"MotoVerte", bestseller voor 2010!

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ad Ketelaars
Contacteer:

Nu de meeste 2010 cross en enduro modellen zijn gepresenteerd, durft het toonaangevende blad "Moto Verte" het aan om een voorspelling te maken van wat de meestverkochte enduro voor 2010 gaat worden :oops: .
Begin 2009 kwam men na een grote vergelijkingstest tot de conclusie dat de Gasgas EC 300 de beste koop zou zijn. Men komt superlatieven :woow: tekort om de 2010 versie te omschrijven. "Een monster van souplesse en kracht". Een prachtig design. Een enduromotor die zowel voor de rittenrijder, als de endurist, als de hard-enduro rijder, compleet af is. Een fluisterstille motorfiets, waar je nog eens ergens mee kunt komen. :D . Franse aanschafprijs 6799 euro. In Nederland ongeveer 7500 en in Belgie ergens daartussenin.
Laatst gewijzigd door Ad Ketelaars op za sep 19, 2009 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Noppy

Op welke plek komen de nieuwe Husabergs Ad?
:toost:
speedphreax

Nou... De lekker kloppende voorspelling voor 2009 doet mij vermoeden dat het voor 2010 ook wel weer niet zal kloppen. Hoeveel van die Gasgassen zie je nou rijden?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Ad Ketelaars
Contacteer:

In 2009 was dit model (lees type) ook een van de best verkochte in Frankrijk :!: .
Even ter verduidelijking Speedphreax. Frankrijk is een land dat ten zuiden van onze lage landen ligt :? . Men spreekt er frans :cry: en er zijn nog heel veel mogelijkheden om mooi offroad te rijden en te motorcrossen :D . Frankrijk is in europa een belangrijke speler op de offroadmotorfietsenmarkt :o . In Frankrijk stikt het van de topmotorcrossers, rally en endurorijders. Moto Verte is het toonaangevende magazine op het gebied van terreinmotoren :roll: .
En in dat land zie je de Gasgas 300 tweetakt wel veel rijden. In Nederland is het met die aantallen topendurorijders wat minder gesteld. Maar dat kan weer samenhangen met de lage verkoop van de EC 300 :twisted:
Ik ging er ten onrechte van uit dat iedereen het "instituut" Moto Verte kent. Daarom vergat ik volledigheidshalve te vermelden dat het om franse aantallen gaat.
sjikkentip

Ad Ketelaars schreef:In 2009 was dit model (lees type) ook een van de best verkochte in Frankrijk :!: .
Even ter verduidelijking Speedphreax. Frankrijk is een land dat ten zuiden van onze lage landen ligt :? . Men spreekt er frans :cry: en er zijn nog heel veel mogelijkheden om mooi offroad te rijden en te motorcrossen :D . Frankrijk is in europa een belangrijke speler op de offroadmotorfietsenmarkt :o . In Frankrijk stikt het van de topmotorcrossers, rally en endurorijders. Moto Verte is het toonaangevende magazine op het gebied van terreinmotoren :roll: .
En in dat land zie je de Gasgas 300 tweetakt wel veel rijden. In Nederland is het met die aantallen topendurorijders wat minder gesteld. Maar dat kan weer samenhangen met de lage verkoop van de EC 300 :twisted:
Ik ging er ten onrechte van uit dat iedereen het "instituut" Moto Verte kent. Daarom vergat ik volledigheidshalve te vermelden dat het om franse aantallen gaat.
Effe enkele opmerkingen:

Eerst en vooral is 2009 nog lang niet ten einde (het gaat al vlug genoeg hé) dus de balans van het best verkochte enduromodel kan maar opgemaakt worden in 2010 hé :)

In Enduromagazine,een Frans 2-maandelijks enduroblad (geen cross), ziet de rangschikking van 2008 er zo uit:
6 verschillende types KTM's in de top-10 en 8 in de top-20.

De stand:

1. KTM 125 EXC 752
2. KTM 250 EXC-F 574
3. KTM 450 EXC 569
4. KTM 250 EXC 429
5. GasGas 300 EC 410
6. KTM 300 EXC 385
7. Yamaha 250 WRF 356
8. Yamaha 450 WRF 257
9. Beta 125 RR 220
10. KTM 530 EXC-F 168
11. GasGas 250 EC 139
12. KTM 400 EXC-F 132
13. HVA 125 WR 114
14. Beta 450 RR 105
15. KTM 200 EXC 102
16. BETA 400 RR 101
17. Kawa 450 KLX 92
18. GasGas 125 EC 79
19. BMW 450 X 70
20. HVA 250 WR 69

Dus ik zie niet in (ben natuurlijk geen toekomstvoorspeller) waarom GASGAS in 2010 de best verkochte enduro zou zijn in Frankrijk.

