Aan beide zijden nu zover alles los, alleen heb ik een dop maatje 36 nodig en is mijn zoon naar een festival .......

Misschien iemand een idee? Ik heb geprobeerd met een dreveltje, maar resultaat was een deuk in het metaal.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Is idd ook een mogelijkheid. De dealer. Mijn zoon heeft een 36-er dopset. En die heb ik ook nog nodig ......futurist schreef:omdat het er daar idd lastig uit ziet heb ik die kant ook nog nooit los gemaakt. zal zelf iets maken worden denk ik of bij een suzuki dealer proberen te lenen (borg aan bieden helpt vaak wel). ook op de moment lijst blijkt dat het lastig kan worden want het moet met een flink koppel vast gezet. aangezien aan die kant het lager kapot is moet je er wat mee. je kan ook met de krukas (met het carter eraan vast) naar de dealer gaan met het verzoek het lager te vervangen. heb je gelijk het lager (wel iets duurder dan een los lager bij de lagerboer kopen)
overwegingen hé......................
wat je zoon op het festival er mee te maken heeft snap ik even niet hoor, maar ja ik ben nog maar zo kort terug van mijn short break dat ik nog in Zweeds denk.
greetz Futurist
Hoi Hans, bedankt voor je aanbod, maar de kans is groot dat ik het niet red de dop op tijd terug te brengen. Mijn zoon woont 1 km hier vandaan en werkt bij VW.BIG88 schreef:Als ik het mij goed herinner draait de onderliggende moer ook de "verkeerde" kant op los.
dus even opletten dat je niet alles vaster staat te meppen.
een dop 36 heb ik op mijn werk wel, zou ik maandag mee kunnen nemen voor een avond.
moet dinsdag wel weer mee terug want hij word dagelijks gebruikt.
Oke, maar Herr Hessler wel meen ikfuturist schreef:nee, dat zou erg simpel zijn. dat veertje moet ook in orde zijn natuurlijk maar het moet het veertje zijn in de nokkenaskettingspanner.
zie
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr750-1989- ... ml#results
zie nummer 6 het veertje zit daar IN
Suzuki verkoopt het veertje niet los
greetz Futurist
Net verstuurd. Bedankt voor de tipLeo schreef: Een PB en je weet het.
Leo
Klephoedjes? Bedoel je die rubberen klepseals (koperkleurige ring, rubber binnenkant met een klein rond veertje aan de bovenkant)? Of hoort er verder nog iets bovenop de kleppen?futurist schreef:helemaal mee eens, dit blok heeft geen zwakke plekken. alles wat je hoort zijn incidentele en alleenstaande gevallen.
lager vervangen, keerring op de krukas in het koppelingdeksel vervangen, veertje van de nokkenas kettingspanner vervangen en misschien cilinder honen en nieuwe zuigerveren. in de kop de kleppen slijpen en nieuwe klep hoedjes en klaar is kees
greetz Futurist
never change a winning team and dont repair what isn"t broken
Mooi, was al bijna bang dat ik een onderdeeltje kwijt wasfuturist schreef:die bedoel ik, die zitten in de pakkingset maar je kan ze ook los kopen. klepseals of klepgeleider keerringen is de officiele naam
greetz Futurist
Aha, we schakelen over op dialect .....futurist schreef:ut zen d'r wel vier hey
futurist
HahaLeo schreef:Ee Rikkert jonguh, snaptuh gij wa Andre Rieu hier skrijft ?Zwaailicht schreef:Kinn ich eindelik wier uns limburgs lulle ......
LEO