Pagina 5 van 12
Geplaatst: do feb 08, 2007 22:42
door Jo VdB
bart schreef:Indien ik als randonneur meerijd, moet ik dan ook fim gekeurde banden opleggen? Ik heb in een van de vroegere posts gelezen dat dit niet nodig was maar vind in de reglementering er niets van terug. Zelfde vraag voor claxon.
Randonneur : FIM banden
Loisir (dus zonder spéciales ) : neen
Claxon : is verplicht door wegcode, dus : JA
maar... wordt in praktijk niet getest
Jo VdB
Geplaatst: vr feb 09, 2007 20:15
door Gery400
Jo VdB schreef:
Randonneur : FIM banden
Loisir (dus zonder spéciales ) : neen
ik zou de reglementen maar even opvragen
vanaf dit jaar worden loisirs eveneens langs de technische keuring gestuurd, dus veronderstel ik dezelfde voorwaarden als licentiehouders.
(wat ik in feite niet meer dan normaal vind, we gebruiken trouwens dezelfde wegen)
indien dit het geval zal zijn,
hou u dus maar klaar voor lange wachtrijen aan de CT
Gery
Geplaatst: vr feb 09, 2007 22:08
door Jo VdB
Gery400 schreef:hou u dus maar klaar voor lange wachtrijen aan de CT
Gery
Nog een reden om je niet als randonneur in te schrijven...
Inters, nationalen, gentlemen en juniors hebben meestal een aparte "aanschuif-rij"
Jo VdB
Geplaatst: za feb 10, 2007 20:30
door Gery400
Jo VdB schreef:
Nog een reden om je niet als randonneur in te schrijven...
touché
Gery
Geplaatst: za feb 10, 2007 21:26
door bart
oké, bedankt voor de info. Ik denk dat ik gewoon als loisier zal gaan en de kat uit de boom ga kijken. Als ik kan rijden is het joepie, anders is het gewoon wat rondkijken.
Geplaatst: ma feb 12, 2007 14:26
door Gery400
bart schreef:oké, bedankt voor de info. Ik denk dat ik gewoon als loisier zal gaan en de kat uit de boom ga kijken. Als ik kan rijden is het joepie, anders is het gewoon wat rondkijken.
ik zou de moto thuislaten, dit is wat het charter van de BMB zegt:
Charter recreanten enduro
In het kader van een enduro organisatie, onder de auspiciën van
de Belgische Motorrijdersbond en/of van haar aangesloten
bonden, FMWB en VMBB, kan een club enkel rijders
aanvaarden die het tracé volgen met een normaal
gehomologeerde en ingeschreven enduro motorfiets en dit
onder volgende voorwaarden
1. Zich persoonlijk vanaf 9.30 uur met zijn motorfiets bij de technische controle aanbieden
om de goede staat en conformiteit van de motorfiets te controleren : gehomologeerde
banden (verbod op crossbanden), geluid 94 dB, geen olieverlies, enz.
2. Een lidgeld van max. 30 € aan de organisator betalen (individuele verzekering van 2 €
inbegrepen), en neerleggen van een waarborg van 20 € ;
3. Gedurende de hele dag is het dragen van het rugnummer, overhandigd bij de
inschrijving, verplicht.
4. Het bijtanken en andere werken aan de motorfiets gebeuren enkel op de milieumat;
5. Het voor recreanten gereserveerd tracé respecteren, evenals het volgen van de
aanwijzingen van organisatoren en officials ; geen gebruik van de speciale proeven. ;
6. Vertrek tussen 10.00 uur en 14.00 uur, teruggave van rugnummers aan de organisatie
voor 16.00 uur.
In geval van het niet respecteren van dit charter, zal de waarborg van 20 € niet worden
teruggegeven.
Gery
Geplaatst: ma feb 12, 2007 16:51
door bart
oké. Bestaan er dot gekeurde banden in 19"? En zou de truuk met de knijpclaxon nog werken?
Geplaatst: ma feb 12, 2007 17:19
door Gery400
bart schreef:oké. Bestaan er dot gekeurde banden in 19"? En zou de truuk met de knijpclaxon nog werken?
yep,
19" FIM bestaat
kijk eens op
www.chrisdhondt.com voor prijzen
claxons worden de laatste jaren niet meer gecontroleerd,
maar voor alle zekerheid monteer ik een koersbel op mijn stuur
Gery
Geplaatst: ma feb 12, 2007 19:52
door Houten Klaas
Gisteren een filmpje gezien van Bassenge op you tube van vorig jaar.
Dat is wel ff andere koek als onze Nederlandse enduro's,is het wellicht verstandig om eerst eens een tourtje te doen ,geen wedstrijd?