Wat je in deze lijst ook ziet dat in een land als Frankrijk men anders koopt dan in een land als Nederland en misschien ook België. Namelijk in Frankrijk richt men zich meer op lichtere motoren omdat men er veel meer technisch kan rijden en geen nood heeft aan een zware 4-takt om de maisplakken mee af te schuiven...Hetgeen ik ook gedaan heb,van ne 400 naar ne 250 EXC-F, omdat ik in België niet zo vaak meer rij en meestal in Frankrijk of Spanje rij.

Het KTM aandeel in de verkoop ziet men ook heel goed als men deelneemt aan de 'Transardennaise'.In het gesloten park kleurt het bijna helemaal oranje met hier en daar wat blauw en soms een andere kleur...

En nee,ik heb geen aandelen in Mattinghoven....maar raadpleeg gewoon op 'the real' cijfers... :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
adje

Gasgas is het beste :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Ad Ketelaars
Contacteer:

Volgens Adje gaan de Gasgassen de eerste elf plaatsen innemen. Dat is wat voorbarig. Zo voorbarig zijn ze bij Moto Verte niet. Daar houden ze het op een voorspelling.
Maar het lijstje van Tsikkentip over 2008 is best interessant om te zien. Best aardig om zo´n lijst geupdate te houden. Ik hou me aanbevolen voor de 2009 versie.
sjikkentip

De 2009 tabel zal maar waarschijnlijk uitkomen in het nummer van april-mei...2010 ( http://www.enduro-magazine.fr/ ) ,dus nog even geduld. :roll:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Herr DRénérZéele

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van die Gasgassen?
Vaak is gelikt ook snel naar god. :cry:
huskie

Het zijn 2taktjes, zegt dat genoeg?! :wink:

Het blijven grappige cijfers.... wat een aantallen motoren worden daar verkocht.
Dat tegen de aantallen hier in NL.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
erwindob

adje schreef:Gasgas is het beste :lol:
goh, ik twijfelde net om een nette 2e hands honda te kopen die ik op markplaats zag. Maar nu ik dit lees... :D
#777 - Mijn fotoboekenplank
Ad Ketelaars
Contacteer:

En ze zijn nog rood ook die Gasgassen :o . Althans die van 2009. Maar omdat Gasgas France :twisted: er zoveel heeft afgenomen, zijn ze niet makkelijk meer leverbaar.
adje

Iedereen verdedigd het merk waar hij/zij op rijdt.
Frankrijk is geen Nederland (zand) dus die test of voorspelling in moto verte is allemaal maar koffiedik kijken.
Zie zo'n Gasgasssie maar eens fatsoenlijk kwijt te geraken als je ervanaf wil of een ander merk wil kopen.

Nee , ik blijf maar lekker op een Honda rijden ( als ik weer kan rijden )
Of toch niet :?: :wink: :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pruus
Contacteer:

heb gisteren zo´n GasGas getest in Bilstain. Was wel een ouder model. Positief was de krachtsontplooing en het makkelijke starten. Verder deed hij nix verkeerd. Met name dat starten was een hele verademing nadat ik redelijk uitgeput was van het stampen op m´n crf...
De eigenaar wist te vertellen dat hij al tien jaar dit merk reed ( redelijk veel extreem-enduro ) en nog geen grotere problemen had gekent.
Voor wat het waard is.
Henkzelf?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Gix

Voor de mensen die graag cijfertjes zien, hier een lijst met deelnemende merken aan de voorbije enduro van Dinant, waar overigens ook enkele Nederlanders aanwezig waren.

KTM 101
Husqvarna 25
Yamaha 24
Gas Gas 21
Honda/HM 12
Beta 11
Fantic 10
TM 8
Husaberg 7
Suzuki 4
BMW 3
Sherco 3
AJP 1

Hier wordt natuurlijk niets met bewezen, maar ik denk dat het toch een beetje een richting aangeeft.
Let wel dat het merendeel uit het franstalig gebied komt.
Husky WR 250 #405
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
Ad Ketelaars
Contacteer:

