Dat was leuk!!
En een beetje zwaar
was er vroeg en er waren verder geen bekende dus wou net vetrekken toen Futurist belde, daar op gewacht en toen bleek de rest ook in de buurt..
Gezamelijk gestart, maar al snel werd een bruggetje bezet door een Quat die er half op half naast stond..
Bij het passeren van dat bruggetje de rest uit het oog verloren en aangezien ik besloten had rustig aan te doen zat ik al snel behoorlijk door te gassen
Op de crossbaan net na de bocht klapte m'n voorwiel om en ging mooi rechts over het stuur, Shiny weer op getild en verder.. nu ja 10 meter want m'n a-rempook stond haaks
En dat ding is me toch best hard! flink staan sjorren en schoppen om hem weer recht te krijgen..
Daarna na de crossbaan ff staan uithijgen en weer verder..
Bij de middenstop met snackkar gewoon doorgereden maar net na de eerste bocht klapte m'n v-wiel weer weg, deze x mooie lange snoekduik over links..
Bij de zandafgraving en ff gestopt om te kijken, zat al licht te twijfelen toen Iwan belde dat ie 2 km van de start met pech stond..
Toen de afgraving maar niet gedaan en lekker door gegast naar de start, daar ff geklept met Frans en toen door naar Iwan..
Die had z'n BIG net weer aan de praat, startrelais stoorde, dus wij verder..
Iwan ging lekker aan het gas maar na km of 15 kwam de crossbaan, Iwan bleek nu wel erg rood, vroeg lichtelijk hoopvol dat we nu wel op de helft zaten.. moest hem teleur stellen
Crossbaan was nu echt vol met diepe sporen en ik vond het wel best, Iwan twijfelde ff maar ging hem toch rond terwijl ik om reed..
Toen Iwan weer opdook was ie past echt rood, had ook een bodemonderzoek gedaan.
Nadat ie uit gepuft was en wat kleding had uit getrokken pufte we nog wat uit en giengen verder, bij de eerste bocht rijd Iwan zich vast in een kleipoel.. na 2 x plat leggen en uiteindelijk wat hulp van 2 deelnemers konden we weer verder..
Waar het bij m'n eerste ronde de grond droog was waren er nu diepe moddersporen onstaan ondanks dat er geen regen was gevallen.
Maisplakken zijn tof maar wel zwaar voor de BIG.. eerst vol gas in de 2 naar 6000rpm en dan naar de 3.. en dan moest ie er echt hard aan sleuren om in toeren te klimmen..
Als ik achter Iwan reed zag ik mooi hoe zo'n BIG rond stuiterd op de knippen, eerst begint de achterkant van L naar R te stuiteren.. en dan ineens gaat het v-wiel mee en zie je een zijstap van soms wel 2 meter in eens opzij met beide wielen
Dit ondanks dat Iwan een betere demper heeft dan ik.. maar stond mischien iets te strak.
Bij de 2e ronde kwammen de snelle jongens je links en rechts voorbij stuiteren als dat kon, bij de lange singletracks stopte ik ff opzij als dat kon als er een groepje was aangehaakt zo dat ze lekker voorbij konden stuiteren
De rit was nu te doen, als het lang droog of lang nat was geweest had het niet te doen geweest op een BIG..
Eerste ronde redelijk vlot gedaan met een gemidelde van 33 km/u, rondje met Iwan wat rustiger en hebben toen ook maar weer de afgraving overgeslagen