Beta
Moderator: ghulst
Iemand al ervaring met de nieuwe Beta met eigen blok?
GasGas 450
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
ff geduld, is er nog niet
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Oke ik dacht dat hij al beschikbaar was....
GasGas 450
nu al iemand met de nieuwe beta gereden?
GasGas 450
Heb gehoord dat er wel een coureur is die hem besteld heeft.
Ja. Ik. 2 Weken geleden de perspresentatie gedaan in Italie en op het parcours van de Hells Gate ermee gereden, zowel met de 400/450/520 modellen (en ook met de 4takt trial)royke schreef:nu al iemand met de nieuwe beta gereden?
Wat wil je weten ?
Jo VdB
Ik ben benieuwd naar de rij eigenschappen van de nieuwe beta. Bij ktm waren ze er goed over aan het mauwen. Dat het helemaal niks was. Dus vandaar mijn vraag.
GasGas 450
Wat ze bij KTM over de concurrentei zeggen moet je niet altijd geloven...
a) blok is in samenwerking met KTM gemaakt ! Er zitten nog altijd KTM onderdelen in. 3 ex medewerkers van KTM zijn sinds 3 jaar aan de slag bij Beta, en deze gasten (die ik persoonlijk gesproken heb) mogen nog altijd in Matighofen binnen...
b) cilinderkop enz ziet er heel degelijk uit, en alle blokken (OK waren wel preproductiemodellen waarmee ik reed) waren en erg lineair en hadden op geen enkel moment last van "verslikken"
c) de eerste 500 m lijkt de moto vrij zwaar en moeilijk sturend, daarna apprecieer je de stabiliteit
d) afwerking is gewoon goed. Plastics passen goed. In het begin is het wel moeilijk om het zadel op zijn plaats te krijgen.
--> naar mijn mening een echte ENDURO fiets. Niets voor de crossbaan, tenzij je gaat modificeren.
Jo VdB
a) blok is in samenwerking met KTM gemaakt ! Er zitten nog altijd KTM onderdelen in. 3 ex medewerkers van KTM zijn sinds 3 jaar aan de slag bij Beta, en deze gasten (die ik persoonlijk gesproken heb) mogen nog altijd in Matighofen binnen...
b) cilinderkop enz ziet er heel degelijk uit, en alle blokken (OK waren wel preproductiemodellen waarmee ik reed) waren en erg lineair en hadden op geen enkel moment last van "verslikken"
c) de eerste 500 m lijkt de moto vrij zwaar en moeilijk sturend, daarna apprecieer je de stabiliteit
d) afwerking is gewoon goed. Plastics passen goed. In het begin is het wel moeilijk om het zadel op zijn plaats te krijgen.
--> naar mijn mening een echte ENDURO fiets. Niets voor de crossbaan, tenzij je gaat modificeren.
Jo VdB
De demo van oerlemans te nijnsel
Als de pekel weg is beschikbaar voor een proefrit
Als de pekel weg is beschikbaar voor een proefrit
Laatst gewijzigd door henk-v op ma jan 04, 2010 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
A new Offroad experience with a 100% engine made by Beta
NEW 4T ENGINE
Modern, reliable 4T engine: available in 400, 450 and 520 cc versions, for greater versatility of use.
■Compact size and limited weight (31.4 kg) to increase handling.
■High levels of performance aimed at ensuring maximum usability and traction for the rider.
■Engine casing and engine covers (magnesium) with variable thicknesses for greater stiffness and resistance to stress.
■Components such as motor shaft and gear change made of special steel of aeronautical origin: 30% more resistant compared to traditional steels.
■4 valves, double cam shaft and finger followers with DLC-treatment (the same technology used in F1 and the MotoGP.
■Double counterweight countershaft to eliminate detrimental vibrations.
■Tight valve angle and combustion chamber with optimised geometrics: excellent power output combined with a high standard of engine control at various speeds.
■Separate oil circuits: one for cylinder/crankshaft and one for gearbox/clutch to eliminate contamination with gear change/clutch residues. Possible to use oils with different specifications.
NEW CHASSIS
■More rigid, lightweight frame.
■Total overhaul of the dimensions and cross section of tubes, to improve feeling, handling and stability.
■Widespread use of chrome-molybdenum to increase mechanical resistance.
■Brand-new Marzocchi Shiver ø 45 mm fork with compression/extension pistons of different diameters to increase absorption of bumps in rough terrain.
■Improved fork smoothness and less initial friction.
■Greater fork progressivity and lining rigidity to increase directional stability.
■More rigid swingarm to improve the effectiveness of the rear suspension.
■New progressive rear suspension system: improves traction and progressivity (+15%).
