Nieuwe BMW

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Als ik hier mod was geweest had er al lang een slot opgezeten :wink:
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bwah,

het is toch toegelaten zich een mening te vormen over een motorfiets. Uiteindelijk is dit voor velen onder ons toch ook een emotionele beslissing bij de aankoop van zo'n machine...

En het forum dient om zijn mening te ventileren. Zij die willen reageren, kunnen dat. Zij die dit onderwerp niet meer willen lezen, negeren het gewoon, toch ?

Zo lang het beleefd blijft, mag het voor mij blijven duren. Feit is dat deze antwoorden erop duiden dat de BMW emoties losweekt. En daar gaat het hem toch over !

Jo VdB (die het wél een mooie machine vindt, die BMW)
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ad , die het dus echt een afschuwelijk lelijk ding vindt en nog eens levensgevaarlijk om daar het zand mee in te gaan met die uitstekende cilinders. ( als ik dan toch mijn mening mag geven )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Los van jouw smaak en keuze, wat is er levensgevaarlijk aan twee uitstekende cylinders? :?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Max_Kool schreef:Los van jouw smaak en keuze, wat is er levensgevaarlijk aan twee uitstekende cylinders? :?
Wat denk je als je je been uitsteekt en als je tegen die uitsteeksels komt ?? zou dat niet heet zijn ??
En als je valt en je komt onder zo'n zware bak terecht ??
En als je te plat door een bocht gaat ??

Nee , geef mij maar een zo licht mogelijk machientje daar kan je lekker mee knallen.

Ad , die toch eigenlijk nog als een motorcrosser denkt :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Been uitsteken op een fiets die tegen de 200 kg rijklaar weegt heeft ook niet echt veel zin, maar als je doet valt de warmte mee. Is daarentegen wel keihard zo'n cylinderkop (vraag me niet hoe ik dat weet). De kans dat je klem komt te liggen bij een val lijkt me juist kleiner. Motor blijft op zijn tiet liggen en je kunt je been er op je gemak onder vandaan trekken.

Te plat door de bocht hoef je niet bang voor te zijn (in het terrein al helemaal niet). Op geitepaadjes kun je wel achter obstakels blijven hangen, en dat is minder.

Maar je hebt verder wel gelijk volgens mij, massa die je niet bij je hebt kun je ook geen last van hebben.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Dan vind ik die KTM 950 (en dat is toch echt niet mijn merk zoals jullie ondertussen wel zouden moeten kunnen weten :oops: ) toch een stuk beter in elkaar steken om in de zandbak te spelen 8)
Of zou dat komen omdat KTM toch iets meer ervaring heeft met noppenbrommerts :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Wat vinden jullie dan van die progressieve luchtvering? Des te warmer dat de veerpot wordt, des te progressiever de vering wordt!

Die vind ik toch wel innovatief. Met schakelaartje voor confort (weg) en sportief (off-road).

Wel fietspompje meenemen voor alstie lek gaat!

Waterpasje kan je thuislaten, want die zit al aan het frame.

Je been uitsteken bij een motor van 235 kg (een Super Teneré) had bij mij wel zin, twee maal mijn ego gered;-) Je moet echter wel je teennagels goed knippen, want tot 2 x aan toe een blauwe nagel opgelopen.

Noppy
:toost:
baksteen
Berichten: 44
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 15:55
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Jammer dat sommigen zo weinig openstaan voor iets wat niet hun eigen favoriet is. Op zich prima, maar laat elkaar in z'n waarde.
Ik zal ook niet ieder z'n vrouw even mooi vinden, maar zal iig haar karakter roemen.....:roll: :wink:

Daarbij bewijst de HP gewoon inmiddels een aantal mensen hun ongelijk :roll:

Ik zal dan wel all-rounder zijn: Ik zou niet weten op welke ik het eerst zou willen rijden als ik ze beide in de schuur zou hebben staan. Maar dat ze beiden die eerste dag naar buiten gaan is een ding dat zeker is !!!!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Wat vinden jullie dan van die progressieve luchtvering? Des te warmer dat de veerpot wordt, des te progressiever de vering wordt!
Die vind ik toch wel innovatief
En iedereen in veringland maar al het mogelijke doen om de karakteristieken ongeacht de temperatuur constant te houden. Het zal wel anders werken dan je lijkt te schrijven (adiabatische compressie of zo??)
Waterpasje kan je thuislaten, want die zit al aan het frame.
moet ik die dan een meenemen???
smurf.
Gebruikersavatar
peewee
Berichten: 120
Lid geworden op: do jun 13, 2002 12:44
Locatie: Den Bosch

mmmmmmmmmm,

Na 5 pagina's forum doorgeworsteld te hebben, lijkt zo een fiets wel iets om hier in de woestijn te gebruiken. Rally's e.d. alleen jammer dat de rally's toch naar het schijnt de grote fietsen gaat weren cq beperken.

