Fabrieksgewicht en het werkelijke gewicht van jullie motor
Moderator: ghulst
Het enige dat er niet opstond bij weging was de einddemper, het voorste nummerbord en de kickstarter. Om je te plezieren wil ik zeggen dat die hele hoop op 10 kilo komt . Die KDX 175 was dan ook 'enduro of the year' in 1980 , en is volledig gebaseerd op de KX125 (frame, uni-trak en basic blok-constructie) waarmee ze het jaar voordien in de MX meededen, als ik me niet vergis met een zekere Brad Lackey ...
En ik heb nog een foto vab Brad Lacky waarop te zien is dat hij z'n frame in tweeen gereden had.
Met het maken van deze foto was hij niet echt blij en werd de Kawa snel met een jas afgedekt.
Tis maar een weet ..........................
Met het maken van deze foto was hij niet echt blij en werd de Kawa snel met een jas afgedekt.
Tis maar een weet ..........................
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Dat je 3 kilo per PK hebt is niet zo bijzonder, een oude XR heeft al 2,4 kilo per PK.Als ik het goed heb is jou fiets 110 kg plus bestuurder kg 65 175 kg gedeeld door 27 pk is 6,48 kg per PK. Ik kom op 128kg plus 90 kg gedeeld door 52 PK op 4.19 kg per PK.KidDieX schreef:my two cents hier: voor een Kawasaki KDX 175 tweetakt uit 1980 geeft de fabriek een gewicht op van 99 kilo (weinig he ), hoe gewogen is (natuurlijk weer) de vraag. Er gaat 10.5 liter benzine in en 0.5 liter olie in de bak, en stel iets van een 0.2 liter in de vork. Pakweg 110 kilo zou dat dan moeten zijn. Nu heb ik hem net gewogen, en je gelooft het niet: 47 kilo vooraan en 52 kilo achteraan (digitale schaal gemeten)og 99 kilo , met 2 liter benzine in. Die stinker heeft dan ook nog eens 27 PK, wat de boel op 156 PK/liter brengt, en ongeveer 3 kilo te sleuren per PK. Dat laatste getalletje is belangrijk jongens, niet het gewicht.
Oh, en voor de vetzakken onder jullie: als ik een beetje getraind sta leg ik zelf 63 kilo in de schaal, droog aan de haak .
Kortom waar gaat het hier over?
(hebt ik hier nou 4 jaar wiskunde voor gehad?, ik moet nu ff liggen)
Big Bigger Tiger en weer Big
Kleine correctie: alles wat ik zeg, zeg ik niet om te jennen, te 'stoefen' (pochen) of weet ik wat, ik zeg op het einde alleen maar wat m.i. belangrijk is: de verhouding peekaa's en kilo's, en niet alleen peekaa's alleen. Ik zeg verdomme nog niks over koppel (jij ook niet) en wanneer het inkomt blablabla.
En 'my two cents' betekent ook niet meer dan dat ik je geef wat ik heb, zonder meer, net zoals ze gevraagd hebben in de topic. Als jij je daardoor al een beetje genomen voelt heb je iets te lange tenen. Dit zijn van die reacties die mensen weghouden van het forum, geloof me vrij. Het is niet omdat JIJ al -tig posts heb en ik niet dat ik een complete NOOB ben.
En 'my two cents' betekent ook niet meer dan dat ik je geef wat ik heb, zonder meer, net zoals ze gevraagd hebben in de topic. Als jij je daardoor al een beetje genomen voelt heb je iets te lange tenen. Dit zijn van die reacties die mensen weghouden van het forum, geloof me vrij. Het is niet omdat JIJ al -tig posts heb en ik niet dat ik een complete NOOB ben.
dat was ik dus hierboven . Thanx for pissing me off on a sundaymorning .
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Nu ik:
mijne woog ook 99kilo (alleen dan met volle tank en een weegschaal die waarschijnlijk teveel aan geeft).
Ik heb 41pk (krukasvermogen), je kom daarmee op een liter vermogen van 328pk/L .
Ik zelf weeg een 58-59kilo en dus totaal met motor een 157kg (met volle tank).
Daarmee kom ik op 3.8kg per pk of 0.26pk per kilo .
Prachtig allemaal maar die 41pk komen er aan het achterwiel iig niet uit (denk dat ik met een 36pk aan het achterwiel blij moet zijn).
mijne woog ook 99kilo (alleen dan met volle tank en een weegschaal die waarschijnlijk teveel aan geeft).
Ik heb 41pk (krukasvermogen), je kom daarmee op een liter vermogen van 328pk/L .
Ik zelf weeg een 58-59kilo en dus totaal met motor een 157kg (met volle tank).
Daarmee kom ik op 3.8kg per pk of 0.26pk per kilo .
Prachtig allemaal maar die 41pk komen er aan het achterwiel iig niet uit (denk dat ik met een 36pk aan het achterwiel blij moet zijn).
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
een oude XR (met RFVC-kop)is nog steeds een pak jonger dan een KDX van '80. En nu verder drinken zonder ruzie maken graagde antrapper schreef: Dat je 3 kilo per PK hebt is niet zo bijzonder, een oude XR heeft al 2,4 kilo per PK
Kortom waar gaat het hier over?
(hebt ik hier nou 4 jaar wiskunde voor gehad?, ik moet nu ff liggen)
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Relax KidDiex, laat je zondag niet verstoren, wat ik bedoel, de getallen zijn mooi , maar zeggen lang niet alles over een fiets.KidDieX schreef:dat was ik dus hierboven . Thanx for pissing me off on a sundaymorning .