■New shock absorber with increased axle base and new spring. Dissipates heat better and ensures more stable performance levels over time.
■New hydraulic calibration for the suspension to work in harmony with the new swingarm and progressive system.
NEW 4T ENGINE
Modern, reliable 4T engine: available in 400, 450 and 520 cc versions, for greater versatility of use.
■Compact size and limited weight (31.4 kg) to increase handling.
■High levels of performance aimed at ensuring maximum usability and traction for the rider.
■Engine casing and engine covers (magnesium) with variable thicknesses for greater stiffness and resistance to stress.
■Components such as motor shaft and gear change made of special steel of aeronautical origin: 30% more resistant compared to traditional steels.
■4 valves, double cam shaft and finger followers with DLC-treatment (the same technology used in F1 and the MotoGP.
■Double counterweight countershaft to eliminate detrimental vibrations.
■Tight valve angle and combustion chamber with optimised geometrics: excellent power output combined with a high standard of engine control at various speeds.
■Separate oil circuits: one for cylinder/crankshaft and one for gearbox/clutch to eliminate contamination with gear change/clutch residues. Possible to use oils with different specifications.
NEW CHASSIS
■More rigid, lightweight frame.
■Total overhaul of the dimensions and cross section of tubes, to improve feeling, handling and stability.
■Widespread use of chrome-molybdenum to increase mechanical resistance.
■Brand-new Marzocchi Shiver ø 45 mm fork with compression/extension pistons of different diameters to increase absorption of bumps in rough terrain.
■Improved fork smoothness and less initial friction.
■Greater fork progressivity and lining rigidity to increase directional stability.
■More rigid swingarm to improve the effectiveness of the rear suspension.
■New progressive rear suspension system: improves traction and progressivity (+15%).
■New shock absorber with increased axle base and new spring. Dissipates heat better and ensures more stable performance levels over time.
■New hydraulic calibration for the suspension to work in harmony with the new swingarm and progressive system.
Waarom zijn die rempookjes tegenwoordig niet meer inklapbaar?
Ze hebben een paar scherpe kartels en lijken steeds met 2 popnagels vast te zitten.
Zie dat bij Husabers, Suzuki en nu ook bij deze Beta. Wat is het verhaal er achter?
Ze hebben een paar scherpe kartels en lijken steeds met 2 popnagels vast te zitten.
Zie dat bij Husabers, Suzuki en nu ook bij deze Beta. Wat is het verhaal er achter?
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
grotere voeten
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
In de 450 enduro-test van Moto Verte van vorige maand kwam de nieuwe Beta als beste uit de bus
Heeeeele soepele motor schijnbaar.
En Beta is niet eens frans, dus misschien is het nog wel echt gemeend ook.
Heeeeele soepele motor schijnbaar.
En Beta is niet eens frans, dus misschien is het nog wel echt gemeend ook.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik zou denken voor de veiligheid van het remmen, als je 'inklapbaar voetje' naar binnen klapt terwijl je aan het remmen bent, dan schiet je er langs door...Noppy schreef:Waarom zijn die rempookjes tegenwoordig niet meer inklapbaar?
Ze hebben een paar scherpe kartels en lijken steeds met 2 popnagels vast te zitten.
Zie dat bij Husabers, Suzuki en nu ook bij deze Beta. Wat is het verhaal er achter?
grtz
Mooie fiets, zeker weten maar wat mij vooral opvalt is dat de cilinder zo "laag" is... Heeft deze motor maar zo'n korte slag dan?
Je moet niet doen, je moet niet laten!
is gezichts bedrog, de tank zit hoog maar is erg lang, hij loopt door onder het zadel
Bore & Stroke 100mmm x 63.4mm
12:1Liquid-Cooled
Keihin FCR-39mmDC-CDI with variable ignition timing,
Kokusan.Electric start with back up kick starter
6-speed with Wet multi-disc clutch
O-ring chain
45mm Marzocchi USD fork, adjustable compression and rebound
Sachs shock w/adjustable rebound and hi/low speed compression
260mm floating Braking Wave rotor
240mm Braking Wave rotor
Pirelli MX eXTRa
Pirelli MX eXTRa
2.1 gal.
242 lbs
Bore & Stroke 100mmm x 63.4mm
12:1Liquid-Cooled
Keihin FCR-39mmDC-CDI with variable ignition timing,
Kokusan.Electric start with back up kick starter
6-speed with Wet multi-disc clutch
O-ring chain
45mm Marzocchi USD fork, adjustable compression and rebound
Sachs shock w/adjustable rebound and hi/low speed compression
260mm floating Braking Wave rotor
240mm Braking Wave rotor
Pirelli MX eXTRa
Pirelli MX eXTRa
2.1 gal.
242 lbs