Handel 25-10-09

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

Zo, nieuw bandje er omheen achter, ketting gespannen en gesmeerd, balhoofd wat bij gesteld, koppelingskabbel wat gesmeerd en banden op weg druk gezet, olie pijl gecontroleerd..

Dus ben er wel klaar voor :wink: :lol:

Nu maar proberen op tijd naar bed te gaan :roll: om 7 uur op de brommer klimmen en een 100km saai asfalt weg bollen :wink:

En dan m´n eerste OTR.. benbenieuwd hoe de BIG het doet.. en als ie rond komt wie de meeste rondjes maakt :wink:

Frans is helaas door z´n rug gegaan en komt met de auto :(
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

ik en iwan zijn denk ik de enigste 2 andere bigrijders, ja en DrTony dan, maar die ken ik nog niet..
verder komen er nog 2 bekende.. maar dan met een lichte speelgoed motort :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo

Vanochtend werd ik opgehaald door Spgoesdakar,CW en Kawauden en reden we direkt door naar het inschrijven.

Noppy en Komkommer deden de geluidsmeting, Ad Verstegen deed de kentekencontrole en mijn overbuurjongen was de penningmeester bij het afrekenen maar al deze bekenden konden niet voorkomen dat het een gezellige wachtrij was en wij gewoon op onze beurt moesten wachten.
Wel lekker ff kunnen bijkletsen in de wachtrij met Mr Bean die ik lang niet gezien had.

Mr Z en Futurist waren al lang en breed ingeschreven toen wij door het hek konden want die hadden haast :wink:

Na 2 kilometer in de route had ik mijn supportersclub staan en ik stopte voor de fotosessie der winnaars en de rest reed door ...tenminste dat dacht ik.

Toen ik klaar was met het in ontvangst nemen van alle bloemen ed starte ik de CR en reed 5 meter en toen vond ik Spgoesdakar in het bos. Had i al die tijd daar staan proberen zijn BIG aan te krijgen.

Van het parcour afgesleept en geprobeerd aan de praat te krijgen maar niet gelukt en besloten de aanhanger te halen met mijn fanclub voor de BIG en ik ben in mijn uppie verder gereden.

Langzaam maar zeker leerde ik de CR beter kennen en werd ik met de minuut blijer dat ik niet op een BIG reed.

Bij de middagstop Futurist gevonden die de man met de hamer had gezien en besloten om samen verder te rijden. Op dat moment komt CW voorbij :shock: die een voorsprong van een halve dag moest hebben op ons. Bleek ie fout gereden te zijn en een km of 10 opnieuw te moeten rijden :lol: :lol:

Een tijdje met CW en Futurist meegereen totdat een ander 2T mij begon uit te dagen en ik ze uit het oog verloor.

Daarna de verschrikkelijke berg bedwongen ZONDER te vallen ! en in 1 ruk doorgereden naar de plek waar sochus mijn fanclub stond en die bleken daar nog/weer te staan !

Ze hadden Spgoesdakar weer op de BIG geholpen en die was samen met Mr. Z verder gereden. Mr.Z was dus bezig aan zijn 2e ronde !!

Ik heb besloten dat 1 ronde voor mij genoeg was en heb de CR lekker op de aanhanger gezet die daar nog stond voor Spgoesdakar en ben relaxed naar huis gereden. Bij het opladen van de CR meen ik dat DRTony voorbij kwam met zijn blinkende oranje/witte die ook aan zijn 2e rondje begon.

Ik heb heerlijk genoten vandaag met mijn CR250rrtje en ben zeker van plan nog meer offroadritten te gaan rijden in de toekomst.

Piccies: http://www.mijnalbum.nl/Album=YMQRATZD

LEO
DR-Big
Contacteer:

Afbeelding

En, hebben ze je te pakken gekregen?

OJ
Laatst gewijzigd door DR-Big op zo okt 25, 2009 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki

Dat was leuk!!
En een beetje zwaar :wink:

was er vroeg en er waren verder geen bekende dus wou net vetrekken toen Futurist belde, daar op gewacht en toen bleek de rest ook in de buurt..

Gezamelijk gestart, maar al snel werd een bruggetje bezet door een Quat die er half op half naast stond..