Geplaatst: ma feb 12, 2007 21:35
door bart
fim band is besteld. Ik heb een lidkaart van grensland. Moet ik me nu nog ergens bij aansluiten om op de dag zelf, met daglicentie, in te schrijven bij de junioren? Lidkaart van grensland, verzekeringspapier, inschrijvingsbewijs en rijbewijs volstaan dan?
Geplaatst: ma feb 12, 2007 21:39
door Gery400
bart schreef:Moet ik me nu nog ergens bij aansluiten om op de dag zelf, met daglicentie, in te schrijven bij de junioren? Lidkaart van grensland, verzekeringspapier, inschrijvingsbewijs en rijbewijs volstaan dan?
nee,
met daglicentie hoef je geen lid te zijn van een door de BMB erkende club.
(verzekeringspapier, inschrijvingsbewijs en rijbewijs hebben ze nog nooit gecontroleerd...)
tot ziens dan zeker?
Gery
Geplaatst: ma feb 12, 2007 22:28
door bart
Tot dan en dank u voor de uitleg.
Geplaatst: ma feb 12, 2007 23:08
door Helen
Houten Klaas schreef:Gisteren een filmpje gezien van Bassenge op you tube van vorig jaar.
Dat is wel ff andere koek als onze Nederlandse enduro's,is het wellicht verstandig om eerst eens een tourtje te doen ,geen wedstrijd?
Dat was misschien het inters-parcours, die doen moeilijkere dingen!
Voor de randonneurs is het prima haalbaar hoor. De moeilijkheden zitten doorgaans in de verbindingsstukken, niet in de specials (anders zou het er nogal een opstopping worden). Dus kan je evengoed wedstrijd rijden dan als loisir.
Geplaatst: di feb 13, 2007 00:01
door hornet911
Dat stukje van youtube lijkt me wel "wrie wijs"!!!
Maar ik zal dat eerst eens "aan den lijve" moeten ondervinden voor ik besef hoe moeilijk het allemaal is
Greetzzz, villard
Geplaatst: wo feb 14, 2007 00:19
door Estivie
Ik heb naar de FMB-BMB gemaild ivm de gehomologeerde banden van de loisirs klasse. In het eerste antwoord dacht de medewerker dat het om DOT gekeurde banden ging, maar hij zou het voor alle zekerheid nog navragen. Ik laat het weten zodra ik het antwoord heb gehad.
Ik ga overigens ook een paar wedstrijden meerijden dit jaar... (al weet ik nog niet in welke klasse...)
Geplaatst: wo feb 14, 2007 09:28
door Estivie
Antwoordje is binnen: ze moeten geen FIM keuring hebben maar wel een "DOT" of "E"-nr en een max. profiel van 13mm.
Geplaatst: do feb 15, 2007 11:58
door GuyC
Estivie schreef:Antwoordje is binnen: ze moeten geen FIM keuring hebben maar wel een "DOT" of "E"-nr en een max. profiel van 13mm.
Dit geld ook voor de andere klassen hoor..niet enkel voor de loisirs
BTW gisteren papieren aangekregen.
Mijn startnummer voor dit jaar 299
(199 was al bezet in een ander land
)
Geplaatst: do feb 15, 2007 21:18
door ives
Scheelt dat in prijs, met of zonder FIM keuring?
Geplaatst: do feb 15, 2007 21:18
door schildertje
13mm, hmmmm zijn het toch F.I.M. banden lijkt mij
Geplaatst: vr feb 16, 2007 20:01
door GuyC
schildertje schreef: 13mm, hmmmm zijn het toch F.I.M. banden lijkt mij
Nee hoor je kan banden krijgen met 13 mm nophoogte zonder FIM keuring.
Maar waarom moeilijk doen, als ze op de keuring FIM op je band zien staan heb je geen problemen..
Geplaatst: di feb 20, 2007 17:36
door hornet911
Was er geen milieumat bij de vergunning??
Geplaatst: di feb 20, 2007 19:35
door Gix
Dat klopt, en die komt nog ook.
Ze worden apart verzonden.
Heb vorige week ook eens geinformeerd.
Geplaatst: vr feb 23, 2007 17:20
door hornet911
En voor wat staan die "régularitée/rally" wedstrijden?
Geplaatst: za feb 24, 2007 17:06
door dave s
weet er iemand hoeveel spéciales er in orp le grand zijn?
zijn het er meerdere of rijden we steeds de zelfde?
grts dave
Geplaatst: za feb 24, 2007 18:41
door Gery400
dave s schreef:weet er iemand hoeveel spéciales er in orp le grand zijn?
zijn het er meerdere of rijden we steeds de zelfde?
grts dave
vanmorgen de special gaan afzetten met linten.
het is er maar ééntje,
maar wel met een mooi afdalingetje in (pas op met boompjes)!
je rijdt de special 1 keer per ronde die je doet,
dus ja, we rijden steeds dezelfde special (
je kent toch het principe van een enduro, hoop ik
)
Gery