Maar zo een fiets om ruig een week lang in de desert te gebruiken, ja denk het wel. Ff kijken of de locale dealer ook de HP wil promoten met een semi lokale rijder (ikzelf dus) voor de UAE desert classic.

groetjes peewee.

Die na jaren husky freak (nog steeds), op een honda ga rijden. Dus waarom geen BMW erbij?

en PS Rudy ook iets tegen Hummers?????????
nupke
Berichten: 280
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 22:54
Locatie: Deurne

Niet als reclame bedoeld maar ff als opmerking; Promotor kraakt de HP in hun test ook al af, na mijn mening is het beste testverlag in de "motoren en tourisme" te lezen. Dit blad schat de HP volgens mij juist in; het is weer een BMW die niet echt te vergelijken is met andere motoren hij hangt tussen verschillende concepten in. Ik heb voordat ik een WR aanschafte met een 1150 GS in het terrein gemoreld mijn eerste kennismaking met off road. Onder de GS-ers die daadwerkelijk, op noppen, off road gingen (beperkt groepje) werd vaak als reden dat men met zo'n log schip op pad gingen aangegeven; het hoeft met een GS niet zo verdomd snel te gaan om het spannend te maken. M.a.w. Hoe handelbaarder de fiets, hoe hoger de snelheid, hoe hoger de straf wanneer 't misgaat. GS off roaders zien de beperkingen wel maar zien dat (volgens mij) als hun begrenzer. Ik rijdt naast m'n WR nog steeds GS (on-road) en zie in de HP wel degelijk een leuk fietsje (cardan in 't terrein is toch handig), de reden voor mij oom nooit een HP te kopen (naast m'n WR en ipv GS) is die onbeschofte verkoopprijs!, daar koop ik ook een K1200s voor en dat is toch wel (ondanks dat 't iets heel anders is)ff veel meer motor voor dat geld.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Die verkoop prijs is gewoon idioot, voor dat geld koop je 2* een crf enduro/ktm450/525/tm 530 :lol: /andere enduro.....
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Voor de prijs van 1 peer koop je soms ook 2 appels .... (uh, denk ik)
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Heb je gelijk in, maar om even appels met appels en peren met peren te vergelijken. Een ktm950 kost (zo uit mijn hoofd) ~13000 euro, die bmw rond de 20000. Voor de overgeleven 7000 euro als je de ktm koop kun je een leuke (zeer jonge) 2e hans enduro ernaast kopen voor het echte zware werk :lol:.
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Dat is waar maar daarmee heb je geen HP2.

Hoe je het ook bekijkt, BMW heeft laten zien dat ze een noppenmotor kunnen bouwen die voor een hoop opschudding zorgt, die niet kansloos is en nu al een collectors-item is. Door 20k neer te tellen koop je iets exclusiefs, en daar zijn gegadigden genoeg voor.

Ik wil m wel in de schuur. Maar ik krijg m er nooit meer uit .....
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Door 20k neer te tellen koop je iets exclusiefs, en daar zijn gegadigden genoeg voor.
Dan is de HP2 nog een koopje in vergelijk met allerlei Italiaanse exoten (MV Agusta Brutale etc.).

Is de prijs van de KTM Super Enduro al bekend? Lichter is duurder dus € 13.000 is optimistisch. Maar hoop doet leven.
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Voor dat geld zal die motor wel op de zelfde manier gebruikt worden als een "echte jeep" zoals een Porsche Cayenne enz..
Blijft hij in ieder geval wel mooi schoon :D
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Lichter is duurder dus € 13.000 is optimistisch.
Niet altijd. Een R1 wordt steeds lichter maar niet wezenlijk duurder. Het wordt pas duurder als je een bestaand ontwerp lichter gaat maken met veel carbon, titanium en hogedrukgiet wielen.