We hebben het er nog wel eens over, het eerste biertje is van mij.
Big Bigger Tiger en weer Big
Geprobeerd om m'n WR400F ('99) op de bok op de weegschaal te zetten, maar kreeg 't met geen mogelijkheid voor mekaar . Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat we zo'n irritante 'digitale' weegschaal hebben, die bij de eerste tik AAN en de tweede tik weer UIT gaat.......
Dan maar op Freeks manier:
- Voorwiel: 60 kilo
- Achterwiel: 71 kilo
Fietsje had een half-lege (12 liter-) tank en is -helaas nog wel- voorzien van de nodige nutteloze extra's waaronder een giga-kentekenplaathouder, knipperbolletjes, etc.
Zo, dat is mijn bijdrage aan de Landelijke Weegschalen Test!
Dan maar op Freeks manier:
- Voorwiel: 60 kilo
- Achterwiel: 71 kilo
Fietsje had een half-lege (12 liter-) tank en is -helaas nog wel- voorzien van de nodige nutteloze extra's waaronder een giga-kentekenplaathouder, knipperbolletjes, etc.
Zo, dat is mijn bijdrage aan de Landelijke Weegschalen Test!
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
- Locatie: Geel
Zeg antrapper ben je wel zeker dat die 52pk en die XR van jou bij elkaar horen?????
Een kameraad van mij heeft zen XR op de testbank gezet en kwam met moeite tussen de 39 en 40 pk!!!
Als je graag met pk's gooit koop je beter een husky, husaberg, ...
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Eind volgende week heb ik nieuwe husky 450
Een kameraad van mij heeft zen XR op de testbank gezet en kwam met moeite tussen de 39 en 40 pk!!!
Als je graag met pk's gooit koop je beter een husky, husaberg, ...
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Eind volgende week heb ik nieuwe husky 450
is er niemand hier met een klx 300 die haar weegschaal 5 minuutjes mag gebruiken??
de ktm 525 exc van de pa van mijn kameraad die weegt 117 kg
weet niet of hij dat zelf gewogen heeft maar denk het wel.
groeten
de ktm 525 exc van de pa van mijn kameraad die weegt 117 kg
weet niet of hij dat zelf gewogen heeft maar denk het wel.
groeten
Don't let your fears stand in the way of your dreams.
Ha ha, en voor de ultime vergelijking hebben we daarna alleen maar een lineaaltje nodig.huskie schreef:Ja dat wordt het volgende topic: Hoeveel PK heeft de jouwe
En als we dat dan gehad hebben de volgende: Hoe goed ben JIJ op de motor
(de meisjes kunnen alleen niet meedoen)
hij heeft de zelf gewogen want was er toen bij en toen hadden ze de yamaha wr25f van 2003 ongeveer ook gewogen maar weet niet wat dei toen woogkiwi schreef:is er niemand hier met een klx 300 die haar weegschaal 5 minuutjes mag gebruiken??
de ktm 525 exc van de pa van mijn kameraad die weegt 117 kg
weet niet of hij dat zelf gewogen heeft maar denk het wel.
groeten
Leuk dat dit topic weer wordt bezocht. Gewicht is voor iedereen, zowel man als vrouw , altijd al een issue geweest. Dat fabrieken het niet zo nauwkeurig nemen met het opgeven van hun gewichten is nu dan ook wel bekend. Daarom dank ik iedereen die de moeite neemt om zijn motor te wegen. Ik wacht eigenlijk nog op die crosser gewichten van de CRFjes en Yzfjes, etc etc. zowel de 250's als 450's. Wie heeft die?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
misschien dak hem morgen even weeg. Mijn 250 honda
zal rond de 100 kg zijn
zal rond de 100 kg zijn
is hij te vergelijken met een sx 525 (woog geloof ik 105kg)JoeBaR schreef:Husaberg 550 FC , opgegeven gewicht : 104 KG ..
door mij gewogen gewicht 103,8 ..met lege benzine tank maar met olie in het blok ..
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Mijn yztje woog met halfvolle tank 105kgtjes, is een kilotje of 7-8 boven het opgegeven drooggewicht van 97/98kf . Wat ook wel klopt met een litertje of 3-4 benzine + koelvloeistof en olie erin (drooggewicht is bij de jappen meestal ook erg letterlijk droog ).Jan Bas Walhof schreef:misschien dak hem morgen even weeg. Mijn 250 honda
zal rond de 100 kg zijn
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
De husaberg en de Yamaha YZ250 wegen nagenoeg gelijk, dat is toch wel bijzonder, toch?
Is die husaberg misschien te licht? Maar dan ga ik naar het betrouwbaarheids verhaal toe en dat wil ik niet.
Is die husaberg misschien te licht? Maar dan ga ik naar het betrouwbaarheids verhaal toe en dat wil ik niet.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
de nieuwe Honda crf 450R5 weegt maar 98 kg heb ik gehoord!!!!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Mijn tank was niet leeg+een weegschaal van 28 jaar oud ofzo , kan is heel groot dat hij teveel aangeeft (of betergezegt dat weet ik eigelijk wel zeker...)huskie schreef:De husaberg en de Yamaha YZ250 wegen nagenoeg gelijk, dat is toch wel bijzonder, toch?
Is die husaberg misschien te licht? Maar dan ga ik naar het betrouwbaarheids verhaal toe en dat wil ik niet.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300