Zondag ga ik weer even wat tijd in de motor stoppen denk ik. Even de boel goed schoon maken, kijken naar de bougies en evt. nog iets afstellen.
Ik vermoed dat de carb-ventilatie iets te maken heeft met het inhouden dat de motor soms doet (en wellicht het drankprobleem). Deze slang is namelijk nog nogal lang en heb ik naar voren tussen het frame gestopt, zo veel mogelijk uit de wind maar misschien dat er nu toch een positieve druk ontstaat op hoge snelheid. Het inhouden doet de motor namelijk alleen bij hoge snelheid in z'n 5 bij matig gas en bij het afnemen van gas.
Ik zal ook nog is in de vlotterbakken kijken en deze weer schoonmaken. Het gruis leek wel af te nemen en ik heb er nooit meer last van gehad.
Ik zat net te kijken naar de mogelijkheden voor olietemperatuursensors en heb zo'n 7-segments Koso display met sensor besteld bij Ali. Het lijkt me wel mooi dat koppelstuk van Hessler te gebruiken maar ik vind het zo gek dat hij hem op de olieleiding zet op de cilinderkop. Dit is toch de retour van de oliekoeler? Is het niet veel meer relevant dit te meten voordat de olie de koeler in gaat?? Enig idee of dit koppelstuk ook daar op het carter past?
Nieuwe koplamp heb ik al liggen (bedankt Peter) en ik ga even kijken wat het resultaat is met een LED bolletje. Vind het licht van de DR echt een drama 's nachts bij onverlichte wegen.
Mijn DR800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki