelf echt een keer in de vernieling rijdt.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ken ook iemand met een BMW en die heeft (nog) niet veel problemen gehad.
In het amerikaanse blad Dirt Bike van September staat een artikel over een gemodde BMW 450. Daar gaan ze ook even in op DK, die volgens hun een tijd lang op een custom frame reed, maar uiteindelijk toch weer standaard.
Bottom line is dat ze het een beetje overbodig vinden om zo veel tijd en geld te (moeten) stoppen in met name de achtervering, om de motor competitief te krijgen met een KTM....
Midden in het artikel overigens wel de relativering, dat je op normale-mensen tempo geen problemen hebt om de KTM bij te houden.
Bij Dirt Bike zijn ze wel redelijk KTM fan, maar vaak vinden ze al die speciale onderdelen wel erg geil (ze krijgen ze gratis of het zijn goede adverteerders?)
Bottom line is dat ze het een beetje overbodig vinden om zo veel tijd en geld te (moeten) stoppen in met name de achtervering, om de motor competitief te krijgen met een KTM....
Midden in het artikel overigens wel de relativering, dat je op normale-mensen tempo geen problemen hebt om de KTM bij te houden.
Bij Dirt Bike zijn ze wel redelijk KTM fan, maar vaak vinden ze al die speciale onderdelen wel erg geil (ze krijgen ze gratis of het zijn goede adverteerders?)
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Ik verwacht dat de internationale toppers allemaal met aangepaste veringen rijden, die van standaard afwijken.
Mech zou daar meer over kunnen vertellen.
Mech zou daar meer over kunnen vertellen.
dat verwacht ik ook, en die rijden allemaal boven normalen mensen niveau schat ik in.
Het vreemde is vande bmw dat bij iedere test in blaadje wat anders staat. Aanvankelijk was men helemaal happy met juistde achtervering en vondt mende voor vering onder maats.
ook veel revieuws gelezen dat de vreing juist goed was zo out of the box.
Mijn ervaring is met d bmw dat het erg secuur komt op de static sag en dynamische sag(achter0 dat maakt heel veel uit.
Het vreemde is vande bmw dat bij iedere test in blaadje wat anders staat. Aanvankelijk was men helemaal happy met juistde achtervering en vondt mende voor vering onder maats.
ook veel revieuws gelezen dat de vreing juist goed was zo out of the box.
Mijn ervaring is met d bmw dat het erg secuur komt op de static sag en dynamische sag(achter0 dat maakt heel veel uit.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
alhoewel ik ook geen bmw fan ben moet ik wel even melden dat een bmw redbull romaniacs 2009 heeft gewonnen.
Dat zei Joel Smets vorig jaar al tijdens de perspresentatie in Malaga !brommer schreef: Mijn ervaring is met d bmw dat het erg secuur komt op de static sag en dynamische sag(achter0 dat maakt heel veel uit.
40 mm statische ipv de normale 30-35 mm bij andere moto's.
Ik denk zelf dat ik het ergens gepost heb... ofwel neergepend in Motorrijder...
Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op za aug 22, 2009 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
wec 29-30 augustus
dag 1: 2de plek juha (bmw)
4de plek voor knight met de kawa.
Dag 2
1ste plek Juha(met de bme
3deplek knight met de kawa.\
(maar die eerste en derde plek komt denk ik omdat aubert uitgevallen is,maar goed toch eerste plek voor de bmw "met een probleem".
hebben ze bij bmw goed doorgewerkt de afgelopen maand en vindt ik dat juha dit ook verdient heeft.
dag 1: 2de plek juha (bmw)
4de plek voor knight met de kawa.
Dag 2
1ste plek Juha(met de bme
3deplek knight met de kawa.\
(maar die eerste en derde plek komt denk ik omdat aubert uitgevallen is,maar goed toch eerste plek voor de bmw "met een probleem".
hebben ze bij bmw goed doorgewerkt de afgelopen maand en vindt ik dat juha dit ook verdient heeft.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ironically the BMW MOTORRAD EXTREME TEST AWARD is won by David Knight, he succeeds Antoine Meo faster on Saturday.
Dat is dan wél weer geinig.
Ik heb proefgereden op die Kawa KLX (in standaard trim, maar wel ontkurkt). Het houdt het midden tussen een DRZ een een sportenduro, zoals een KTM EXC450.
Draai je het gas volledig open, dan komen er zoveel ponies vrij dat hij standaard een wheelie maakt. Leuk als je de bocht uit accelereert
Stuurt strak. In de diverse endurotesten komt de Kawa er juist altijd slecht uit, omdat niemand van het testpanel de achterdemper goed ingesteld krijgt
De KX, waar Knighty op rijdt, is het meer extreme broertje van de KLX. Ze delen veel onderdelen, maar de carterhelften zijn bijv. niet gelijk.
Déja vu?
Dat is dan wél weer geinig.
Ik heb proefgereden op die Kawa KLX (in standaard trim, maar wel ontkurkt). Het houdt het midden tussen een DRZ een een sportenduro, zoals een KTM EXC450.