Na alle gekheid op een stokje nu even iets serieus. Zo'n Gasgas 300 rijdt niets toffer, fijner of beter als een KTM 300 tweetakt, een HM Honda, een WR, een Beta enz. Waar ze bij Moto Verte erg op "geilen" is zijn aankoopprijs. Volgens mij zien ze bij MV wel in, dat een leuke enduro, straks niet meer te betalen is voor "Jan met de Pet". Prijzen van boven de 10000 euro, worden volgend jaar gemeengoed.
De franse verkoopprognoses worden afgemeten aan de prijs/kwaliteisverhouding. Omdat zo'n Gasgas zich kan meten met andere merken en modellen, doen ze goede zaken in Frankrijk.
Sjokske

adje schreef:Nee , ik blijf maar lekker op een Honda rijden ( als ik weer kan rijden )
Wat kan een mening toch snel veranderen (maar eigenlijk wisten we al lang dat Adje op een KTM alleen een nieuwe attractie in de Efteling kon zijn) :twisted:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rolando
Contacteer:

Sjokske schreef:
adje schreef:Nee , ik blijf maar lekker op een Honda rijden ( als ik weer kan rijden )
Wat kan een mening toch snel veranderen (maar eigenlijk wisten we al lang dat Adje op een KTM alleen een nieuwe attractie in de Efteling kon zijn) :twisted:
En Sjokske op KTM ook?? Of verandert dat ook.

Die voorspelling is helemal gesponsord, lijkt wel!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
henk-v
Contacteer:

eens komt de dag dat ..................
schildertje
Contacteer:

Ad Ketelaars schreef:En ze zijn nog rood ook die Gasgassen :o . Althans die van 2009. Maar omdat Gasgas France :twisted: er zoveel heeft afgenomen, zijn ze niet makkelijk meer leverbaar.
:evil: Klopt, had voor het hervatten van de enduro competitie een 300 GG willen kopen, Uitverkocht :cry:
Nouja, ff doorzwoegen op mijn 4-takt GG, gaat ook prima. Blijft toch jammer :(
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
STTEVE
Contacteer:

Sjokske schreef:
Sinds Huskie KTM is gaan rijden verbaasd mij het mij niks als we binnenkort allemaal in de rij voor de kassa staan.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sjokske

Rolando schreef:En Sjokske op KTM ook?? Of verandert dat ook.

Die voorspelling is helemal gesponsord, lijkt wel!!
Het hing wel een beetje in de lucht dat er volgend jaar iets uit de KTM-stal zou komen, maar dan wel blauw, een tikkie Zweeds en luisterend naar de naam "Husa" :wink:
Maar na een weekendje Noord-Frankrijk toch eigenlijk weer opnieuw verliefd geworden op m'n Italiaanse schone, geen klap verkeerd en scheren als een stuurmes. En komend jaar geen nieuwe TM vanwege het feit dat er zo weinig aan veranderd is dat ik geen zin heb om bijna dezelfde motor terug te kopen (misschien volgend jaar met injectie ?).
Eigenlijk maar één punt waarom ik ooit van merk zou switchen, ik zou best iets willen met balansassen zodat m'n armkes het minder voor hun kiezen krijgen. Komend jaar komt Beta met een eigen blok (dus geen overjarig KTM-blok meer :P ), dus effe een jaartje afwachten nog.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henkzelf
Contacteer:

pruus schreef:heb gisteren zo´n GasGas getest in Bilstain. Was wel een ouder model. Positief was de krachtsontplooing en het makkelijke starten. Verder deed hij nix verkeerd. Met name dat starten was een hele verademing nadat ik redelijk uitgeput was van het stampen op m´n crf...
De eigenaar wist te vertellen dat hij al tien jaar dit merk reed ( redelijk veel extreem-enduro ) en nog geen grotere problemen had gekent.
Voor wat het waard is.
Henkzelf?
Ach, gewoon een beetje klein onderhoud en nog steeds op de 2e zuiger vanaf 2002. Nou rijd ik tegenwoordig wel erg weinig. Eerste zuiger na 130 uur enduro vervangen.
Overigens weten de insiders dat ik een nieuwe liefde heb, maar die wordt (nog) niet gekocht om dezelfde reden (te weinig rijden).
henk-v
Contacteer:

henkzelf schreef:Overigens weten de insiders dat ik een nieuwe liefde heb, maar die wordt (nog) niet gekocht om dezelfde reden (te weinig rijden).
maar wij zijn toch ook een beetje insiders? :lol: waar gaat de belangstelling naar uit?????? :roll:
Ad Ketelaars
Contacteer:

Stel dat je besluit om de Gasgas toch wat regelmatiger de sporen te geven, dan kun je me altijd iets laten weten. Ik ben namelijk in een minuut of 10 in mijn buurdorp.
Plaats reactie