Bij het passeren van dat bruggetje de rest uit het oog verloren en aangezien ik besloten had rustig aan te doen zat ik al snel behoorlijk door te gassen :lol:

Op de crossbaan net na de bocht klapte m'n voorwiel om en ging mooi rechts over het stuur, Shiny weer op getild en verder.. nu ja 10 meter want m'n a-rempook stond haaks :roll:
En dat ding is me toch best hard! flink staan sjorren en schoppen om hem weer recht te krijgen..

Daarna na de crossbaan ff staan uithijgen en weer verder..
Bij de middenstop met snackkar gewoon doorgereden maar net na de eerste bocht klapte m'n v-wiel weer weg, deze x mooie lange snoekduik over links..

Bij de zandafgraving en ff gestopt om te kijken, zat al licht te twijfelen toen Iwan belde dat ie 2 km van de start met pech stond..
Toen de afgraving maar niet gedaan en lekker door gegast naar de start, daar ff geklept met Frans en toen door naar Iwan..

Die had z'n BIG net weer aan de praat, startrelais stoorde, dus wij verder..
Iwan ging lekker aan het gas maar na km of 15 kwam de crossbaan, Iwan bleek nu wel erg rood, vroeg lichtelijk hoopvol dat we nu wel op de helft zaten.. moest hem teleur stellen :wink:

Crossbaan was nu echt vol met diepe sporen en ik vond het wel best, Iwan twijfelde ff maar ging hem toch rond terwijl ik om reed..

Toen Iwan weer opdook was ie past echt rood, had ook een bodemonderzoek gedaan.
Nadat ie uit gepuft was en wat kleding had uit getrokken pufte we nog wat uit en giengen verder, bij de eerste bocht rijd Iwan zich vast in een kleipoel.. na 2 x plat leggen en uiteindelijk wat hulp van 2 deelnemers konden we weer verder..

Waar het bij m'n eerste ronde de grond droog was waren er nu diepe moddersporen onstaan ondanks dat er geen regen was gevallen.

Maisplakken zijn tof maar wel zwaar voor de BIG.. eerst vol gas in de 2 naar 6000rpm en dan naar de 3.. en dan moest ie er echt hard aan sleuren om in toeren te klimmen..

Als ik achter Iwan reed zag ik mooi hoe zo'n BIG rond stuiterd op de knippen, eerst begint de achterkant van L naar R te stuiteren.. en dan ineens gaat het v-wiel mee en zie je een zijstap van soms wel 2 meter in eens opzij met beide wielen :shock:
Dit ondanks dat Iwan een betere demper heeft dan ik.. maar stond mischien iets te strak.

Bij de 2e ronde kwammen de snelle jongens je links en rechts voorbij stuiteren als dat kon, bij de lange singletracks stopte ik ff opzij als dat kon als er een groepje was aangehaakt zo dat ze lekker voorbij konden stuiteren :wink:

De rit was nu te doen, als het lang droog of lang nat was geweest had het niet te doen geweest op een BIG..

Eerste ronde redelijk vlot gedaan met een gemidelde van 33 km/u, rondje met Iwan wat rustiger en hebben toen ook maar weer de afgraving overgeslagen :wink:
Leo

DR-Big schreef:AfbeeldingEn, hebben ze je te pakken gekregen?
OJ
Yep.
Meteen na de foto ben ik gestopt voor de fanclub. :wink: Maar los daarvan ben ik meerdere keren opzij gegaan voor de echte goden.

Terwijl wij stonden te ouwe beppen in de fanclub klapte er op de achtergrond in deze foto eentje bikkelhard van zijn brommer af. Toen ik verder reed kwam de ambulance me tegemoet dus die heeft de rit zeker niet uitgereden :(

Een leuker moment was toen CW,ik en Future langs een camping af kwamen met een hele hoge coniferen haag. CW gaat als eerste de hoek om en toen Future en ik de hoek om kwamen stond CW al in de haag, haaks op het verkeer. Nadat we uitgelachen waren heeft future hem bevrijd :lol:

Keb net zoals Mr Z. beschrijft bij Spgoesdakar ook CW enkele zwiepers voor me zien maken van links en rechts in de flank. Is een genot om achter CW te rijden, je blijft lachen met die gast. Twordt tijd dat we hem een lichtere fiets kado doen want die BIG gaat nog een keer boven op hem vallen.