Die 950 is gewoon een 4de variant op de LC8 adventure/superduke/supermoto?
Dan zou de 950 goedkoper dan de LC8 adventure moeten zijn, zoals een LC4 SXC goedkoper is dan een LC4 adventure.

HP2 heeft, afgezien van het blok en de achteras, niets gelijk aan de 1200 en moet daardoor aan ontwikkelkosten en tooling al een stuk duurder zijn.
[/quote]
smurf.
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

De 950 Adv. staat gewoon in het boek voor 14.400€, de 950S is 14.600€.
Dus waarom de Enduro uitvoering ineens goedkoper moet worden dan 13.000€ ontgaat me?
Lucky Luke
Berichten: 94
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 00:20
Locatie: Groningen
Contacteer:

Rudy schreef:Die verkoop prijs is gewoon idioot, voor dat geld koop je 2* een crf enduro/ktm450/525/tm 530 :lol: /andere enduro.....
Ik denk niet dat de HP2 te duur is voor wat je krijgt (ik sluit me wat dat betreft aan bij de opmerkingen van Toine) maar ik denk wel dat de HP2 te duur is om er mee te doen wat BMW voor ogen heeft (en wat dat betreft kan ik me vinden in de opmerking van Stteve hiervoor).
Ik kan het me in elk geval niet veroorloven en heb daarom ook maar mijn zinnen gezet op een EXC.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Rudy schreef:Die verkoop prijs is gewoon idioot, voor dat geld koop je 2* een crf enduro/ktm450/525/tm 530 :lol: /andere enduro.....
Mooi lachje Rudy :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Definitieve prijs van de HP2 in Nederland = 19.250€

Volgens insiders, betrokken bij de tot standkoming, is de ontwikkeling als volgt gegaan:

Een flink aantal GS rijders verbouwen hun GS voor meer enduro mogelijkheden.
Dat betekende oa. een noodzaak voor meer veerweg voor en achter. Dit brengt bij een standaard R1***GS hoge kosten met zich mee, en verbouwingen lopen vaak over de 10.000€.

Bij BMW was een stel Enduro enthousiastelingen met veel ervaring en kennis, die met een kant en klaar Enduro-waardige GS wilden bouwen op basis van het bieuwe R1200 blok. Na eerst overal hun licht te hebben opgestoken bij de diverse bouwers van GS enduro machines zijn ze aan de slag gegaan.
Het eind product viel zo in de smaak, dat men bij BMW besloot dit product met een beperkte oplage aan te bieden aan die doelgroep.
Als er 500 van zouden worden verkocht waren de ontwikkelkosten dekkend.
Gaande weg bleek de HP2 tijdens tests nog beter te presteren dan men al had verwacht.

Dus niets van markt onderzoek, geplande strategie of iets dergelijks.
Gewoon een aantal enthousiaste enduro fanaten die iets extra's toevoegen in het noppenland.

Of we het mooi vinden of niet, maakt eigenlijk niet uit. Hoe meer ontwikkelingen op noppengebied hoe meer vreugd.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hmmm, ik zal eens bij m'n baas informeren of hij in het leasebudget past 8)

Op het DRZ-forum hebben we een leuk rekensommetje gedaan: voor dat geld koop je drie nieuwe DRZ's en die kan je dan tunen met het budget dat je over hebt tot 58 PK op het achterwiel.

Dus voor het zelfde geld 174 PK :!: en je kan nog eens een motortje in het ravijn laten vallen tijdens de Alta Turio :roll:

Noppy :lol: :P :lol:
:toost:
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Daar heb je helemaal gelijk in.
Dat soort gedachten van ravijnen etc. speelt mij ook wel eens door het hoofd. :?
Nu heb ik nog een woon/werk GS en een oude R100GS met noppen.
Ik zou ze zeker allebij moeten inruilen om in de buurt te komen van een HP2. :(
Ik heb het al wel 10 keer tegen elkaar afgewogen, en het blijft onverstandig......maar wie zegt dat motorrijden verstandig moet zijn :D

BTW, heb je er ook aan gedacht dat je met die 174PK DRZ ECHT niet offroad wil.... hij weegt dan namelijk rond de 360 kg. :D
Voor wat betreft de PK/Gewicht ratio neem ik dan toch maar liever een HP2. 8)
Plaats reactie