Draai je het gas volledig open, dan komen er zoveel ponies vrij dat hij standaard een wheelie maakt. Leuk als je de bocht uit accelereert
Stuurt strak. In de diverse endurotesten komt de Kawa er juist altijd slecht uit, omdat niemand van het testpanel de achterdemper goed ingesteld krijgt
De KX, waar Knighty op rijdt, is het meer extreme broertje van de KLX. Ze delen veel onderdelen, maar de carterhelften zijn bijv. niet gelijk.
Déja vu?
wat is er raar aan dit plaatje als je denk aan de bmw g450x.....
lees meer hier in het volgende artikel.
weet niet hoe ze het doen maar wel knap.
standaard setup voor de normale rijder de erzberg en romaniacs.
andere setup( meer conventioneel) voor het extreme snelle werk van de wec en gevordere rijstijl?
mijn duits is wat roestig dus als iemand wat anders leest.
http://baboons.de/index.php?option=com_ ... Itemid=220
zit er eentussen tandwiel op op de orginele plek??
Of zit er een totaal andere moter of frame in?
of is het fotoshop en worden we genept?
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ze hebben dus toch maar geluisterd naar de rijders. Misschien heeft juha zijn zin gekregen omdat knight zijn kont tegen de krib gooide. Twee kampioenen die vertrekken zou wat veel van het goede zijn. Dan toch maar het frame/concept aanpassen. Zijn er plaatjes van juha zijn frame voorhanden?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
volgens mij is het blok een beetje naar voren geschoven, kan anders niet voorstellen hoe dat anders kan.
Voor de dingen als romaniacs, erzberg etc laten ze zoals het is(lettenbicher en foster rijden met de basis opstelling, juist omdat de tractie zo goed is).
Voor de dingen als romaniacs, erzberg etc laten ze zoals het is(lettenbicher en foster rijden met de basis opstelling, juist omdat de tractie zo goed is).
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
pb maar
Ik las een Duits artikel in het Enduro-blad. In een apart kadertje stond daar een annekdote van Knighty.
In een hoekje van een WEC-parcours (Polen of Tsjechië) schijnt hij luid vloekend zijn fiets aan de kant gegooid te hebben en dat hij riep dat het veel te gevaarlijk was om op dat ding te rijden en dat hij nog eens ernstig geblesseerd zou raken op deze fiets...
Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik de oorspronkelijke Duitse tekst posten, zodat er geen informatie verloren gaat bij de vertaling...
In een hoekje van een WEC-parcours (Polen of Tsjechië) schijnt hij luid vloekend zijn fiets aan de kant gegooid te hebben en dat hij riep dat het veel te gevaarlijk was om op dat ding te rijden en dat hij nog eens ernstig geblesseerd zou raken op deze fiets...
Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik de oorspronkelijke Duitse tekst posten, zodat er geen informatie verloren gaat bij de vertaling...
Kent Knight dan goed Duits, of is het een Duitse vertaling van een journalist die iets in het Engels hoorde?
Noppy schreef: In een hoekje van een WEC-parcours (Polen of Tsjechië) schijnt hij luid vloekend zijn fiets aan de kant gegooid te hebben en dat hij riep dat het veel te gevaarlijk was om op dat ding te rijden en dat hij nog eens ernstig geblesseerd zou raken op deze fiets...
Kan me nog een gp wegrace herinneren waarbij de rijder, nadat hij was uitgevallen, zijn motor een schop gaf. Het bewuste merk vond dat niet zo'n brilliant idee. Voor het oog van de hele wereld je motor een schop geven, daar spreekt wel wat frustatie uit. Geld maakt toch niet gelukkig, blijkbaar
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik hoop maar dat het niet opgevangen is door een Russische reporter, die in het Frans verslag deed aan de Duitse journalist. Maar voor de liefhebbers, hier is de tekst:
"Nachdem Knight die 450er in Finnland schon nach einer halben Runde in die Ecke gestellt hatte mit dem Kommentar 'Damit is mir dass Fahren zu gefährlich', war es nur eine Frage der Zeit, bis sich der Engländer und MBW trennen würden. Tatsächlich war der Brite schon eine Woche später von seinem Vertrag entbunden und nicht mehr am Start. in gegenseiigem Einverständnis, wie es offiziell heisst.
"Nu Knight de BMW 450 in Finland al na een halve ronde in de hoek had gezet met de opmerking 'Daarmee is me het rijden te gevaarlijk', was het slechts een kwestie van tijd voordat de Brit en BWW uit elkaar gingen. In feite is de Brit slechts een week later, ontslagen van zijn contractuele verplichtingen en niet langer aan de start. In goede verstandhouding, zoals dat officieel heet."
"Nachdem Knight die 450er in Finnland schon nach einer halben Runde in die Ecke gestellt hatte mit dem Kommentar 'Damit is mir dass Fahren zu gefährlich', war es nur eine Frage der Zeit, bis sich der Engländer und MBW trennen würden. Tatsächlich war der Brite schon eine Woche später von seinem Vertrag entbunden und nicht mehr am Start. in gegenseiigem Einverständnis, wie es offiziell heisst.
"Nu Knight de BMW 450 in Finland al na een halve ronde in de hoek had gezet met de opmerking 'Daarmee is me het rijden te gevaarlijk', was het slechts een kwestie van tijd voordat de Brit en BWW uit elkaar gingen. In feite is de Brit slechts een week later, ontslagen van zijn contractuele verplichtingen en niet langer aan de start. In goede verstandhouding, zoals dat officieel heet."