BTW; SORRY CW DAT IK ME NIET NETJES AFGEMELD HEB !
Ik dacht dat je nog een 2e ronde ging doen en dan had ik je onderschept bij mijn fanclub. Thuis keek ik pas op de 06 :?

LEO
spgoesdakar

Hey, jongens,

ik ben inmiddels ook weer thuis.
Het was een beetje een pechdag.
In het stukje van Zappa lees je wat er gebeurd is.
Al met al had ik het niet willen missen.
Zappa en de belgische hulp bedankt voor het uit de klei trekken.
Leo en familie bedankt voor de service en de koffie.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
CrazyWezel
Contacteer:

halleau!

ik zijt ook weer zu hause,
de eerste ronde ging echt niet lekker.. ik voelde me nogsteeds niet helemaal goed, maar toch maar ff doorgebeten, toen die heg in gereden (sorry voor de bewoners voor die big afdruk in hun heggetje..)
toen uit gepuft, en toen wou mn KX250maatje nog n ronde.. en toen had ik eigenlijk toch ook nog wel zin..
dus toen hebben we samen nog een rondje gedaan, met als voornemen deze keer de crossbaan en zandafgraving over te slaan.. dat was een fail, want we zaten meteen midden op de crossbaan, dus die maar weer doorstaan, en de zandhoop WEL overgeslagen..

toen nog even gebuurt met iwan en zapkees, maar die hadden schijnbaar haast om naar huis te gaan,
dus toen hebben meneer 2takt en ik de veelteveel consumptiebonnetjes van frans nog maar ff op gemaakt aan:
2 frietjes met, 1frikadel speciaal, 1broodje hamburger, 2 broodjes kroket.
we hielden een bonnetje over, daar hebben we nog iemand mee blij gemaakt die uit blijdschap zijn bier over de grond gooide.. onvoorstelbaar :lol:

ik heb een prachtig gat in mn oooh zo mooie motorbroek gesmolten :(

en LEO, ik ben vrijdag jarig, je CR is altijd welkom ;)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:en LEO, ik ben vrijdag jarig, je CR is altijd welkom ;)
Dan heb je hier een mooie foto voor op je nachtkastje :lol:
CrazyWezel
Contacteer:

lol :lol:

ik heb wel nog een foto gekocht daar op het terein.. 8,- is wel veel geld,
maar ik stond er voor de verandering is een keer sportief op :D

Feauteaux!:

cw start
Afbeelding

DrTony?
Afbeelding

bewijs dat ik de afgraving gehad heb :lol:
Afbeelding

De bruine beer
Afbeelding

Spgoesdakar
Afbeelding

smx
Afbeelding

Friturist
Afbeelding

zapje
Afbeelding

tot zo ver mijn bijdrage aan foto's, frans had geloof ik nog een heeeeele mooie van een sportieve quadrijder :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Ridge

Mooi dat jullie weer lekker hebben gereden, zag deze foto nog voorbij komen.

http://img405.imageshack.us/img405/4615/dsc01500z.jpg
Suzuki DL650 / Honda XRV750
DR-Big
Contacteer:

Seau, lekker druk...
DRTony

Jammer dat ik jullie niet gezien heb. Ik starte pas omstreeks 11:00 uur, mede vanwege de drukte.

Ik wist niet dat de foto's al op een site stonden maar inderdaad, de oranje DR dat ben ik. Ik reed de eerste twintig km echt met geknepen billetjes maar daarna kreeg ik er lol in. Ik heb 1 1/2 ronde gereden en besloot in de tweede ronde bij de afgraving af te haken. Ben twee keer (om)gevallen. Ik werd ook een paar keer verrast omdat de DR plotseling een andere route wilde in de mulle gedeeltes. Ben er nog niet precies achter hoe ik moet rijden met een wat hogere snelheid in de mulle ondergrond. Al met al vond ik het best pittig zwaar. Dat lag deels aan de kilo's van de DR maar ook de verkrampte zit vanwege "de eerste keer". Hoop binnenkort met jullie mee te doen.
van slicks naar noppenkicks
CrazyWezel
Contacteer:

mul zand = zo ver mogelijk naar achter hangen, en vol gas :lol: dan komt alles goed
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

