Kietelen big

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Thanks 8)

De timing stellen doe je neem ik aan door de nokkenketting te verplaatsen? en hoeveel graden maakt 1 tandje verzetten dan uit?

En zie wat apparts op je foto, deksel zit er op maar zie toch je nokkenastandwiel.. een deksel bewerkt?

Algemene tip, viel me vandaag op dat de rotor wat speling had ten opzichten van de nokkenketting doordat deze wat slap hing..
Dus je kan het best eerst de balansasketting spannen om een duidelijk beeld te krijgen bij het plaatsen van de nokkenasketting..

En dat m'n balansasketting wel erg snel rekt.. al best vaak bij gesteld.. hangt al slap ver voor de 6000km..
Zit een ketting op van Hessler.. volgende keer bestel ik orgineel Suzuki..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ridge
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jul 27, 2007 19:08
Locatie: Wijhe

Dat deksel zal hij wel aangepast hebben zodat hij kan meten en tegelijk het tandwiel kan verstellen.
madmenno
Berichten: 232
Lid geworden op: za aug 09, 2008 11:08
Locatie: haarlem

Ik denk niet dat hij met tandjes verzetten werkt, ze gebruiken vaak sleufgaten waar het tandwiel op de nokkenas zit, een tandje is al te veel verschil om precies te kunnen werken.
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

jep,

Ik heb een deksel die ik niet meer gebruikte aangepast.
Stel nokkenas af, deksel er weer vanaf, tuimelaars omzetten, vloeibaar pakking en dichtschroeven en lopen.
Heb wel de kettingwielen aangepast met slobgaten.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Voor de liefhebber..
Vlaschuifcarbs van een gsxr 750, hij zegt 34mm maar denk dat ze dus 36mm zijn

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... -mm-1.html

En om het dan af te maken is m'n snelle nokkenas ook te koop :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

hey Zappa,

Het zijn wel 34 mm cabs.
Deze zaten op de 86 gsx r 750.
38mm vacuum passen niet op de rubbers van een DR....
of je moet rubbers pakken van een 750 w en de kop aanpassen.
Heb er al vele uren ingestoken om dingen uit te zoeken......

Frank
ktmboven
Berichten: 115
Lid geworden op: do sep 01, 2005 17:20
Locatie: jabbeke

welke diameter zijn die , die hessler verkoopt ?
En kun je die dan gewoon op de big zetten of zijn er aanpassingen nodig ?
grtn
vroeger ktmboven nu desertexpress
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Lang niets aan dit interessante draadje toegevoegd, bij deze dan wat nieuwe input

LE GONFLAGE DES GROS-MONO (originele Franse tekst)

Kietelen van de grote mono (Nederlandse vertaling)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Bijlagen
fuchs-chassis.jpg
fuchs-chassis.jpg (77.83 KiB) 954 keer bekeken
Plaats reactie