CrazyWezel schreef:mul zand = zo ver mogelijk naar achter hangen, en vol gas :lol: dan komt alles goed
Ja, dat deed ik ook ( omdat ik dat gewend was met de BIG ) op de crossbaan met gevolg dat ik een wheelie maakt haaks door het deelnemersveld omdat ik vergat dat de 2T "iets lichter" is aan de voorkant. Veel vrienden gescoord in 15 meter beroemdheid :?

Ik verrek van de spierpijn maar heb vandaag de hele dag zitten nagenieten op het werk. Dju wat was het gaaf.

Volgend jaar weer ?

LEO
Frans van Roosmalen

Zo heren hier nog wat foto's van jullie supporter :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vond het knap werk van jullie, zeker toen ik zag hoe jullie na 1 rondje terugkwamen :P
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Contacteer:

tegen het eind van mn 2de ronde had ik het ook echt helemaal gehad.. :?

@LEO, dan mag jij volgend jaar op de big, dan ga ik op n lichte offroad :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Leo

ONZE MASCOTTE STAAT OOK OP EEN PICCIE !
Hoe konden we hem vergeten ?

Afbeelding

LEO
Frans van Roosmalen

Leo schreef:ONZE MASCOTTE STAAT OOK OP EEN PICCIE !
Hoe konden we hem vergeten ?

Afbeelding

LEO
Misschien is het handig als je kopieert ipv knip :roll: Leo dan krijg je niet zo'n kruisje in mijn post :wink: Sorry zag dat ie 't weer deed :oops:

zal de spierpijn wel zijn :lol:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Contacteer:

das ook wel iets.. een lier voor op je motor.. :lol: dan kun je je zelf los trekken uit coniferen heggetjes :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Volgend jaar zeker weer, vooral als de baan er weer zo bij ligt, als het veel geregend heeft word het een ander verhaal.

Tot me verbazing geen spierpijn, ook had ik verwacht redelijk beurs te zijn links, voelde ff niet lekker na het 2e bodemonderzoek toen ik 5 meter terug moest lopen na de BIG :wink:

Heb de 2 rondjes eigenlijk gelijk achter elkaar gereden omdat Iwan stond te wachten.
Had eigenlijk nog wel aan een 3e ronde willen beginnen :lol:

@ DRTony, heel netjes voor een beginner 8)
Weet niet of je wel eens op een maandag vrij bent maar zo ja kom dan maar eens langs voor een bakkie en een ritje in de achtertuin met wat tips :wink:

http://vimeo.com/7267421

http://vimeo.com/7267226

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
futurist

Ik heb het ook naar mijn zin gehad, jammer dat het bakkie er weer bij gesneuveld is en moet bekennen dat het zwaarder was als gedacht, tevens vind ik dat het me toch nog redelijk is afgegaan, ben er 3 keer naast gaan liggen maar telkens in de vorm van omvallen. Mijn snelheid lag ook niet echt hoog. vond de bospassages leuk met al dat draaien tegen die walletjes. Ook de maisvelden vielen me mee maar het echt losse zand en dat stukje bos met die hoep tie does (of zoiets) was echt zwaar en heb ook één keer een flinke klap in de gevoelige schouder gevoeld. Ik vond jullie allemaal helden door meer als één rondje te rijden, en dan ook nog in een echt niet misselijk tempo voor onze bigjes.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Contacteer:

nog ekkes mn dure 8euro foto ingescanned
Afbeelding
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Hey, heb ik ook van mij op die plek..

Wie gaat er mee naar de OTR te Hengelo de 29e?
CrazyWezel
Contacteer:

not me.. t geld is weer op, ik ga nog een paar ritjes doen hier in de buurt met vrienden, en dan is zit voor mij het seizoen er even op en komt er een hele flinke revisie van mn motortje.. alleen nog wel ff zien te sparen zegmaar..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

www.prepworld.nl !
Plaats reactie